جزوه ریاضی هفتم

دانلود کامل جزوات ریاضی هفتم 98 همراه با تعداد زیادی مثال و تمرین از هر فصل

ریاضی هفتم کاملا فعالیت محور است. آموزش و یادگیری این درس با انجام فعالیت ها و تمرین های کلاسی انجام می شود به همین علت شاید توضیحات آموزشی و یا بخشی با نام درسنامه در این کتاب کمتر یافت شود. از این رو شاید بسیاری از دانش آموزان این پایه به جزوه ریاضی هفتم نیاز پیدا کنند.

ما در این صفحه جزوه ریاضی هفتم را ارائه کرده ایم. دانلود جزوه ریاضی هفتم به رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای انجام می گیرد.

ریاضی هفتم به طورکلی نه فصل را شامل می شود. جزوه ریاضی هفتم تمامی این نه فصل را پوشش می دهد. 

در به روز رسانی های آینده جزوه ریاضی هفتم را به صورت تفکیک شده برای هر فصل به همکلاسی اضافه خواهیم کرد.

جزوه ریاضی هفتم

در ادامه متن چندین جزوه کامل ریاضی هفتم آورده شده است. در ابتدا تصویری از هر جزوه و سپس بخشی از متن جزوه ریاضی هفتم آورده شده است. پس از بررسی عکس و متن جزوه می توانید جزوه ریاضی هفتم را دریافت نمایید.

نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص هر کدام از فایل های جزوه ریاضی هفتم و به طور کلی مطالب این صفحه با ما در میان بگذارید. نظرات شما ما را در ارتقای مطالب همکلاسی یاری خواهد کرد.

جزوه ریاضی هفتم - نمونه اول

جزوه ریاضی هفتم

جزوه فوق توسط یکی از دبیران مجرب استان البرز آقای ابراهیمی تالیف شده است و با زبانی ساده و شیوا به آموزش ریاضی هفتم پرداخته در ادامه بخشی از جزوه ریاضی هفتم که توسط این دبیر تالیف شده است را مشاهده می کنید. لینک دانلود جزوه کامل در ادامه متن قرار داده شده است.

1- راهبرد رسم شکل

خیلی ساده سعی کنید مسئله را خیلی ساده نقاشی کنید یعنی شکلش را بکشید.

توجه : نگفتم با دوازده رنگ گل و بلبل براش  بکشید ساده نقاشی کنید!در سال های اول تدریس در یکی از روستاهای با صفای البرز با دانش آموزان سوم راهنمایی درس ریاضی داشتم  در یکی از روزهای بهار تدریس ریاضی را در کلاس داشتیم که وقتی پای تابلو مشغول نوشتن بودم وقتی برگشتم با صحنه عجیبی برخورد کردم !

یک موش باغچه ای یعنی موشی با دم و بدن بلند در وسط کلاس از باغچه و باغ های اطراف مدرسه به داخل کلاس آمده بود و تمام قد داشت من و دانش آموزان را برانداز می کرد . شاید برای بعضی از شما عجیب باشد که نگران این بودم که دانش آموزان از این موش برای موش دواندن استفاده خواهند کرد و برای تفریح هم شده نفری یک ترسی از خودشان نشان خواهند داد ولی در این موقعیت کلاس کاملا ساکت و یکی از دانش آموزان قبل از اینکه من حرفی بزنم اجازه گرفت و آقای موش را با یک لگد کاملا حرفه ای به حیاط هدایت کرد و درس را ادامه دادیم.

نویسنده : همکلاسی
حجم : 4.37 مگابایت
منبع : گردآوری شده

جزوه ریاضی هفتم - نمونه دوم

دانلود جزوه ریاضی هفتم

این جزوه تالیف دبیر گرامی جناب جمال حاجی زاده است. در این جزوه پس از درسنامه مثال ها و نکات بسیاری آورده شده است و از هر لحاظ می توان گفت جزوه کاملی است. در ادامه بخشی از فصل دوم این جزوه را مشاهده می کنید. این جزوه ریاضی هفتم را می توانید از طریق لینک دانلودی که پس از متن آمده است، دریافت کنید.

در پایه ششم ابتدایی با اعداد صحیح و کاربردهای آن، همچنین نمایش آنها روی محور و مقایسه ی اعداد صحیح آشنا شدید. که مجدداً قبل از ورود به مطالب جدید در مورد اعداد صحیح، برخی از نکات مربوط به اعداد صحیح در پایه ی ششم را یادآوری می کنیم.

اگر عدد صفر را به عنوان مبدأ در نظر بگیریم. در دنیاي واقعی اعدادی بالاتر و پائین تر (زیر)صفر وجود دارند. که به اعداد بالای صفر، اعداد مثبت و به اعداد زیرصفر، اعداد منفی می گوییم. براي درك بهتر می توانیم عددهای صحیح را بر روی محور در جهت های زیر که به محور اعداد صحیح معروف است نمایش دهیم.

اینکه اعداد بالاي صفر را با علامت (+) و اعداد زیر صفر را با علامت (-) نمایش می دهیم یک قرارداد است.صفر، مبدأ است و علامت دار نیست به عبارت دیگر 0 در اعداد علامت دار، از جمله اعداد صحیح، عدد صفر را به عنوان مبدأ انتخاب کرده ایم. ولی در برخی از موارد سطح زمین، سطح روي آب دریا، ساعت 12 ظهر و ... را به عنوان مبدأ انتخاب می کنیم که البته از نظر عددی داراي ارزش (صفر) هستند.

نویسنده : همکلاسی
حجم : 12.2 مگابایت
منبع : گردآوری شده


نظرات ارسال شده 6

ل
لیلا بهرامی

من خوشم اومد اما بهتره که یکم تلاش کنین

س
سمیه

ممنون واقعا عالی

ف
فرناز

سلام من ۴مین سال تدریسم هست و در طول این جهت سال فقط با جزوه شما تدریسم رو جلو بردم خیلی خیلی راضی هستم ممنون ازتون وظیفم بود تشکر کنم

ع
عرفان رجبی

خیلی عالیه ممنون

ث
ثنا طاهری

ممنون عالی بود

ف
فاطمه

ممنون خیلی مفید بود