دانلود کتاب ریاضیات گسسته پیش دانشگاهی ریاضی سال تحصیلی 96-97

در ادامه مطلب می توانید کتاب ریاضیات گسسته پیش دانشگاهی ریاضی سال تحصیلی 96 - 97 را دریافت کنید.

درباره کتاب ریاضیات گسسته پیش دانشگاهی ریاضی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی ریاضیات گسسته پیش دانشگاهی رشته ی ریاضی می باشد. کتاب ریاضیات گسسته پیش دانشگاهی ریاضی چاپ سال 96 - 97 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی ریاضیات گسسته پیش دانشگاهی رشته ی ریاضی می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب ریاضیات گسسته پیش دانشگاهی ریاضی می باشد که فایل کامل کتاب ریاضیات گسسته پیش دانشگاهی را در بخش دانلود دریافت نمایید.



آشنایی با گراف ها

در اىن فصل با بیان چند مثال زمینه را براى تعریف انواع گراف ها آماده میکنیم و آن را با ارائه چند تعرىف و قرارداد پایان مى دهیم.

1-1-چند مثال

در قرن هجدهم میلادی شهر کونیگسبرگ از دو ساحل یک رودخانه و دو جزیره تشکیل شده بود. در آن زمان هفت پل این چهار منطقه را به هم وصل می کردند. معمای زیر سال ها شهروندان را سرگرم کرده بود : آیا امکان دارد با آغاز از یکی از این مناطق در شهر گشتی زد، از هر پل یک بار و تنها یک بار گذشت، و به مکان اول بازگشت؟


دانلود کتاب ریاضیات گسسته پیش دانشگاهی ریاضی سال تحصیلی 96-97


اویلر در سال 1736 با حل مساله ی پل های کونیگسبرگ نظریه ی گراف ها را بنیان گذاشت. وی به هر یک از این چهار منطقه نقطه ای از صفحه را تخصیص داد و به ازای هر پل بین دو منطقه، پاره خط یا کمانی بین دو نقطه ی متناظر با آنها رسم کرد. بدین ترتیب مطالق شکل 1 به مدلی ریاضی دست یافت و به سادگی پاسخ معما را که منفی است دریافت.

(شکل مندرج در فایل دانلود)

امروزه این مدل را یک گراف یا، به سبب وجود «چند» به اصطلاح خط بین دو نقطه، به طور دقیق تر یک گراف چندگانه می نامند. اینک ما هم می توانیم مسائل مختلفی را به زبان نظریه ی گراف ها بیان کنیم.


توجه ! در متن بالا جاهایی که به شکل های مندرج در فایلِ دانلود اشاره شده است، بیانگر شکل هایی است که در فایل دانلود (pdf) موجود می باشد.


نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0