دانلود کتاب دینی یازدهم انسانی

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب دین و زندگی یازدهم انسانی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید

دانلود کتاب دینی یازدهم انسانی

در این بخش کتاب دین وزندگی یازدهم انسانی در سال تحصیلی 1401-1400 چاپ شده است جهت دانلود در این پست قرار میگیرد . کتاب دین وزندگی یازدهم انسانی شامل تمام فصل های کتاب درسی دین وزندگی پایه یازدهم نظام جدید رشته ی انسانی می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب دین وزندگی یازدهم را میتوانید مطالعه کنید و فایل کامل این کتاب را در بخش دانلود همین پست دریافت کنید.

کتاب دینی یازدهم انسانی

عوامل ختم نبوت

از آنجا که خداوند پیامبران را می فرستد، و اوست که نیاز یا عدم نیاز به پیامبر را در هر زمان تشخیص می دهد تعیین زمان ختم نبوت نیز با خداست زیرا اوست که دقیقا میداند عوامل ختم نبوت فراهم شده یا نه .مثلا یکی از عوامل بی نیازی ازآمدن پیامبر جدید حفظ کتاب اسمانی از تحریف وجود آن در میان مردم است اما تشخیص اینکه در چه زمانی مردم به مرحله ای می رسند که می توانند کتاب آسمانی خودرا حفظ کنند در توانایی انسان نیست وفقط خدا وند از چنین علمی برخوردار است بنابراین با توجه به اعلام ختم نبوت د رزمان حضرت محمد (ص)  درمی یابیم که عوامل بی نیازی از پیامبر جدید فراهم بوده است برخی ازاین عوامل عبارت اند از :

1- آمادگی جامعۀ بشری برای دریافت برنامۀ کامل زندگی: پایین بودن سطح درک انسان ها وعدم توانایی انان د رگرفتن برنامه کامل زندگی ا زعوامل تجدید نبوت ها بود در عصر نزول قرآن با اینکه مردم حجاز سطح فرهنگی پایینی داشتند اما آمادگی فکر وفرهنگی جوامع مختلف به میزانی بود که می توانست کامل ترین برنامهزندگی را دریافت وحفظ کند وبه کمک ان پاسخ نیازهای فردی واجتماعی خود را به دست آورد به همبن جهت می بینیم که با ورود اسلام به سرزمین های دیگری مانند ایران عراق مصر وشام نهضت علمی وفرهنگی بزرگی آغاز شد ودانشمندان وعالمان فراوانی ظهور کردند در واقع انسان ها وارد دوره ای شده بودند که می توانستند با تفکر در برنامه ترسال شده ازسوی خدا نیازهای هدایتی خود را درطول زمان های مختلف پاسخ دهند ودر هردوره ای به معارف جدیدتر وعمیق تر ی دست یابد

2- حفظ قرآن کریم از تحریف : با تلاش و کوشش مسلمانان و در پرتو عنایت الهی و با اهتمامی که پیامبر اکرم (ص) در جمع آوری و حفظ قرآن داشت، این کتاب دچار تحریف نشد و هیچ کلمه ای بر آن افزوده یا از آن کم نگردید. به همین جهت این کتاب نیازی به «تصحیح» ندارد و جاودانه باقی خواهد ماند

3-وجود امام معصوم پس از پیامبر اکرم (ص): تعیین امام معصوم ازطرف خداوند سبب شد که مسئولیت های پیامبر به جزدریافت وحی ادامه یابد وجامعه کمبودی از جهت رهبری هدایت نداشته باشد

4- پویایی و روزآمد بودن دین اسلام: دینی می تواند برای همیشه ماندگار باشد که بتواند به همه سوال ها ونیاز های انسان ها د رهمه مکان ها وزمان ها پاسخ دهد دین اسلام ویژگی هایی دارد که می تواند پاسخگوی نیاز های بشر دردوره های مختلف باشد

دانلود کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق یازدهم انسانی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی تعلیمات ادیان الهی و اخلاق یازدهم رشته ی انسانی می باشد. کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق یازدهم انسانی چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی تعلیمات ادیان الهی و اخلاق یازدهم رشته ی انسانی می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق یازدهم انسانی می باشد که فایل کامل کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق یازدهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

برهان علیت

پدیده چیست؟

ما در جهان چیزهایی را به عنوان «پدیده» می شناسیم. انسان، گیاه، زمین، آسمان، ستارگان، شب و روز و ... همه پدیده اند. زیرا هریک از آن ها در به وجود آمدن خود نیازمند عواملی است که اگر آن عوامل نباشند، آن پدیده ها نیز وجود نخواهند داشت. پس پدیده چیزی است که وجودش وابسته به عوامل دیگر است، به طوری که اگر آن عوامل نباشند یا از بین بروند، آن پدیده نیز از بین خواهد رفت. بنابراین، خصوصیت اصلی هر پدیده «نیاز» و «احتیاج» است. یعنی هر پدیده ای، موجودی محتاج و نیازمند است و هر موجود نیازمندی، پدیده است.

نمونه یابی

درباره ی وجود خود تفکر کنید و ببینید وجود شما در گذشته و حال به چه عواملی وابسته و نیازمند است.

در جست و جوی علت

انسان در جریان زندگی روزانه ی خود، با هر پدیده ای که برخورد می کند، سوال از علت آن می کند و هرگز نمی تواند آن را بدون علت بپذیرد. اگر صدایی را بشنویم در جست و جوی صاحب صدا برمی آییم، اگر نوری را مشاهده کنیم، به دنبال منبع نور می گردیم، اگر سنگی از خانه ی همسایه پرتاب شود و شیشه ی اطاق ما را بشکند، گرچه دستی که آن را پرتاب نموده است نمی بینیم، اما هرگز نمی پذیریم که کسی یا چیزی آن را پرتاب نکرده و سنگ خود به خود و بدون دخالت هیچ نیرویی به حرکت درآمده است.


نظرات ارسال شده 1

س
سهیل مرندی

خوب بود فایلی کامل و جدید از کتاب دینی.