جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل اول سینماتیک رشته ریاضی (استاد ظریفیان )

در ادامه مطلب می توانید جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل اول سینماتیک رشته ریاضی را دریافت کنید.

درباره جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل اول

جزوه ای که در ادامه مشاهده میکنید ، جزوه ی کامل جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل اول سینماتیک رشته ریاضی میباشد که توسط استاد ظریفیان تهیه و تالیف شده است و شامل توضیحات کاملی در مورد جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل اول سینماتیک رشته ریاضی و همینطور درسنامه ، تست و نمونه سوالات مختلف میباشد.

برخی از قسمت های مطرح شده در این جزوه به شرح زیر است :

مفاهیم اولیه :

عملی را بوسیله آن جسم از نقطه ای به نقطه ی دیگر می رود حرکت می نامیم .انتقال یک جرم آسمانی یک پشه ویا حرکت رود خانه ها از نقطه ای به نقطه ی دیگر را حرکت می نامیم .

جابجایی

فاصله بین دونقطه از مسیر حرکت را جابجا یی می نامیم .در واقع کوتاهترین پاره خط ترسیم شده بین دونقطه می باشد طول این پاره خط فقط به نقاط ابتدا ابتدا وانتها بستگی دارد وبه مسیرانتقال جسم بستگی ندارد .چون نقطه شروع وپایان حرکت اهمیت زیادی در جابجایی دارند .


جزوه فیزیک پیش دانشگاهی فصل اول سینماتیک رشته ریاضی (استاد ظریفیان )


مسافت 

طول مسیر طی شده را مسافت می نامیم اگر متحرک کرده باشد هیچگاه این مقدار صفرنخواهد شد .اگر متحرکی شروع به حرکت کند وپس از مدتی به نقطه شروع حرکت بازگردد جابجایی آن صفر می شود ولی مسافت طی شده مقداری غیر از صفر دارد آنرا با d نشان می دهیم وچون فقط مقدار دارد کمیتی نرده ای است در حالی که جابجا یی کمیت بر داری است .

بردار مکان 

برداری است که از مبدا مختصات به نقطه ای که جسم قرار دارد متصل می شود در شکل مقابل بردار های r1,r2  بر دارهای مکان می باشند .......

(طبق شکل مندرج در فایل دانلود )

 



توجه ! در متن بالا جاهایی که به شکل های مندرج در فایلِ دانلود اشاره شده است، بیانگر شکل هایی است که در فایل دانلود (pdfموجود می باشد.

نویسنده : نوید ظریفیان
حجم : 5.09 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0