جزوه قواعد درس دو عربی دهم ( استاد یادگاری )

قواعد درس دوم از کتاب عربی سال دهم متوسطه در مورد اعداد اصلی و ترتیبی بحث می کند.

توضیحات جزوه قواعد درس دو عربی دهم

جزوه قواعد درس دوم عربی سال دهم جهت دانلود دانش اموزان دهم قرار گرفت . جزوه درس دوم عربی دهم تجربی و ریاضی که توسط استاد مریم نگاری نوشته شده است راجع به قواعد عربی دهم درس دوم است . در جزوه قواعد درس دوم عربی سال دهم مطالب مربوط به قواعد درس دوم عربی دهم را بصورت موضوعات جدا دسته بندی نموده است و هر دسته بندی را بصورت کامل مورد بحث قرار داده و توضیحات کاملی را در هر بخش  ارائه نموده است . همچنین برای هر قسمت مثال های متعددی جهت فهم کامل مطالب ارائه شده است و نکات مهم امتحانی و کنکوری در جزوه قواعد درس دوم عربی دهم به صورت کامل ذکر شده است. جزوه درس اول عربی سال دهم را نیز می توانید از سایت دانلود نمایید.

 جزوه قواعد درس دو عربی دهم ( استاد یادگاری )

 درباره درس دو عربی دهم 

درس دوم عربی سال دهم در رشته های تجربی و ریاضی راجع به انواع عدد می باشد . در درس دوم عربی دهم با انواع عدد در زبان عربی آشنا خواهیم شد .  همانطور که می دانید هر زبانی اعداد خاص خود را دارد که لازم است با آن عدد و نحوه ی کاربردشان آشنا شویم تا بتوانیم به درستی آنها را به کار ببریم. در درس دوم عربی سال دهم درباره انواع عدد های اصلی و انواع عدد های ترتیبی صحبت میکند. در جزوه قواعد عربی دهم درس دوم همچنین در مورد حکم عدد فرد ، حکم عدد 1 و 2 ، حکم عددهای 3 تا 10 ، حکم عددهای 100 تا 1000 ، اعداد مرکب ، اعداد عقود ، عددهای معطوف و عددهای ترتیبی و حکم آنها  توضیح می دهد.

درس هایی که در کتاب عربی سال دهم تدریس میگردد از لحاظ متون ترجمه ای و قواعد برای سال های دیگر بسیار مهم است و باید این قواعد به خوبی فراگرفته شود زیرا در صورتی که تسلط کافی بر آنها نداشته باشید در درک و فهم مطالب دروس عربی در سال های بالاتر به مشکل خواهید خورد بنابراین ضروری می باشد که مطالب کتاب عربی سال دهم را به خوبی فرابگیرید. از نکات دیگری که باید به ان اشاره شود این است که لازمه یادگیری کامل مطالب کتاب عربی سال دهم تسلط بر دروسی است که در سال های گذشته یادگرفته اید پس در نتیجه برای اینکه بتوانید در درس عربی به سطح بالایی از تسلط برسید قواعد عربی سال های گذشته را نیز به خوبی مطالعه نمایید زیرا این کار باعث می شود پایه ی شما در درس عربی قوی شود.

نویسنده : مریم یادگاری
حجم : 1.06 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 22

ز
زینب

واقعا کامل و واضح بود. ممنون

ع
علیرضا سمیعی

عالی خیلی کار امد قابل فهم و خلاصه شب امتحانی

ز
زهرا

بسار عالی بود تشکر

M
Mahdie

عالی بود واقعا!

Y
Yalda.noor

تشکر و قدردانی از شما بابت فایل مفیدتون. بی نقص و کامل????خداقوت ⚘️

ک
کوثرببرافکن

عالی بود ممنون ♡♡

ف
فاطمه زهراطیبی

کانل وصحیح خیلی ممنونم

M
Mm

واقعا عالی حتی از معلم ام هم بهتر گفته بود

ط
ط

عالییی . ممنون

ع
عسل بهرامی

خواستم تشکر کنم از نویسنده این پی دی اف واقعا هر چه قدر گشتم نتونستم قواعد رو مثل این کامل پیدا کنم عالی بود دستتون درد نکنه

ی
یاسمن اسکندری

بله خیلی عالیه ساده و مفید به طور کلی عالیه و مفهوم رو به راحتی میرسونه کامل و بسیار عالیه

ق
قدرت الله یداللهی

خیلی سپاسگزارم از نکات و قواعد ارزنده شما . خیلی ساده و در عین حال متقن و قابل فهم عدد و معدود را توضیح دادید . با تشکر دبیر یداللهی کارشناس ارشد ادبیات عرب شهرستان آمل

ج
ج

خوب بود خوب بود

م
مهسا

خیلی خیلی عالی

م
متینا

سلام خسته نباشید عالی بود

ه
هانیه

عالی بود واقعا دستتون درد نکنه

h
h

واقعا عالیه و من کاملا راضی هستم و خب از دبیر ما خیلی خیلی بهتر توضیح دادن

S
Sh

خیلی خوب بود دستتون درد نکنه

ن
نازی

خیلی خوب بود اصلا عالی بود

N
N

تشکر به خاطر اینکه نامتان را پر رنگ بر روی صفحه ننوشتید.

س
سینا

خب حالا هم بنویسه زحمت کشیده پاش حق داره اسمشو بنویسه

ح
حسین

خوب بود.خیلی به دردم خورد.

N
N

good

N
N

بسیار عالی است تشکر

M
Mahdi

عالییی