دانلود کتاب هنر دهم تجربی سال تحصیلی 95-96

در ادامه مطلب می توانید کتاب هنر دهم تجربی سال تحصیلی 95-96 را دریافت کنید.

درمورد کتاب هنر دهم تجربی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی هنر دهم رشته ی تجربی می باشد. کتاب هنر دهم تجربی چاپ سال 95-96 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی هنر دهم رشته ی تجربی می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب هنر دهم تجربی می باشد که فایل کامل کتاب هنر دهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

هنر تجریدی

هنرمندان ماهر در سرزمینهای اسلامی پس از یک سلسله تجربیات طولانی در زمینه نقاشی، به ساده کردن شکل های طبیعت روی آوردند. آنها بدون اشاره به طبیعت، تنها با استفاده از ترکیب فرم و رنگ، توانستند احساسات شاعرانه بصری خود را ارائه کنند.


دانلود کتاب هنر دهم تجربی سال تحصیلی 95-96


آثاری که به این شیوه آفریده شدند راه تازه ای را در بیان احساس از طریق نقاشی باز کردند و به دلیل آنکه کاملا فراورده فکر و اندیشه انسان اند و از آنجایی که اندیشه یک عنصر مجرد است، این شیوه نقاشی را مجرد یا انتزاعی نامیدند. تجریدی بودن به این معناست که هنر ایرانی معمولا از طبیعت گرایی و واقع گرایی صرف فاصله میگیرد. برای مثال در هنرهای تجسمی، نقاش ایرانی نقوش گل ها و گیاهان را با تخیل خود به صورت انتزاعی (خلاصه سازی) تصویرسازی می کند. این امر باعث می شود هنر ایرانی از هنر سایر فرهنگ ها، که بنیادی واقع گرا دارند، متمایز شود.


جایگاه نور در معماری و هنرهای تجسمی

عوامل هویت بخش در هنر اسلامی بسیار زیادند. در معماری اسلامی، یکی از مهم ترین این عوامل توجه به نور و تابش آن به فضاهای بیرونی و درونی بناست. در نگارگری ایرانی نیز هیچ نقطهٔ تاریكی دیده نمی شود و تمامی تصویر مملو از روشنایی است. به طور کلی، هنر در جهان اسلام همواره پیوندی ناگسستنی با نور دارد، چرا كه نور همواره نشان از حضور و جلوهٔ خداوند یکتاست. در قرآن کریم نیز در سوره نور از خداوند به « نور آسمانها و زمین» تعبیر شده است.


نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0