دانلود کتاب نگارش چهارم دبستان

در ادامه مطلب می توانید کتاب نگارش چهارم ابتدایی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید.

دانلود کتاب نگارش چهارم ابتدایی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی نگارش چهارم ابتدایی می باشد. کتاب نگارش چهارم ابتدایی چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی نگارش چهارم ابتدایی می باشد.

برای تمامی کتاب های درسی چهارم دبستان به صفحه کتاب های چهارم دبستان مراجعه کنید 

در ادامه بخش هایی از کتاب نگارش چهارم ابتدایی می باشد که فایل کامل کتاب نگارش چهارم ابتدایی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

درک متن

متن زیر را بخوانید و به سوال های آن پاسخ دهید.

می خواستم همه چیز را درباره ی خدا بدانم. از خانه بیرون رفتم. درختان با برگ هایی سبز و قامتی بلند، ایستاده بودند. زیر درختی، گلی تازه شکفته دیدم. گفتم: «چه گل زیبایی!» گل لبخندی زد و گفت :

کتاب نگارش چهارم دبستان

«من زیبا هستم؛ اما خدا از همه زیباتر است، او آفریدگار من است. آن که مرا آفریده، از همه زیباتر است».

نسیم آرام می وزید و دست مهربان خود را بر سر گل ها و برگ ها می کشید. گفتم: «نسیم چه مهربان است!» چهره ام را نوازش کرد و گفت: «من مهربانم؛ اما خدا از همه مهربان تر است. او آفریدگار من است. آن که مرا آفریده، از همه مهربان تر است».

ناگهان آسمان ابری شد. ابرها به هم پیوستند و باران گرفت. گفتم: «اگر باران بر درختان و دانه ها نمی بارید،آنها تشنه می ماندند؛ رودها و دریاها خشک می شدند و هیچ انسان و حیوانی زنده نمی ماند». در این هنگام، ابر غرّید و گفت: «خدا دوست انسان هاست. اگر لطف خدا نبود، هیچ ابری نمی بارید».

به خانه برگشتم. پدر و مادرم درباره ی کتابی که خوانده بودند، صحبت می کردند. گفتم: «خوش به حال شما که همه چیز را می دانید». پدر با مهربانی گفت: «عزیزم، داناتر از همه خداست. او همه چیز را می داند و دوستدار کسانی است که می خواهند بدانند، تا زندگی بهتری داشته باشند».

1-  از كدام بند مي فهميم كه خداوند بخشنده است؟

2-  در این متن، چهار ویژگی براي خداوند بيان شده است؛ آنها را نام ببريد.

3- به نظر شما بهترين عنوان براي اين متن چيست؟

لینک های دانلود


نظرات ارسال شده 4

.
...

بسیار عالی بود خیلی مرسی

س
سانیا یزدانی

عالی خیلی خوب بود راضیم

ز
زهرا

بسیار عالی بود ممنون

ا
ایمان یاقوتی

عالی بود خیلی ممنون