دانلود کتاب هندسه تحلیلی و جبر خطی پیش دانشگاهی ریاضی سال تحصیلی 96 - 97

درادامه مطلب می تونید دانلود کتاب هندسه تحلیلی و جبر خطی پیش دانشگاهی ریاضی سال تحصیلی 96 - 97 را دریافت کنید .

کتاب هندسه تحلیلی و جبر خطی پیش دانشگاهی ریاضی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب هندسه تحلیلی و جبر خطی پیش دانشگاهی ریاضی می باشد کتاب هندسه تحلیلی و جبر خطی پیش دانشگاهی ریاضی چاپ سال 96 - 97 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی هندسه تحلیلی و جبر خطی پیش دانشگاهی ریاضی می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب هندسه تحلیلی و جبر خطی پیش دانشگاهی ریاضی می باشد که فایل کامل کتابهندسه تحلیلی و جبر خطی پیش دانشگاهی ریاضی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

بردارها:

معرفی بردار فضای    R3

قبلا با فضای R2 به عنوان مجموعه تمام زوج های مرتب (x.y) که x وy اعداد حقیقی اند آشنا شده ایم :

(طبق عبارت مندرج در فایل دانلود)

همچنین دیده ایم که می توان برای نمایش هندسی آن ازیک دستگاه مختصات قائم مرکب ازدو خط جهت دار متعامد به نام محور های مختصات استفاده کرد.

اکنون آماده ایم که فضای R3 را معرفی کنیم .

منظورازفضای R3 مجموعه تمام سه تایی های مرتب (x,y,z) است که درآنها x,yوz اعداد حقیقی اند:

(طبق عبارت مندرج در فایل دانلود)


دانلود کتاب هندسه تحلیلی و جبر خطی پیش دانشگاهی ریاضی سال تحصیلی 96 - 97


برای نمایش هندسی R3  یک دستگاه مختصات قائم مرکب ازسه خط جهت دار دوبه دو متعامد به نام محورهای مختصات را معرفی می کنیم .که درآن نقطه ای مانند O متقاطع اند وOمبدا مشترکی است که دران ازنقطه فاصله درامتداد هرسه خط با یک واحد طول سنجیده می شود .

خطوط OX,OY,Oz به ترتیب محورx ها محور y ها  و محورzها نامیده می شوند وخود نقطه o مبدا مختصات نام دارد .این محور ها سه صفحه مختصات دو به دو مشخص می کند :

صفحه xyکه شامل محورxها وy ها صفحه yz که شامل محور yها وz ها وصفحه xz که شامل محور yها وzها وصفحه xz که شامل محور x ها وz ها است .



توجه ! در متن بالا جاهایی که به عبارت  مندرج در فایلِ دانلود اشاره شده است، بیانگر عبارت هایی است که در فایل دانلود (pdf) موجود می باشد.

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0