دانلود کتاب درسی ادبیات فارسی پیش دانشگاهی رشته معارف اسلامی سال تحصیلی 96-97

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب ادبیات فارسی پیش دانشگاهی رشته معارف اسلامی سال تحصیلی 97-96 را دریافت کنید

درباره کتاب درسی ادبیات فارسی پیش دانشگاهی رشته معارف اسلامی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی ادبیات فارسی پیش دانشگاهی رشته معارف اسلامی می باشد. کتاب ادبیات فارسی پیش دانشگاهی رشته معارف اسلامی چاپ سال 97 - 96 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی ادبیات فارسی پیش دانشگاهی رشته معارف اسلامی می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب ادبیات فارسی پیش دانشگاهی رشته معارف اسلامی می باشد که فایل کامل کتاب ادبیات فارسی پیش دانشگاهی رشته معارف اسلامی را در بخش دانلود دریافت نمایید

استاد مطهری 

یکی از علومی که در دامن فرهنگ اسلامی زاده شد و رشد یافت و تکامل پیدا کرد علم عرفان  اجتماعی و دیگر از جنبهٔ عرفان از دو جنبه می توان بحث و تحقیق کرد: یکی از جنبه ٔاست. درباره فرهنگی.

عرفا با سایر طبقات فرهنگی اسلامی از قبیل مفسرین ،محدثین ،فقها ،متکلمین ،فلاسفه ،ادبا ،شعرا و.... یک تفاوت مهم دارند آن این است که علاوه براین که یک طبقه فرهنگی هستند وعلمی به نام عرفان به وجود آورده ودانشمندان اسلام به وجود آوردند درمیان آنها ظهور نموده وکتب مهمی تالیف کرده اند یک فرقه اجتماعی درجهان اسلام به وجود آوردند با مختصاتی مخصوص به خود بر خلاف سایر طبقات فرهنگی ازقبیل فقها وحکما وغیره که صرفا طبقه ای فرهنگی هستند ویک فرقه مجزاازدیگران به شمار نمی روند.


دانلود کتاب درسی ادبیات فارسی پیش دانشگاهی رشته معارف اسلامی سال تحصیلی 96-97


اهل عرفان هرگاه با عنوان فرهنگی یاد شوند «عارف» و هرگاه با عنوان اجتماعی شان یاد شوندغالبا متصوفه نامیده می شوند .

عرفان به عنوان یک دستگاه علمی و فرهنگی دارای دو بخش است: بخش عملی و بخش نظری. بخش عملی عبارت است از آن قسمت که روابط و وظایف انسان را با خودش و با جهان و  الهی به تفسیر و توضیح هستی ٔ با خدا بیان می کند و توضیح می دهد. عرفان نظری، همچون فلسفه استدلال قرار می دهد وبه جای تکیه بر استدلالات و اصول عقلی، اصول کشفی را مایه ّ می پردازد اما آن گاه آن ها را با زبان عقل  توضیح می دهد.

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0