جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل پنجم لوله های صوتی رشته ریاضی (استاد ظریفیان )

در ادامه مطلب می توانیدجزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل پنجم لوله های صوتی رشته ریاضی را به طور رایگان از همکلاسی دریافت کنید.

درباره جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل پنجم

جزوه ای که در ادامه مشاهده میکنید ، جزوه ی کامل جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل پنجم لوله های صوتی رشته ریاضی میباشد که توسط استاد ظریفیان تهیه و تالیف شده است و شامل توضیحات کاملی در مورد جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل پنجم لوله های صوتی رشته ریاضی و همینطور درسنامه ، تست و نمونه سوالات مختلف میباشد.

برخی از قسمت های مطرح شده در این جزوه به شرح زیر است :

تولید وانتشار صوت 

وقتی که سیم تاری مرتعش می شود یا طبلی کوبیده می شود ویا حنجره انسان با ارتعاش در آورده می شود هوای مجاور جسم مرتعش در حرکت به جلو فشرده ودر بازگشت رقیق م یشود .بدین ترتیب در هوا ارتعاش ایجاد می شود شکل روبرو ارتعاش یک تار مرتعش را در دو حالت نشان می دهد

(طبق شکل مندرج در فایل دانلود )


جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل پنجم لوله های صوتی رشته ریاضی (استاد ظریفیان )



درحالت شکل الف فشار وچگالی هوا در مجاورت سیم مرتعش بیشتر از حالت تعادل است .پس یک آشفتگی یا تپ (Pulse )

مشاهده می شود .دراین حالت بیشینه یا ماکزیمم داریم .

درحالت شکل ب فشار وچگالی هوا در مجاورت تارمرتعش کمتر از حالت تعادل است این حالت را اصطلاحا کمینه یا می نیمم می نامیم .

بدین ترتیب در اثر ارتعاشات متوالی تارتپ های متوالی تراکمی وانبساطی (فشرده ورقیق ) در هوا منتشر می شود .شکل رو برو تراکم هوا را در بازه های مکانی متفاوت در لحظه ثابت t  نشان می دهد .(طبق شکل مندرج در فایل دانلود ) 



توجه ! در متن بالا که به شکل های مندرج در فایلِ دانلود اشاره شده است، بیانگر شکل هایی است که در فایل دانلود (pdf) موجود می باشد.


نویسنده : نوید ظریفیان
حجم : 2.23 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0