دانلود کتاب ریاضی هفتم

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب ریاضی هفتم سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید

درباره کتاب ریاضی هفتم

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی ریاضی هفتم می باشد. کتاب ریاضی هفتم چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی ریاضی هفتم می باشد . 

در ادامه بخش هایی از کتاب ریاضی هفتم می باشد که فایل کامل کتاب ریاضی هفتم را در بخش دانلود دریافت نمایید

برای دانلود تمامی کتاب های درسی هفتم به صفحه کتاب های هفتم مراجعه کنید 

چگونه مسئله را حل کنیم؟ حل کردن هرمسئله 4مرحله دارد .درتمام کتاب وقتی با مسئله ای روبه رو می شوید .این 4مرحله را درذهن خود مرور کنید تا کم کم درحل کردن مسئله فکرخود را سازمان دهی کنید

کتاب ریاضی هفتم

مرحلۀ اول؛ فهمیدن مسئله :برای درک مسئله باید آن را خوب بخوانید ودرک کنید .کارهای زیر می تواند شما را دردرک بهتر مسئله کمک کند :

مسئله را به زبان وکلمات خود بیان کنید .        خواسته های مسئله را معلوم کنید

مسئله را خلاصه کنید .                                 شرط های خاص مسئله را جدا کنید .

داده ها واطلاعات مسئله را مشخص کنید .      مسئله را به صورت یک نمایش ساده اجرا کنید .

مرحلۀ دوم؛ انتخاب راهبرد مناسب:دردوره ابتدایی با تعدادی ازراهبرد های حل مسئله آشنا شدید .دانستن نام وکاربرد هرراهبرد به شما کمک می کند تا آنها را مرور وپیدا کنید که کدام یک برای حل مسئله ممکن است مفید باشد.

رسم شکل ،حدس وآزمایش ،الگوسازی ،زیر مسئله ،حذف حالت های نامطلوب ،حل مسئله ساده تر ،الگو یابی ،روش های نمادین

مرحلۀ سوم؛ حل کردن مسئله: با راهبردهای که انتخاب کردید مسئله را حل کنید

دانلود کتاب ریاضی تکمیلی هفتم

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی ریاضیات تکمیلی هفتم تیزهوشان استعداد درخشان می باشد. کتاب ریاضیات تکمیلی هفتم تیزهوشان چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی ریاضیات تکمیلی هفتم تیزهوشان می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب ریاضیات تکمیلی هفتم تیزهوشان می باشد که فایل کامل کتاب ریاضیات تکمیلی هفتم تیزهوشان را در بخش دانلود دریافت نمایید.

کارگاه بازی ‐ مثلث همرنگ

شش نقطه روی یک صفحه قرار داده شده است. دو نفر با دو خودکار، با رنگ های آبی و قرمز بازی را شروع می کنند. نفر اول دو نقطه را انتخاب می کند و با یک پاره خط این دو نقطه را به هم وصل می کند. نفر دوم نیز، دو نقطه را انتخاب و به هم وصل می کند. هرکس که اولین مثلث همرنگ را بسازد باخته است. مثلث همرنگ مثلثی است که سه ضلعش یک رنگ دارد و رأس های آن یکی از شش نقطه ی داده شده باشد.

جایزه نوبل و جایزه فیلدز

هر ساله یکی از خبرهای مهم علمی مربوط به اهدای جایزه های نوبل است. شش جایزه که چهار جایزۀ آن مربوط به علوم فیزیک، شیمی، پزشکی و اقتصاد است و دو جایزە ی دیگر برای صلح و ادبیات. آلفرد نوبل(Nobel Alfred)، شیمی دان سوئدی، با اختراع دینامیت ثروت زیادی به دست آورد که البته بیشتر از راه فروش اسلحه به دست آمده بود. نوبل وصیت کرد که ثروتش وقف جایزه هایی شود که وقف صلح شوند. با شروع قرن بیستم، اهدای جایزه ی نوبل شروع شد؛ ولی با نگاهی به قرن بیستم و جنگ های جهانی می توان نتیجه گرفت که مبلغی که بنیاد نوبل خرج صلح کرد خیلی کمتر از مخارج جنگ است


نظرات ارسال شده 2

همکلاسی

عالیییییییییییییی بود ممنونم از تیم خوبتون

م
مهدی

عالی بود