جزوه فصل ششم ریاضی دهم رشته ریاضی به همراه نمونه سوال و تست ( استاد هاشمی )

در ادامه مطلب می توانید جزوه فصل ششم ریاضی دهم رشته ریاضی را دریافت کنید.

جزوه فصل ششم ریاضی دهم رشته ریاضی

جزوه ای که در ادامه مشاهده میکنید ، جزوه ی کامل  جزوه فصل ششم ریاضی دهم رشته ریاضی میباشد که توسط استاد هاشمی تهیه و تالیف شده است و شامل توضیحات کاملی در مورد جزوه فصل ششم ریاضی دهم رشته ریاضی و همینطور درسنامه ، تست و نمونه سوالات مختلف میباشد.

برخی از قسمت های مطرح شده در این جزوه به شرح زیر است:

اصل جمع واصل ضرب

مثال :کیان قصد دارد به خاطر قبولی دریک آزمون به دوستش کمیل شیرینی بدهد .اوبا خود فکر می کند که کمیل را به یکی از دومکان رستوران «یا»آب میوه فروشی دعوت کند .اگر به رستوران برود تنها یکی از6 نوع غذای چلوخورشت قورمه سبزی وقیمه را می تواند انتخاب کند واگر به آب میوه فروشی برود تنها یکی ازسه نوع آب میوه هویچ ،سیب وپرتقال را می تواندانتخاب کند چند انتخاب برای کمیل وجود دارد؟

(طبق نمودار مندرج در فایل دانلود )


جزوه فصل ششم ریاضی دهم رشته ریاضی به همراه نمونه سوال و تست ( استاد هاشمی )


مثال :هفته بعد کمیل قصد دارد به خاطر تولدش کیان را دعوت کند .اما اومی خواهد کیان را هم به آن رستوران «و»هم با آن آب میوه فروشی ببرد ودررستوران یک انتخاب ودرآب میوه فروشی هم یک انتخاب به او بدد کیان چند نوع انتخاب خواهد داشت ؟

(طبق نمودار مندرج در فایل دانلود )

پرسش :چه تفاوتی در دوسوال بالا وجود داشت که باعث شد تعداد حالت های موجود دردو مثال متفاوت باشد؟


درسوال اول کیان فقط به یکی از دوروش کار را انجام م دهد یا آنکه به رستوران رفته ویکی ازدو غذا را انتخاب می کند ویا آنکه به آب میوه فروشی رفته ویکی ازدوغذا را انتخاب می کند ویا آنکه به آب میوه فروشی رفته ویکی از سه نوع آب میوه را انتخاب خواهد کرد .ولی در سوال دوم کمیل هردومکان را خواهد رفت که در اولی 6 انتخاب ودردومی 3انتخاب دارد.



توجه ! در متن بالا جاهایی که به نمودار مندرج در فایلِ دانلود اشاره شده است، بیانگر نمودار است که در فایل دانلود (Pdfموجود می باشد.

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 23.62 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0