دانلود کتاب فیزیک پیش دانشگاهی تجربی سال تحصیلی 96-97

در ادامه مطلب می توانید کتاب فیزیک پیش دانشگاهی تجربی سال تحصیلی 96-97 را دریافت کنید.

درمورد کتاب فیزیک پیش دانشگاهی تجربی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی فیزیک پیش دانشگاهی رشته ی تجربی می باشد. کتاب فیزیک پیش دانشگاهی تجربی چاپ سال 96 - 97 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی فیزیک پیش دانشگاهی رشته ی تجربی می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب فیزیک پیش دانشگاهی تجربی می باشد که فایل کامل کتاب فیزیک پیش دانشگاهی را در بخش دانلود دریافت نمایید.



حرکت شناسی در دو بعد

نگاهى به فصل: درباره ی حرکت هایی که در اطراف ما رخ می دهد، اغلب پرسش های زیادی برای ما مطرح می شود. پرسش هایی چون : سیاره ها در چه مسیرهایی به دور خورشید حرکت می کنند؟ چرا هنگامی که فنری را می کشیم و رها می کنیم نوسان می کند؟ ماهواره ها را چگونه در مدار زمین قرار می دهند؟ و... . 


دانلود کتاب فیزیک پیش دانشگاهی تجربی سال تحصیلی 96-97


پاسخ این پرسش ها را باید در علم مکانیک جست و جو کرد. علمی که در آن حرکت اجسام مورد بررسی قرار می گیرد. هنگامی که چگونگی حرکت را توصیف می کنیم، با بخشی از علم مکانیک  سروکار داریم که حرکت شناسی نامیده می شود. بخش دیگری از علم مکانیک دینامیک است که به بررسی رابطه ی بین حرکت و نیرو می پردازد. به این موضوع در فصل بعد خواهیم پرداخت.

در فیزیک (2) و آزمایشگاه تا اندازه ای حرکت شناسی در یک بعد را مورد بررسی قرار دادیم، با کمیت های مکان، جابه جایی، سرعت متوسط و ... آشنا شدیم و حرکت یکنواخت و حرکت با شتاب ثابت بر روی یک خط راست را نیز بررسی کردیم. ما در زندگی روزمره بیشتر با حرکت هایی که در دو بعد و سه بعد انجام می شوند، سرو کار داریم و بررسی آنها اهمیت زیادی دارد. از این رو، در این فصل، پس از یادآوری مطالبی که در کتاب فیزیک (2) و آزمایشگاه خوانده اید، به بررسی حرکت در دو بعد می پردازیم.


نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 1

ا
الهام

مرسی بابت فایل خوبتون