دانلود کتاب فلسفه یازدهم

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب فلسفه یازدهم انسانی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید

دانلود کتاب فلسفه یازدهم

در این بخش کتاب فلسفه یازدهم انسانی در سال تحصیلی 1401-1400 چاپ شده است جهت دانلود در این پست قرار میگیرد .کتاب فلسفه یازدهم انسانی شامل تمام فصل های کتاب درسی فلسفه پایه یازدهم نظام جدید رشته ی انسانی می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب فلسفه یازدهم انسانی را میتوانید مطالعه کنید و فایل کامل این کتاب را در بخش دانلود همین پست دریافت کنید.

کتاب فلسفه یازدهم

زندگی بر پایۀ فهم فلسفی

زندگی برتر، زندگی ای است که بر پایۀ حقیقت بنا شده باشد، گرچه به دست آوردن این گونه از زندگی با دشواری هایی نیز همراه است مقصود از حقیقت دراینجا یک باور درست وصحیح مطابق با واقعیت هاست مثلا این باور که « حرکت وجود دارد»، یک باور حق است و اگر انسان بتواند زندگی خود را براساس این باور بنا کند، به بخشی از زندگی برتر دست یافته است. فلسفه در این زمینه به ما کمک می کند. از حکمای باستان نقل کرده اند که فلسفه، عشق به خردمندی و هنر خوب زیستن است. انسان ذاتا متفکر است ودرباره خود آغاز وانجام جهان هدف زندگی وغایب هستی می پرسد  همین پرسش گری ورود به دنیای فلسفه و فلسفه ورزی است. در فلسفه می آموزیم برای بهتر زیستن از ظرفیت عقلانی خود بیشترین بهره را ببریم. فیلسوف واقعی کسب حقیقت را برهر چیزی ترجیح می دهد و زندگی را بر پایه های آن استوار می کند. برخی از آثار این شیوۀ زندگی عبارت اند از:

دوری از مغالطه ها

سال گذشته در کتاب منطق، با انواع مغالطه ها، آشنا شدیم. یکی از فواید آموختن منطق توانایی تشخیص مغالطه ها و خارج کردن آنها از باورهاست. فلسفه از این توانایی منطقی کمک می گیرد تا اندیشه های فلسفی درست را ازتفکرات  غلط تشخیص دهد و راه رسیدن به اعتقادات درست را هموار سازد. فیلسوفان می کوشند با کاستن از مغالطه ها، فهم درستی از حقایق، چه در عالم هستی و چه در مسائل بنیادی زندگی، ارائه دهند و آن را با گفتار مناسبی که خالی از مغالطه باشد، بیان کنند. آنها همچنین می کوشند نمونه هایی از مغالطه های فلسفی را جهت عبرت گرفتن دیگران، تشریح کنند. برخی افراد گاهی بدون اینکه دقت کنند، در زندگی خود، باوری را که مبنای آن یک مغالطه است، پذیرفته و براساس آن تصمیم می گیرند و عمل می کنند. به این جمله توجه کنید

استقلال در اندیشه

فیلسوف واقعی هیچ سخنی را بدون دلیل نمی پذیرد و عقیده اش را بر پایۀ توهم تخیل تبلیغات وتعصب بنا نمی کند او درباره استدلال ها می اندیشد واگر به درستی شان پی ببرد آنها را می پذیرند می دانیم که همه مردم در مسائل بنیاد ین فلسفی می اندیشند ونظر می دهند درباره ی خدا آزادی اختیار خوشبختی ورنج فرق فیلسوف  با دیگران دراین است که اولا فیلسوف درباره همین مسائل به نحو جدی فکرمی کند ثانیا با روش درست وارد این قبیل مسائل می شود وپاسخ می دهد فیلسوف کسی است که باورهایی منظم وپیوسته دارد و می تواند برای آنها استدلال ارائه کند.

لینک های دانلود


نظرات ارسال شده 0