مسئله ریاضی کلاس دوم

دانش آموزان و والدین گرامی در این صفحه میتوانید به مسئله ریاضی کلاس دوم دسترسی داشته باشید و از آن برای تقویت و بهبود نمره خود و یا فرزند دلبندتان در امتحانات آتی و پیش رو بهره ببرید

این فایل چه ویژگی هایی دارد؟
مطابق با آخرین تغییرات کتاب درسی
مطابق با آخرین بارم بندی های ارائه شده
نمونه سوالات استاندارد به همراه پاسخ تشریحی
سوال و پاسخ به صورت تایپ شده
استفاده از دبیران با تجربه برای طراحی نمونه سوالات
امکان پرینت سوال(فایل pdf)
قابل استفاده در موبایل ، تبلت و کامپیوتر
گرافیک اختصاصی و زیبا
سر فصل های مطرح شده در این فایل
فصل اول : عدد و رقم
فصل دوم : جمع و تفریق اعداد دو رقمی
فصل سوم : اشكال هندسی

مسئله ریاضی کلاس دوم یکی از مباحث مهم در سال تحصیلی برای دانش آموزان این پایه میباشد . در این مبحث موضوعات مختلفی که دانش آموزان در طول سال تحصیلی خود نیاز دارند ، آموزش داده شده و در اختیار آن ها قرار گرفته است . این امتحانات فرصت مناسبی برای این دانش آموزان میباشد که نسبت به افزایش نمره و بهبود و پیشرفت در مسائل درسی خود اقدام کنند .

البته که تمام معیارهای آموزشی نمیتواند و نباید که تنها با نمره مورد قضاوت قرار بگیرد و باید دقت و توجه داشته باشیم که مسائل و معیارهای بسیار مهمتر و دقیقتری وجود دارند که میتوانیم از آنها برای سنجش استعداد دانش آموزان در رشته ها و بخش های مختلف استفاده کنیم. در ادامه در بخش های مختلف ، تعدادی از نمونه سوالاتی که در فایل مسئله ریاضی کلاس دوم مطرح شده اند را میتوانید که مشاهده کنید .

این نمونه سوالات تماما توسط تیم ماهر و خبره ای از دبیران با تجربه نوشته شده است و تا جای ممکن سعی براین بوده که شما مخاطبین عزیز و گرامی همکلاسی دغدغه و چالشی در جهت داشتن منابع معتبر و بروز در مورد مسئله ریاضی کلاس دوم نداشته باشید . این سوالات به صورت تایپ شده و ظاهر و گرافیک زیبایی در اختیار شما قرار داده شده است تا بتوانید از آن به بهترین نحو استفاده کنید .

ما در همکلاسی تمام سعی خود را میکنیم که محتوای جذاب ، مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم . در همکلاسی سعی میکنیم که تا جای امکان تنوع کاملی از مباحث را پوشش دهیم تا به دانش آموزان و مخاطبین سایت کمک کنیم که نیازهای تحصیلی و آموزشی خود را رفع کنند و از منابعی که در سایت وجود دارد در جهت تسلط کامل بر درس ها و مسائل مختلف استفاده کنند.

فراموش نکنید که تنها راه حل تسلط به مسائل درسی و به طور کلی تسلط بر یک مبحث چرخه ی آموزش ، تمرین و تکرار میباشد و شما میتوانید با این سه کار از تمامی چالشهایی که در طول مسیر با آن مواجه میشوید عبور کنید و به هدف خود برسید . ضمنا سعی کنید تا جای ممکن از کتاب درسی و تمرین با سوالات مختلف غافل نشوید زیرا که هر چه قدر سوالات مختلفی را تمرین کنید و با تیپ های مختلف سوالات آشنا شوید در ادامه کمتر با سوالاتی روبه رو میشوید که با آن آشنایی ندارید و سوالی نیست که نتوانید آن را حل کنید و از سد آن بگذرید.

  • فاصله منزل تا مدرسه یک دانش‌آموز روزانه 24 کیلومتر را طی می‌کند. مسیر رفت و برگشت او چند کیلومتر است؟
  • نحوه اندازه‌گیری حجم مایعات با ظروف مدرج چگونه است؟ با مثال توضیح دهید.
  • مفهوم الگو و انواع آن (عددی، هندسی و غیره) را تعریف کنید. سپس الگوی عددی و الگوی هندسی را با جزئیات مثال بزنید.
  • در مورد محاسبه مساحت و محیط شکل‌های هندسی مانند مربع، مثلث و دایره توضیح دهید. سپس طرز محاسبه مساحت و محیط یک مربع و یک مثلث را بنویسید.

ضمنا برای دانلود سوالات بیشتر میتوانید به صفحه نمونه سوال فصل به فصل ریاضی دوم دبستان مراجعه کنید

طراح :
وحید چقائی

وحید چقائی از دبیران برجسته در تدریس ریاضی میباشد که سالیان سال به صورت متمادی در تدریس درس ریاضی مشغول به کار میباشد .


نظرات ارسال شده 0