دانلود کتاب تاریخ شناسی پیش دانشگاهی انسانی سال تحصیلی 96-97

در ادامه مطلب می توانید کتاب تاریخ شناسی پیش دانشگاهی انسانی سال تحصیلی 96 - 97 را دریافت کنید.

درمورد کتاب تاریخ شناسی پیش دانشگاهی انسانی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی تاریخ شناسی پیش دانشگاهی رشته ی انسانی می باشد. کتاب تاریخ شناسی پیش دانشگاهی انسانی چاپ سال 96 - 97 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی تاریخ شناسی پیش دانشگاهی رشته ی انسانی می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب تاریخ شناسی پیش دانشگاهی انسانی می باشد که فایل کامل کتاب تاریخ شناسی پیش دانشگاهی را در بخش دانلود دریافت نمایید.



انسان و تاریخ

هزاران سال از زندگی انسان بر روی کره ی زمین می گذرد. در این مدت وقایع بسیاری بر جوامع انسانی گذشته و تغییرات فراوانی در زندگی اجتماعی او به وجود آمده است. وقایع تلخ و شیرین و تغییراتی که در زندگی انسان رخ داده، به دلایلی نظیر علاقه مندی، دانش اندوزی، کنجکاوی، تمایل به پیشرفت و غیره مورد توجه او بوده است. بنابراین انسان ها از روزگاران دور به مطالعه و بررسی درباره ی گذشته های خود پرداخته و همواره تلاش کرده اند که سرگذشت خود و پیشینیان خویش را حفظ کرده و مانع از فراموش شدن آنها کردند.


دانلود کتاب تاریخ شناسی پیش دانشگاهی انسانی سال تحصیلی 96-97


اما باید توجه داشت که این کار به آسانی صورت نگرفته است؛ زیرا گذشته در چشم همه ی انسان ها یکسان جلوه نمی کند و همه ی آنها نیز از مطالعه ی گذشته در پی دست یابی به هدفی واحد نیستند. روش ها و شیوه های مطالعه درباره ی گذشته (تاریخ) نیز یکسان و آسان نیست و با روش های مطالعه در سایر علوم متفاوت است.


تاریخ و مشاهده ی غیرمستقیم آن

روش مطالعه در برخی از علوم، مشاهده ی مستقیم است، در این روش، پژوهشگر می تواند بدون واسطه به مشاهده و مطالعه ی پدیده های مورد نظر خویش بپردازد، از آنها تصویر تهیه کند، اندازه گیری نماید و خواص آنها را معین سازد.

بنابراین روش مشاهده ی مستقیم، در علوم تجربی کاربرد بسیار دارد و درحقیقت، این گونه علوم، مبتنی بر تجربه ی حسی هستند.


نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0