جزوه علوم نهم

دانلود رایگان جزوه جامع علوم نهم همراه با خلاصه و نکات هر فصل

علوم نهم شامل پانزده فصل است و نسبت به سایر درس های این پایه تحصیلی حجم سنگین تری دارد. در این صفحه درسنامه های علوم نهم را در قالب جزوات علوم نهم گردآوری کرده ایم.

دانلود هر جزوه علوم نهم در این صفحه به صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای صورت می گیرد.

قبل از دانلود هر نمونه از جزوات ، به توضیحاتی که در خصوص هر جزوه علوم نهم ارائه داده ایم ، توجه کنید. در این توضیحات از محتوای جزوه و نحوه نگارش آن گفته ایم. عکسی از جزوه و سپس بخشی از متن جزوه نیز قبل از لینک دانلود فایل قرار داده شده است.

جزوه علوم نهم

امیدواریم در به روز رسانی های آینده بتوانیم جزوه علوم نهم را به تفکیک هر فصل نیز در این صفحه فراهم کنیم.

نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص جزوات این درس و به طور کلی هر آنچه در این درس نیاز دارید برای ما ارسال کنید. نظرات شما کمک قابل توجهی به ما خواهد بود تا محتوای این صفحه را بنا به نیاز شما بهبود بخشیم.

جزوه علوم نهم - نمونه اول

جزوه علوم نهم

نمونه اول جزوه علوم نهم توسط آقای  پرویز فرزین از دبیران مجرب علوم نوشته شده است. در این جزوه خلاصه هر فصل همراه با نکات آن به صورت جداگانه  و به طور کامل شرح داده شده است. این جزوه تمامی فصل های علوم نهم را پوشش می دهد. در ادامه بخشی از متن فصل اول این جزوه را می بینید:

فصل اول مواد ونقش آنها

مواد :خالص ومخلوط

فلزات: عناصر اتمی،چکش خوار،رسانا و داراي جلا و درخشندگی هستند که در ساختن اشیایی مانند: خانه پل، زیورآلات، ابزار، وسایل حمل و نقل و...استفاده می شود.

عنصر فقط از یک اتم ساخته شده است.

عصر: فلز (مانند آهن) - شبه فلز (مانند سیلیسیم)- نافلز (شیشه)

ویژگی های فلز مس: 1-فلزی پرکاربرد.2-براق و سرخ رنگ.3-اولین فلز استخراج شده از سنگ معدن.4 -رایج ترین رسانا در سیم کشی ساختمان

 واکنش پذیری شیمیایی:

هر ماده ای که سریع تر وارد یک واکنش شیمیایی معین شود،واکنش پذیری آن بیشتر است

به طور کلی  : بعضی فلزها با اکسیژن به سرعت واکنش می دهند و بعضی فلز واکنش کمتری دارند، می دهند.

مانند: منیزیم> آھن >مس> طلا

نافلزات: عناصر مولکولی ،شکننده،نارسانا و داراي سطح غیر شفاف هستند.که همه ي گازهاي موجود در هواي سالم از این عناصر تشکیل شده اند. مانند: فسفر، سیلسیم،کربن، گوگرد ،فلوئور..

گاز اکسیژن: 

1- 21 %حجم هوا را تشکیل می دهد. 2  -به صورت مولکول دو اتمی O2 یافت می شود. 3 -در فرایند فتوسنتز تولید و در تنفس مصرف می شود. 4 -در ترکیبات سولفوریک اسید به کار می رود.

اوزون  :

به صورت سه اتمی است،این گاز در لایه هاي بالایی زمین(استراتوسفر)وجود دارد،و از رسیدن پرتوهاي فرابنفش خورشیدرا گرفته و به صورت لایه ي محافظ عمل می کند .

 کاربرد آمونیاك: تهیه کودهاي شیمیایی و مواد منفجره

کاربرد فلوئور: در خمیر دندان براي جلوگیري از پوسیدگی دندان استفاده می کنند............

برای دریافت کامل این جزوه از طریق لینک زیر اقدام کنید.

نویسنده : همکلاسی
حجم : 6.08 مگابایت
منبع : گردآوری شده

جزوه علوم نهم - نمونه دوم

جزوه علوم نهم

نمونه دوم جزوه علوم نهم در این بخش توسط فریبرز طاهری تهیه شده است. این جزوه شامل فصل های اول تا سیزدهم علوم نهم می باشد و به صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده است. در ادامه بخشی از متن فصل اول این جزوه را مشاهده می کنید.

فصل 1- مواد ونقش آن ها درزندگی

با توجه به آنچه تاکنون آموخته اید ، مواد ( که همه چیزهایی که در اطراف ما وجود دارند از آنها ساخته شده اند ) را طبقه بندی نمایید.

طبقه بندی دیگری که برای مواد مرسوم است ، تقسیم بندی آن ها به دو گروه مواد طبیعی و مصنوعی می باشد.

2-دانشمندان چگونه با استفاده از مواد مختلف ، فرآورده های جدید عرضه می کنند ؟ دانشمندان با مطالعه خواص مواد و ایجادتغییر در آن ها ، همواره در تلاش اند فرآورده های جدیدتر و با کارایی بهتر را عرضه کنند .

3- برخی از مهمترین و پرکاربرد ترین فلزات را نام برده و مثالهایی از کاربردهایشان را ذکر کنید .

الف) آهن :آهن ازتمامی فلزات بیشتر است و95 درصد فلزات تولید شده در سراسر جهان را تشکیل می دهد قیمت ارزان ومقاومت بالای ترکیب آن استفاده ازآن رابه خصوص دراتومبیل ها بدنه کشتی های بزرگ وساختمان ها اجتناب ناپذی می کند  همچنین آهن برای تولید فولاد نیز بکار می رود.

ب ) آلومینیوم : در صنایع حمل و نقل ( اتومبیل ها ، هواپیماها ، کامیون ها ، کشتی ها ، ناوگانهای دریایی ، راه آهن و ... ) صنایع بسته بندی ( قوطی ها ، فویل و... ) در ساختمان ها ( درب ، پنجره ، دیوار پوش هاو...) به کارگرفته می شود.

پ ) طلا : مهمترین کاربرد طلا  ساخت جواهرات و زیور آلات است . نزدیک به نیمی از طلای دنیا نزد دولت ها به صورت شمش (قطعه های طلا) نگه داری می شود.                                       

ت ) مس : از مس برای تولید سیم های برق و برخی از آلیاژها مانند برنج و برنز استفاده می شود که این آلیاژها در ساخت ظروف و قطعات مختلف کاربرد دارند.

برای مشاهده کامل این جزوه بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

نویسنده : همکلاسی
حجم : 2.73 مگابایت
منبع : گردآوری شده

جزوه علوم نهم - نمونه سوم

جزوه علوم نهم

نمونه سوم جزوه علوم نهم به صورت فلش کارت است و شامل خلاصه ای از هر پانزده فصل علوم نهم می باشد. ددر ادامه بخشی از خلاصه فصل دوم در این جزوه را می بینید:

فصل دوم:

ذرات سازنده مواد: ذرات سازنده مواد را ترکیب ها - یون ها با مولکول ها می سازند. برای مثال شکر از مولکول های چند اتمی ساخته شده است. در حالی که نمک خوراکی از یون ها تشکیل شده است. ویژگی های مواد به نوع ذرات سازنده آن ها بستگی دارد.

یون ها: ذرات دارای بار الکتریکی مثبت یا منفی. این ذره ها در حال حرکتند- جریان الکتریکی را از خود عبور می دهند (ویژگی ترکیبات یونی).....

برای دریافت این جزوه به صورت کامل از طریق لینک زیر اقدام کنید.

نویسنده : همکلاسی
حجم : 14.37 مگابایت
منبع : گردآوری شده


نظرات ارسال شده 3

ا
امیر

خوب بود دمتون گرم

ن
نفس

خیلی عالیه خیلی به درد میخوره

ح
حورا

بسیار عاااااااااالی و مفییییییییید بود به من که خيلی بدردم خورد

ح
ح

عالیییییی بود ممنون