جزوه فصل چهار شیمی دوم دبیرستان ( ترکیب های کوالانسی )

فصل چهار شیمی سال دوم یکی از فصل های مهم در طرح سوالات شیمی کنکور می باشد.

توضیحات جزوه فصل چهار شیمی دوم دبیرستان

جزوه فصل چهار شیمی دو دبیرستان آقای زارع جهت دانلود داوطلبان رشته های تجربی و ریاضی قرا گرفت. جزوه فصل چهارم شیمی سال دوم دبیرستان با عنوان ترکیبات کوالانسی در دوبخش توضیحات و سوالات تستی دسته بندی شده است . جزوه ترکیبات کوالانسی درسنامه ای کامل و کنکوری را در اختیار داوطلبین و دانش آموزان کنکوری قرار می دهد و در هر بخش تست های تالیفی و کنکوری طبقه بندی شده را قرار داده است.

 جزوه فصل چهار شیمی دوم دبیرستان ( ترکیب های کوالانسی )

بودجه بندی فصل چهار شیمی دوم دبیرستان

جزوه فصل چهارم شیمی دو همان طور که گفته شد یکی از مهمترین فصل های شیمی دوم دبیرستان می باشد و هر ساله تعداد قابل توجهی از سوالات کنکور سراسری را به خود اختصاص می دهد. در بررسی بودجه بندی کنکور تجربی 97 اگر نگاهی به تعداد سوالات فصل 4 شیمی 2 داشته باشیم حداقل سه تست و حداکثر چهار تست از آن مطرح شده است و در کنکور 96 سه تست از سوالات شیمی کنکور به این فصل اختصاص یافته است. اگر بودجه بندی کنکور ریاضی 97 را در مورد فصل چهار زیست دو نگاه کنیم در کنکور سال های گذشته حداقل دو تست و حداکثر چهار تست مطرح شده است و در کنکور سراسری 96 سه تست از فصل پیوند های کوالانسی طرح شده است.

درباره فصل چهار شیمی دوم دبیرستان

در فصل چهار شیمی سال دوم بخش های بسیار مهمی همانند ساختار لوویس و پیوند داتیو توضیح داده شده است که از بخش های مهم فصل پیوند کوالانسی می باشد. در ابتدای فصل چهارم شیمی سال دوم در مورد پیوند کوالانسی توضیح داده شده است و سپس در مورد انواع پیوند های کوالانسی بحث شده است . از بخش های مهم دیگر فصل چهار شیمی سال دوم بحث الکترونگاتیو و شکل هندسی یک مولکول می باشد . یادگیری کامل رسم ساختار لوویس برای پاسخ گویی به سوالات مطرح شده در این بخش بسیار ضروری می باشد . بنابراین داوطلبین رشته ی ریاضی و تجربی تمام بخش های فصل پیوند کوالانسی و به خصوص ساختار لوویس را به طور کامل فرا بگیرند.

در مجموع شیمی سال دوم دبیرستان سهم بسیار خوبی از سوالات کنکور سراسری در هر دو گروه  آزمایشی تجربی و ریاضی شامل می شود به طوری که در کنکور سراسری 96 در رشته های تجربی و ریاضی 11 تست از کتاب شیمی دوم مطرح شده است و اهمیت این کتاب را برای مطالعه می رساند. به طور کلی کتاب شیمی دوم دارای ساختار ساده است و پاسخ گویی به سوالات آن در کنکور سراسری به راحتی امکان پذیر است.

نویسنده : علیرضا زارع
حجم : 3.43 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 2

N
N

فونت افتضاح

N
N

فوق العاده بود