دانلود کتاب آمار و احتمال یازدهم

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب آمار و احتمال یازدهم ریاضی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید

در این بخش کتاب آمارواحتمال یازدهم ریاضی در سال تحصیلی 1401-1400 چاپ شده است جهت دانلود در این پست قرار میگیرد . کتاب آمارواحتمال یازدهم ریاضی شامل تمام فصل های کتاب درسی آمارواحتمال پایه یازدهم نظام جدید رشته ی ریاضی می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب آمارواحتمال را میتوانید مطالعه کنید و فایل کامل این کتاب را در بخش دانلود همین پست دریافت کنید

  آمار و احتمال به چه کار می آیند؟

فرض کنید کارشناسان یک کارخانه تولید لوازم خانگی می خواهند برای سال اینده تغییراتی میزان تولید کالاهای کارخانه به وجود اورند آنها باید مشخص کنند که سرمایه کارخانه به چه نسبت هایی صرف تولید یخچال ،کولر ،اجاق گاز و..... شود با توجه به اینکه انها درمورد آنچه درآینده رخ خواهد داد اطمینان ندارند چگونه می توانند دراین مورد تصمیمی درست بگیرند ؟چگونه می توانند ازبین دو پیشنهاد مختلف یکی را بر دیگری ترجیح دهند ؟

کتاب آمار و احتمال یازدهم

ابزارهای حل چنین مسائلی که با ناآگاهی نسبی از شرایط ویا وقایع آینده همراه است علم آمار وعلم احتمال است

 به کمک علم آمار می توان اطلاعات سال های گذشته کارخانه را به درستی جمع آوری کرد و از آنها توصیفی مناسب از وضعیت تقاضای کالاهای مختلف به دست آورد و سپس به سؤال هایی مانند «در سال آینده تقاضای یخچال، کولر، اجاق گاز و... چگونه خواهد بود؟» پرداخت. در قدم بعدی، علم احتمال کمک می کند که به بهترین تصمیم ممکن برسیم به طور خلاصه بخشی از این دو علم به نوعی در جهت عکس هم اند: آن گاه که با جامعه ای ناشناخته سر و کار داریم، شناختن جامعه با استفاده از نمونه ها و داده ها یک کار آماری است، ولی اگر جامعه را با جزئیات مورد نیاز بشناسیم و بخواهیم بدانیم نمونه هایی از آن جامعه چگونه خواهند بود، علم احتمال به کمک ما می آید. در شکل روبه رو، این موضوع نشان داده شده است؛ ظرفی که در آن مهره های رنگی وجود دارد، مانند جامعه است و مهره هایی که در مشت هستند، مانند نمونه اند

کدام یک از سؤال های زیر مربوط به علم آمار و کدام یک مربوط به علم احتمال است؟ در هر مورد با دیگران گفت وگو کنید

1- می دانیم 09 تا از 001 سیب یک جعبه سالم است. چند تا سیب از جعبه برداریم تا تقریبا مطمئن باشیم که دست کم یک سیب خراب برداشته ایم ؟

2-درآمد کارمندان شهرداری چقدر است ؟

3-9 نفر از 105 دانش آموز پایه یازدهم به ورزش شنا علاقه دارند. اگر20 نفر از این دانش آموزان را به تصادف انتخاب کنیم، چقدر ممکن است کمتر از15نفر از آنها به شنا علاقه مند باشند؟

4- درانتخابات هفتم اسفند 1394شهرستان سواد کوه شمالی با مشارکت بیش از2/98 درصد رکورد دار بوده است اگر از10نفر واجد شرایط بپرسیم که آیا در انتخابات شرکت کرده اند یا خیر چقدر ممکن است پاسخ بیش ازیک نفر منفی باشد ؟


نظرات ارسال شده 0