جزوه فصل ششم ریاضی دهم رشته تجربی به همراه نمونه سوال ( استاد صمدی )

در ادامه مطلب می توانیدجزوه فصل ششم ریاضی دهم رشته تجربی را به همراه پاسخ تشریحی دریافت کنید.

توضیح جزوه فصل ششم ریاضی دهم رشته تجربی

جزوه ای که در ادامه مشاهده میکنید ، جزوه ی کامل جزوه فصل ششم ریاضی دهم رشته تجربی میباشد که توسط استاد صمدی تهیه و تالیف شده است و شامل توضیحات کاملی در مورد جزوه فصل ششم ریاضی دهم رشته تجربی و همینطور درسنامه ، تست و نمونه سوالات مختلف میباشد.

برخی از قسمت های مطرح شده در این جزوه به شرح زیر است

آنالیز ترکیبی

انسان قبل از اینکه نوشتن و خواندن بیاموزد با شمارش سروکار داشته است. در آنالیز ترکیبی یا ترکیبیات با شمارش سروکار داریم اما نه شمارش معمولی. در واقع شمارش در اینجا حالت تخصصی تری به خود می گیرد. حدود ٢٠٠ سال از عمر این شاخه از ریاضیات می گذرد و بیشترین پیشرفت ترکیبیات در ۵٠ تا ۶٠ سال گذشته شکل گرفته است. با پیدایش کامپیوتر و ساده شدن محاسبات طولانی به کمک آن ، برخی مسائل که قبلا حلشان دشوار می نمود. رابطه ی کامپیوتر و ترکیبیات رابطه ی دوسویه بوده است.١ خیلی از الگوریتم هایی که در کامپیوتر اجرا می شوند به مدد ترکیبیات نوشته شده اند. در این فصل ابتدا اصول مقدماتی شمارش را بیان کرده و جایگشت و ترکیب را در ادامه فصل بررسی می کنیم


جزوه فصل ششم ریاضی دهم رشته تجربی به همراه نمونه سوال ( استاد صمدی )

مثال ۶ . ٢ .از شهر A به شهر B سه راه و از شهر B به شهر C چهارراه وجود دارد. الف: به چند طریق می توان از شهر A به شهر B رفت؟ به چندطریق می توان از شهر B به شهر C رفت؟ به چند طریق می توان از شهر A به شهر C رفت؟ ب: به چند طریق می توان از شهر A به شهر C رفت و به شهر A برگشت،بطوری که هر جاده حداکثر یک بار طی شود؟

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 6.84 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 1

ا
اشنا

عالی بود.نکته به نکته توضیح داده شده بود