دانلود کتاب فلسفه پیش دانشگاهی انسانی سال تحصیلی 96 - 97

در ادامه مطلب می توانید کتاب فلسفه پیش دانشگاهی انسانی سال تحصیلی 96 - 97 را دریافت کنید.

درباره کتاب فلسفه پیش دانشگاهی انسانی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی فلسفه پیش دانشگاهی رشته ی انسانی می باشد. کتاب فلسفه پیش دانشگاهی انسانی چاپ سال 96 - 97 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی فلسفه پیش دانشگاهی رشته ی انسانی می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب فلسفه پیش دانشگاهی انسانی می باشد که فایل کامل کتاب فلسفه پیش دانشگاهی را در بخش دانلود دریافت نمایید.



کلیات (1)

سال گذشته، با معنای فلسفه و روش آن به اختصار آشنا شدیم. آموختیم که فلسفه می کوشد تا کلی ترین اموری را که انسان با آنها روبه روست تبیین عقلانی کند؛ مثلا انسان در حوزه ی علوم تجربی برای تبیین عقلانی مبانی کلی و پایه های اصلی این علوم، مانند اصل واقعیت داشتن جهان خارج، اصل قابل شناخت بودن جهان، اصل علیت و اصولی نظیر اینها به فلسفه نیازمند است. این اصول و مبانی گرچه نقطه ی اتکای همه ی علوم به حساب می آیند، ولی خود در هیچ یک از این علوم مورد بررسی قرار نمی گیرند. دانشی که عهده دار تحقیق در این اصول است، فلسفه نام دارد.


دانلود کتاب فلسفه پیش دانشگاهی انسانی سال تحصیلی 96 - 97


درواقع این پرسش که چگونه و با تکیه بر کدام مبانی و روش ها می توان طبیعت را شناخت و به این شناسایی اعتماد کرد، به پاسخی قانع کننده نیاز دارد. پاسخ گویی به این پرسش تنها از فلسفه انتظار می رود. فلسفه، هم مبانی علوم را تحکیم می کند و هم درباره ی اعتبار و ارزش روش تجربی در شناخت طبیعت سخن می گوید و حدود توانایی روش تجربی را تعیین می نماید.


یادآوری

تطبیق

عبارات زیر با کدام یک از اصول  مبانی فلسفی علوم تناسب دارند :

1- مطمئن هستم که اگر دست خود را روی آتش ببرم می سوزد.

2- همه ی فلزات در همه جا در اثر حرارت منبسط می شوند.


نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0