جزوه علوم هشتم

دانلود رایگان جزوات جامع علوم هشتم همراه با درسنامه و نمونه سوال هر فصل

علوم هشتم در پانزده فصل ارائه شده است و در آن از حوزه های متنوعی از علوم زیستی و علوم فیزیکی و شیمیایی سخن رفته است. ما در این صفحه درسنامه های علوم هشتم را در قالب جزوات علوم هشتم گردآوری کرده ایم.

دانلود تمامی فایل های  جزوه علوم هشتم در این صفحه به رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای صورت می گیرد. 

لازم به ذکر است جزوه علوم هشتم شامل درسنامه تمام فصل های علوم هشتم است. در آینده ای نزدیک جزوات فصل به فصل علوم هشتم را نیز در این بخش اضافه خواهیم کرد.

جزوه علوم هشتم

در ادامه متن می توانید تعدادی جزوه کامل علوم هشتم را دانلود کنید.

قبل از دانلود هر یک از فایل های جزوه علوم هشتم ، تصویری از آن جزوه و سپس بخشی از متن آن نیز آورده شده است. قبل از دانلود به توضیحاتی که در خصوص هر نمونه از جزوه علوم هشتم آورده ایم نیز توجه کنید. در این توضحیات آنچه در جزوه آمده است را بیان کرده ایم.

خوشحال خواهیم شد اگر نظرات خود را در مورد فایل های مربوط به جزوه علوم هشتم و به طور کلی مطالب این صفحه برای ما ارسال کنید. نظرات شما در بهبود کیفیت فایل های ارائه شده بسیار حائز اهمیت است.

جزوه علوم هشتم - نمونه اول

دانلود جزوه علوم هشتم

جزوه نمونه اول علوم هشتم ، تالیف حسین مردی از دبیران مجرب علوم است. جزوه علوم هشتم تالیف حسین مردی در قالب سوال و جواب همراه با بیان نکات علوم هشتم گردآوری شده است و هر پانزده فصل علوم هشتم را پوشش می دهد. در ادامه بخشی از فصل اول این جزوه آمده است. پس از متن زیر می توانید جزوه علوم هشتم این دبیر را به رایگان دانلود نمایید.

فصل اول:

ماده ها به چند دسته تقسیم می شوند ؟ ماده به دودسته خالص ومخلوط تقسیم می شود

مخلوط را تعریف کنید ؟ وقتی دویا چند ماده را بایکدیگر می آمیزیم به طوری که بتوانیم آنها را ازهم جدا کنیم وهرماده ای خاصیت خود را حفظ کند مخلوط تشکیل شده است

مثال :آب نمک –خاک باغچه –سالاد –شربت آب لیمو وهوا و...نمونه هایی ازمخلوط هستند

تعریف ماده خالص : به موادی که ازیک نوع ماده تشکیل شده باشند مواد خالص نامیده می شود

مانند "شکر –نمک –اکسیژن –گوگرد -....وفقط ازیک نوع مولکول تشکیلا شده اند

نویسنده : همکلاسی
حجم : 8.95 مگابایت
منبع : گردآوری شده

جزوه علوم هشتم - نمونه دوم

جزوه علوم هشتم

نمونه دوم جزوه علوم هشتم که در این صفحه قرار داده ایم . این جزوه خلاصه هر فصل را به صورتی قابل فهم و طبقه بندی شده ارائه کرده است. اما تنها فصل اول تا فصل هشتم را پوشش می دهد. درا ادامه بخشی از این جزوه آمده است و سپس لینک دانلود آن قرار گرفته است.

ماده خالص : ماده ای که تنها از یک جزء ساخته شده است .

مثال : عنصر کربن ، آب مقطر ، نمک ، شکر 

ماده ناخالص ( مخلوط) : موادی که از دو یا چند ماده تشکیل شده باشند .مانند  :آب نمک ، شربت خاکشیر ، هوا و آلیاژها

نکته : یکی از ویژگی های مخلوط این است که اجزای تشکیل دهنده آن، خواص اولیه خود را حفظ می کنند.

انواع مخلوط ها :1-همگن (محلول)  2-ناهمگن (نامحلول)

1-مخلوط همگن (محلول): در این نوع مخلوط اجزای تشکیل دهندهی مخلوط به طور یکنواخت در هم پراکنده شده اند و از هم قابل تشخیص نیستند. مانند : آب و شکر، بادکنک پر از هوا

2-مخلوط ناهمگن (نامحلول): دراین نوع مخلوط اجزاء تشکیل دهندهی مخلوط به طور غیریکنواخت در هم پراکنده شده اند  و میتوان آنها را از هم تشخیص داد.  مانند :آجیل ، شربت خاکشیر و شربت معده و آب و روغن

نویسنده : همکلاسی
حجم : 4.81 مگابایت
منبع : گردآوری شده

جزوه علوم هشتم - نمونه سوم

جزوه علوم هشتم

این جزوه توسط دبیر گرامی علوم آقای احتشام تالیف شده است. این جزوه در هر فصل کامل و جامع است. ابتدا هر فصل علوم هشتم را شرح داده و سپس نمونه سوالات مربوط به فصل همراه با جواب قرار داده شده است. فایل حاضر تنها فصل اول تا دهم این جزوه را پوشش می دهد. در ادامه بخشی از متن فصل اول این جزوه را مشاهده می کنید.

منظور از ذره چیست؟

به کوچکترین جزء یک ماده که می تواند به صورت مستقل وجود داشته باشد ذره می گوییم. خوب این جمله یعنی چه؟

آب را در نظر بگیرید .می دانید که آب یک ماده خالص است که از مولکول های سه اتمی آب درست شده است .یعنی هر مولکول 2 اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن است .حالا سوال اینجاست که آیا اتمهای اکسیژن و هیدروژن ذرات تشکیل دهنده آب آب دارای هستند؟ پاسخ خیر است .چرا؟ چون در داخل آب ما اتم اکسیژن و اتم هیدروژن به صورت مستقل نداریم بلکه مولکول آب داریم که می تواند به صورت مستقل وجود داشته باشد .پس می گوییم کوچکترین ذره آب مولکول آب است نه اتمهای اکسیژن و هیدروژن

یک مثال دیگر: مولکول شکر از چندین اتم کربن، هیدروژن و اکسیژن درست شده است ولی این اتمها به صورت جداگانه و مستقل نیستند بلکه با هم ترکیب شده اند و مولکول شکر را تشکیل داده اند به همین دلیل می گوییم کوچکترین ذره شکر مولکول شکر است

نکته :در برخی مواد ما اتم مستقل داریم مثلا در فلزات .به همین دلیل کوچکترین جزء فلزات اتم ها هستند . نکته :در تمام ترکیبات کوچکترین ذره ماده مولکول آن ترکیب است . خوب حالا که مفهوم ذره را فهمیدید به سراغ مطالب این فصل می رویم. ماده خالص :مواد خالص موادی هستند که از یک جزء تشکیل شده اند .مثلا آهن ماده خالص است چون فقط از اتمهای آهن تشکیل شده و غیر از اتم آهن چیز دیگری داخل آن نیست .آب هم ماده خالص است چون در یک ظرف آب به غیر از مولکول آب چیز دیگری وجود ندارد .

 نکته : همه ی عناصر و ترکیب ها ماده خالص و مخلوط ها ماده ناخالص هستند.

نویسنده : همکلاسی
حجم : 5.09 مگابایت
منبع : گردآوری شده


نظرات ارسال شده 3

m
maryam

ممنون بسیار متشکرم

g
gorgij

سلام خیلی خوبه مرسی بابت تلاشتون

م
محمد امین

سلام ممنون بابت تمامی‌ فایل هایی که قرار میدین واقعا کاملاجامع هستند