جزوه علوم هفتم

دانلود جزوه جامع علوم هفتم 98-99 همراه با نکات و مثال ها

علوم هفتم در قالب پنج بخش و پانزده فصل ارائه شده است. ما در این صفحه چندین جزوه علوم هفتم را گردآوری کرده ایم که این فصل ها را پوشش می دهند.

دانلود جزوه علوم هفتم به رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای صورت می گیرد.

لازم به ذکر است جزوه علوم هفتم شامل درسنامه تمام فصل های علوم هفتم است. در آینده ای نزدیک جزوات فصل به فصل علوم هفتم را نیز در این بخش اضافه خواهیم کرد.

جزوه علوم هفتم

در ادامه متن می توانید دو جزوه کامل علوم هفتم را دانلود کنید. قبل از دانلود هر فایل جزوه علوم هفتم ، تصویری از آن جزوه و سپس بخشی از متن آن نیز آورده شده است. 

خوشحال خواهیم شد اگر نظرات خود را در مورد فایل های مربوط به جزوه علوم هفتم و به طور کلی مطالب این صفحه برای ما ارسال کنید. نظرات شما در بهبود کیفیت فایل های ارائه شده بسیار حائز اهمیت است.

جزوه علوم هفتم - نمونه 1

دانلود جزوه علوم هفتم

این جزوه ، تالیف فریبرز طاهری از دبیران مجرب علوم است. جزوه علوم هفتم تالیف طاهری در قالب سوال و جواب همراه با بیان نکات علوم هفتم گردآوری شده است و هر پانزده فصل علوم هفتم را پوشش می دهد. در ادامه بخشی از فصل اول این جزوه آمده است. پس از متن زیر می توانید جزوه علوم هفتم این دبیر را به رایگان دانلود نمایید.

نمونه هایی از موفقیت ها و نواوری های متخصصان ایرانی در سال های اخیر را بنویسید؟ سد کرخه ، بزرگترین سد خاکی رسی خاورمیانه ـ پهباد  (هدایت پذیر از راه دور ) ساخت ایران ـ داروهای زیست فناوری ـ موجودات شبیه سازی شده به عنوان مثال اولین گوساله شبیه سازی شده در خاورمیانه به نام بنیانا در ایران به دنیا آمده است.

نکته :واژه ی زیست فناوری یا بیوتکنولوژی به مفهوم کاربرد دانش های پزشکی و زیستی برای تولید مواد و محصولات به کار برده می شود. 

نکته :منظور ازجانوران شبیه سازی شده جانورانی هستند که با روش های آزمایشگاهی ایجاد شده است وکاملا شبیه جانوران طبیعی هم نوع خود هستند.

علوم تجربی را تعریف کنید ؟ علوم تجربی علم استفاده از ابزارها ، مشاهدات و آزمایش ها و به کار گیری نتایح آن برای حل مسائل زندگی است.

روش علمی را تعریف کنید. معمولاً محققان برای حل مسائل و یافتن پاسخ برای پرسش های خود از روش علمی استفاده می کنند. روش علمی روش منطقی است که از چند مرحله پشت سر هم تشکیل شده است .

نکته :  سوال کردن و یافتن جواب مهمترین نکته در علم است.

نکته : در انجام آزمایش ها برای دقیق بودن نتایج آن ها باید شرایط تمامی آزمایش ها یکسان باشد و در هر آزمایش معمولاً فقط یک مورد که می خواهیم تاثیرش را اندازه بگیریم تغییر می دهیم که به آن متغیر می گویند.

نکته: در آزمایش حل شدن مواد در آب متغیر آزمایش ، ماده هایی هستند که در آب قرار می گیرند (برای اینکه مشخص شود در آب حل می شوند یا خیر ). بقیه شرایط و مواد آزمایش مثل مقدار آب ، دمای آب و ...همگی باید برای همه موادی که در آب قرار می گیرند ثابت و یکسان باشد.

نویسنده : همکلاسی
حجم : 6.26 مگابایت
منبع : گردآوری شده

جزوه علوم هفتم - نمونه 2

جزوه علوم هفتم

نمونه دوم جزوه علوم هفتم که در این صفحه قرار داده ایم توسط محمد کریمی نگاشته شده است. این جزوه ، جزوه جامع و کاملی است و شامل درسنامه هر پانزده فصل علوم است. در ادامه بخش هایی از فصل سوم این جزوه را مشاهده می کنید. 

ماده : به تمام چیزهایی که در اطراف ما قرار دارند گفته میشود . مانند : گچ ، شیشه ، چرم ، چوب و ...
حالتهای مواد :
الف )  جامد
ب )  مایع
ج ) گاز
اتم : به ذرات سازنده مواد اتم گفته میشود که در زبان یونانی به معنای تجزیه ناپذیر است . در طبیعت  نود نوع اتم وجود دارد ولی به طور کلی صد و نه عنصر کشف شده است .
مشاهده :
الف ) مستقیم : بتوان با حواس پنج گانه آنها را بررسی کرد .
ب ) غیرمستقیم : با توجه به علائم و نشانهها بتوان آنها را بررسی کرد .
نکته : برای بررسی شکل اتم و خواص آنها میتوان از مشاهده مستقیم و غیر مستقیم استفاده کرد.
مولکول : از اتصال دو یا چند اتم مولکول ایجاد میشود . مانند : مولکول آب ، گاز کلر ، گاز اکسیژن ، گوگرد
عنصر : از اتصال یک نوع اتم ایجاد میشود. مانند: صد و نه عنصر موجود در طبیعت
ترکیب : از اتصال دو یا چند نوع اتم مولکول ایجاد می‌شود. مانند : پلاستیک ، چوب ، پوشاک و ...
نکته : اکثر عنصرها در طبیعت بهصورت ترکیب وجود دارند و ما بینهایت ترکیب داریم .

برای دانلود جزوه علوم هفتم تالیف شده توسط دبیر فوق، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نویسنده : همکلاسی
حجم : 4.48 مگابایت
منبع : گردآوری شده


نظرات ارسال شده 6

آ
آراز بقایی

عالی دستتون درد نکنه

ف
فاطمه نجیمی

ممنونم نمونه دوم عالی بود

ع
علي محمدي

عالي بود عالييييي

ش
شهرزاد

نمونه 2 عالی بود.

ر
رضوان دخت

عالیه توصیه میکنم دان ش کنید ... با تشکر از سازندش

ت
تارا

سلام عالیه ممنون از این سایت خوب.سپاسسسسسسسسسسسسس