دانلود کتاب زمین شناسی پیش دانشگاهی تجربی سال تحصیلی 96 - 97

در ادامه مطلب می توانید کتاب زمین شناسی پیش دانشگاهی تجربی سال تحصیلی 96 - 97 را دریافت کنید.

راجع کتاب زمین شناسی پیش دانشگاهی تجربی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی زمین شناسی پیش دانشگاهی رشته ی تجربی می باشد. کتاب زمین شناسی پیش دانشگاهی تجربی چاپ سال 96 - 97 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی زمین شناسی پیش دانشگاهی رشته ی تجربی می باشد. در ادامه بخش هایی از کتاب زمین شناسی پیش دانشگاهی تجربی می باشد که فایل کامل کتاب زمین شناسی پیش دانشگاهی را در بخش دانلود دریافت نمایید.


جایگاه زمین در فضا

نخستین دانشمندانی که در آسیای صغیر زندگی می کردند و با تمدن های مصر و بین النهرین در تماس بودند، در توسعه ی دانش نجوم تاثیر عمده ای داشتند. یکی از پرسش هایی که پیوسته ذهن آنها را به خود مشغول داشت این بود که منظومه ی شمسی چگونه شکل گرفته است؟


دانلود کتاب زمین شناسی پیش دانشگاهی تجربی سال تحصیلی 96 - 97


اولین بار بطلمیوس، دانشمند یونانی نظریه ی زمین مرکزی را ارائه داد. بر طبق این نظریه، خورشید و سایر سیارات منظومه ی شمسی به دور زمین در حرکت اند. نظریه ی زمین مرکزی تا قرن شانزدهم میلادی حاکم بود. پس از آن در سال 1543 میلادی نیکلاس کوپرنیک نظریه ی خورشید مرکزی را مطرح کرد که در آن،زمین همراه با پنج سیاره ی دیگر به دور خورشید گردش می کنند. در سال 1605 یوهان کپلر مدار چرخش سیارات را  به کمک مطالعات پیشین تیکو براهه محاسبه کرد. وی با مطالعات بیشتر بر روی مدار چرخش زمین پی برد که مدار چرخش، بیضی نزدیک به دایره است. گالیله در سال 1610 میلادی با تلسکوپ خود، چهار قمر مشتری را کشف کرد و توضیح داد که چگونه زمین می تواند به دور خورشید بچرخد. این دوره به دوره ی نجوم نوین (کهکشانی) معروف است.


نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0