جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل سوم نوسان رشته ریاضی (استاد ظریفیان )

در ادامه مطلب می توانید جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل سوم نوسان رشته ریاضی را دریافت کنید.

درباره جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل سوم

جزوه ای که در ادامه مشاهده میکنید ، جزوه ی کامل جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل سوم نوسان رشته ریاضی میباشد که توسط استاد ظریفیان تهیه و تالیف شده است و شامل توضیحات کاملی در مورد جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل سوم نوسان رشته ریاضی و همینطور درسنامه ، تست و نمونه سوالات مختلف میباشد.

برخی از قسمت های مطرح شده در این جزوه فصل 3 فیزیک پیش به شرح زیر است :

حرکت هماهنگ ساده 

حرکت مکرر یک جسم بر روی یک پاره خط ثابت ودر طرفین در وسط پاره خط را حرکت هماهنگ ساده گویند .تابع مکان زمان این حرکت یک تابع سینوسی ساده است که کمی جلوتر به تحلیل آن خواهیم پرداخت با این تعریف حرکت هماهنگ ساده نوعی حرکت دوره ای است .

دستگاهی که دارای حرکت هماهنگ ساده است را نوسانگر هماهنگ ساده می نامیم .این نوسانگر بر روی پاره خط  MN (مطابق شکل )  وحول نقطه ی O که آن را مبدا نوسان می نامیم حرکت می کنند . حالا به معرفی چند کمیت این بحث می پردازیم

(طبق شکل مندرج در فایل دانلود )


جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل سوم نوسان رشته ریاضی (استاد ظریفیان )



پاره خط نوسان : پاره خط MN که ذنوسانگر روی آن نوسان میکند را پاره خط نوسان می نامیم .

مبدا نوسان :نقطه ی O که در آن نوسانگر در حال تعادل است را مبدا محور مختصات فرض می کنیم وآن را مبدا نوسان می نامیم .مکان نوسانگر در هر لحظه نسبت به این نقطه بیان می گردد.

بعد یا مکان نوسانگر : مختصه ی نقطه ای که نوسانگر در هر لحظه در ان قرار دارد را بعد یا مکان نوسانگر می گویند ....



توجه ! در متن بالا جاهایی که به شکل های مندرج در فایلِ دانلود اشاره شده است، بیانگر شکل هایی است که در فایل دانلود (pdf) موجود می باشد.


نویسنده : نوید ظریفیان
حجم : 4.75 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0