دانلود کتاب زیست پیش دانشگاهی تجربی سال تحصیلی 96 - 97

در ادامه مطلب می توانید کتاب زیست پیش دانشگاهی تجربی سال تحصیلی 96 - 97 را دریافت کنید.

دانلود کتاب زیست پیش دانشگاهی تجربی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل کتاب درسی زیست پیش دانشگاهی رشته ی تجربی می باشد. کتاب زیست پیش دانشگاهی تجربی چاپ سال 96 - 97 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی زیست شناسی پیش دانشگاهی رشته ی تجربی می باشد. در ادامه بخش هایی از کتاب زیست شناسی پیش دانشگاهی تجربی می باشد که فایل کامل کتاب زیست پیش دانشگاهی را در بخش دانلود دریافت نمایید.


از ژن تا پروتئین

بیماری آلکاپتونوریا نوعی بيماری ارثی است و بنابراين علت آن را می توان به ژن ها نسبت داد. ادرار افراد مبتلا به اين بيماری در مجاورت هوا سياه می شود، زيرا در آن ماده ای به نام هموجنتیسیک اسید وجود دارد. در ادرار افراد سالم اين اسيد وجود ندارد. در ادرار افراد سالم این اسید وجود ندارد، زیرا آنزیم مخصوصی آن را تجزیه می کند.


دانلود کتاب زیست پیش دانشگاهی تجربی سال تحصیلی 96 - 97


در سال 1909، پزشکی به نام آرچیبلد گرو بیان داشت که در بیماران مبتلا به آلکاپتونوریا آنزیم تجزیه کننده ی هموجنتیسیک اسید وجود ندارد. گرو درواقع توانست بین یک نقص ژنی (بیماری آلکاپتونوریا) و یک نقص آنزیمی (آنزیم تجزیه کننده ی هموجنتیسیک اسید) رابطه برقرار کند. به این ترتیب اندیشه های اولیه ی یکی از مهم ترین نظریه های زیست شناسی شکل گرفت. اندیشه ای که بیان می دارد «هر ژن مسئول ساختن یک آنزیم است»

در سال 1940 دو محقق به نام های جورج بیدل و ادوارد تیتوم آزمایشی انجام دادند که منجر به ارایه ی نظریه ی یک ژن _ آنزیم شد.

این دو محقق برای بررسی عمل ژن از هاگ های قارچی به نام کپک نوروسپوراکراسا استفاده کردند. تا زمان بیدل و تیتوم بیشتر آزمایش ها روی صفات قابل مشاهده، مانند ژن های رنگ چشم در مگس سرکه، یا ژن های کنترل کننده ی رنگیزه ها در گیاهان انجام می گرفت.


نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 1

م
مهسا حلیمی

واقعا عالی بود خسته نباشید