دانلود کتاب جغرافیا پیش دانشگاهی انسانی سال تحصیلی 96-97

در ادامه مطلب می توانید کتاب جغرافیا پیش دانشگاهی انسانی سال تحصیلی 96 - 97 را دریافت کنید.

درمورد کتاب جغرافیا پیش دانشگاهی انسانی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی جغرافیا پیش دانشگاهی رشته ی انسانی می باشد. کتاب جغرافیا پیش دانشگاهی انسانی چاپ سال 96 - 97 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی جغرافیا پیش دانشگاهی رشته ی انسانی می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب جغرافیا پیش دانشگاهی انسانی می باشد که فایل کامل کتاب جغرافیا پیش دانشگاهی را در بخش دانلود دریافت نمایید.



جغرافیا چیست؟

انسان همواره خود را به مکان معينی از سياره زمين وابسته می داند. او مردم را نه تنها با سنت ها، آداب و رسوم و فرهنگ خویش می شناسد؛ بلکه در شناسایی های مکانی خود سعی دارد کوه ها، دره ها، گیاهان و حیوانات خاصی را نیز که با محیط مسکونی و فرهنگ جامعه ی او رابطه ی موزون و هماهنگی دارند، دخالت دهد.


دانلود کتاب جغرافیا پیش دانشگاهی انسانی سال تحصیلی 96-97


عمر جغرافیا با عمر انسان برابر است. وقتی که انسان در زمین ظاهر شد و برای راهیابی به بخش های مجاور، از رودها عبور کرد، یا زمینی را برای زیست انتخاب کرد، یا بخشی را برای کشتن از دیگر بخش ها مجزا ساخت، علم جغرافیا به وجود آمد.

انسان در مطالعه ی محیط پیرامون خود بسیار کنجکاو است و دائما کوشش می کند که بر آگاهی های خود نسبت به افق های دوردست بیفزاید و تفاوت های مکانی آنها را با محیط مسکونی خویش دریابد و با تشابهات یا تفاوت های آنها آشنا گردد.


تعریف علم جغرافیا

جغرافیا علم بررسی رابطه ی متقابل انسان و محیط به منظور بهبود زندگی بشر است.

آغاز تاریخ دانش جغرافیا را حدودا به پانصد سال قبل از میلاد و به سرزمین یونان باستان نسبت می دهند، به گونه ای که عده ای واضح اصطلاح جغرافیا را رارتوستن دانشمند یونانی (سده ی سوم پیش از میلاد) می دانند.


نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0