دانلود کتاب زبان و ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انسانی سال تحصیلی 96 - 97

در ادامه مطلب می توانید دانلود کتاب زبان و ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انسانی سال تحصیلی 96 - 97 را دریافت کنید.

درمورد کتاب زبان و ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انسانی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب زبان و ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انسانی می باشد. کتاب زبان و ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انسانی چاپ سال 96 - 97 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی زبان و ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انسانی می باشد . در ادامه بخش هایی از زبان و ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انسانی می باشد که فایل کامل زبان و ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انسانی را در بخش دانلود دریافت نمایید

نی نامه :

سرآغازدفتر اول مثنوی به نی نامه شهرت یافته است .گرچه آغاز مثنوی مولانا با دیگر آثار نثر ونظم نثرونظم فارسی تفاوت دارد اما روح نیایش وتوجه به حق درتاروپود آن نهفته است .

این «نی » همان مولانا ست که به عنوان نمونه یک انسان آگاه وآشنا با حقایق عالم معنا خود را اسیر این جهان مادی می بیند وشکایت می کند که چرخ روح آزاده او ازنیستان عالم بریده است .


دانلود کتاب زبان و ادبیات فارسی پیش دانشگاهی انسانی سال تحصیلی 96 - 97


آن چه دراین نی آوازی پدید می آورد کشش انسان به سوی عالم معنا به سوی پروردگار به سوی کل وحقیقت هستی است ودرحقیقت این نی عشق را پروردگار می نوازد وفریاد مولانا هنگامی از نی وجودش بر می خیزد که جذبه حق بر او اثر می گذارد .


توضیحات

1-براى بیان درد اشتىاق، شنوندهاى مى خواهم که دورى از حق را ادراک کرده و دلش از درد و داغ فراق سوخته باشد.

2-اشاره به اىن سخن مشهور است «کل شی یرجع الی اصله »

هر چیزى سرانجام به اصل وریشه خوىش باز مىگردد و اصل خوىش {در اینجا} بازگشت به سوى خداست.

3- بد حالان کسانى هستند که سیر و سلوک آنها به سوى حق، کند است وخوش حالان رهروان راه حقاند که از سىر به سوى حق شادمان اند

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0