جزوه مسائل تعادل شیمیایی ( استاد صحابی )

بخش مسائل فصل دوم شیمی پیش دانشگاهی یکی از قسمت هایی است که مورد توجه طراحان کنکور سراسری می باشد.

توضیحات جزوه مسائل تعادل شیمیایی

در این بخش جزوه مسائل تعادل شیمی پیش دانشگاهی جهت دانلود اماده شده است. فصل تعادل شیمیایی یکی از فصل های مهم و کاربردی در شیمی پیش دانشگاهی محسوب می شود که 3 الی 4 تست را به صورت مستقیم به خود اختصاص می دهد اما مسائل محاسباتی این فصل ، عمده ترین و مهم ترین بخش این فصل محسوب می شود که متاسفانه به دلیل محاسباتی بودن این فصل خیلی اوقات این فصل و فصل های مشابه از دامنه مطالعاتی دانش پژوهان حذف می شود اما این پاک کردن صورت مسئله است که وقتی به مشکلی بر می خوریم بجای آنکه به فکر حل مشکل باشیم ، به فکر حذف مشکل می افتیم که این شیوه قطعا مورد تایید نیست .

جزوه مسائل تعادل شیمیایی ( استاد صحابی )

سوالات جزوه مسائل تعادل شیمیایی

این زمینه خیلی از دانش پژوهان عزیز به چند دلیل از سوالات محاسباتی این فصل صرف نظر می کنند ، اما این دلایل  عبارتند از :

ضعف در انجام کلیات محاسبات در شیمی - ضعف و عدم تسلط بر روی روند حل سوالات تعادلات شیمیایی وعدم آشنایی به تیپ بندی های طرح سوال در این زمینه -  زمان بر بودن حل مسائل تعادلی

نکته قابل توجه این است که ما تا زمانی که اصول و محاسبات پایه ایی در شیمی را  بلد نباشیم  حتی امکان ورود به محاسبات این فصل و فصل های مشابه را نخواهیم داشت چرا که ما  مفهوم شیمی محاسباتی را نمی دانیم ، پس لازمه حل مسائلی از این دست تسلط بر محاسبات پایه ایی یعنی همان استوکیومتری می باشد ، پس دوستان توصیه ما را در این زمینه مبنی بر یادگیری اصول محاسباتی کاملا جدی بگیرید.همچنین شما می توانید نحوه مطالعه ی شیمی کنکور را نیز که توسط استاد صحابی آماده شده است مطالعه نمایید.

در جزوه مسائل تعادل شیمیایی ما سعی کردیم حل مسائل تعادلی را از پایه آموزش دهیم و حتی المکان شما عزیزان را  با تیپ بندی های مختلف حل سوال آشنا کنیم. البته لازم به ذکر است که تسلط پیدا کردن بر روی این فصل یک مقدار زمان بر بوده و نیاز به حل مسائل و تست های متنوعی دارد اما با حل تست های آموزشی که در این جزوه توضیح دادیم شما عزیزان به یک تسلط بلقوه خواهید رسید اما برای به بلفعل تبدیل شدن این تسلط بایستی تست های کنکور را حل کنید پیشنهاد ما حل تست های سال های 85 تا 93 می باشد .

امیدواریم که مطالعه این جزوه سر آغازی بر تسلط شما بر این مبحث مهم کنکوری باشد.اما سعی بنده و تیم ما در دپارتمان شیمی همکلاسی بر این است که دیگر جزوات پیش دانشگاهی را  طی  روزهای آتی بر روی سایت قرار دهیم تا شما عزیزان در کنکور 97 دغدغه کمتری از این بابت داشته باشید.

نویسنده : مهیار صحابی
حجم : 1.1 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 1

N
N

aowwwli