دانلود کتاب هدیه هفتم

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب پیام های آسمان هفتم سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید.

دانلود کتاب پیام های آسمان هفتم

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی پیام های آسمان هفتم می باشد. کتاب پیام های آسمان هفتم چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی پیام های آسمان هفتم می باشد 

برای دانلود تمامی کتاب های درسی هفتم به صفحه کتاب های هفتم مراجعه کنید 

در ادامه بخش هایی از کتاب پیام های آسمان هفتم می باشد که فایل کامل کتاب پیام های آسمان هفتم را در بخش دانلود دریافت نمایید

نشانه های محبت

 به نظر شما علاوه بر مراقبت و توجه دائمی، چه نشانه های دیگری از محبت خداوند نسبت به ما وجود دارد؟

خداوند مهربان انسان را بر سایر موجودات برتری داده و با بذل نعمت هایی ارزشمند، راه رسیدن به رستگاری را برای او هموار ساخته است. نعمت هایی که هر کدام نشانه ای از محبت خداوند به انسان است و بدون آنها زندگی برای او بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

کتاب پیام های آسمانی هفتم

آیا تاکنون به بازی یک کودک در میان هم سالانش توجه کرده اید؟ به دعواها و خواسته هایشان چطور؟ بازی دیگران می افتد، می خواهد آن را بردارد و اگر نتواند این کار را وقتی چشمان کودک به اسباب بکند، شروع به سر و صدا یا گریه می کند.

برای او فرقی نمی کند که اسباب بازی مورد علاقه اش مال کیست. او فقط می خواهد اسباب بازی را بردارد و خودش با آن بازی کند حتی اگر با گرفتن آن، کودک دیگری به گریه بیفتد.

ولی وقتی همین کودک بزرگ می شود، یاد می گیرد به حقوق دیگران احترام بگذارد و چیزی را بدون  صاحبش برندارد. او وقتی می بیند کودکی گریه می کند، برای خوشحالی او، وسایل خودش را به او ٔاجازه می دهد و به این کار افتخار هم می کند

بنابراین خداوند مهربان ما را طوری آفریده است که به مرور می توانیم کارهای خوب را یاد بگیریم و انجام دهیم و کارهای بد را بشناسیم و از آنها دوری کنیم.  ............

دانلود کتاب ضمیمه پیام های آسمان هفتم

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی ضمیمه پیام های آسمان هفتم ویژه اهل سنت می باشد. کتاب ضمیمه پیام های آسمان هفتم ویژه اهل سنت چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی ضمیمه پیام های آسمانی هفتم می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب ضمیمه پیام های آسمانی هفتم می باشد که فایل کامل کتاب ضمیمه پیام های آسمانی هفتم ویژه اهل سنت را در بخش دانلود دریافت نمایید.

افتخار بندگی

استاد شدن در تمام زمینه ها برای انسان ممکن نیست. به همین جهت پیروی از متخصصان و صاحب نظران، در رشته های مختلف کاری بسیار عاقلانه و پسندیده است. به عنوان مثال برای مداوا باید به پزشکی که سال ها در این زمینه درس خوانده مراجعه کنیم. در مسائل دینی نیز همین طور است.  به کسی که توانایی لازم را برای بیرون آوردن احکام از قرآن، سنت  و... دارد، مجتهد می گویند و تلاش مجتهد برای بیرون آوردن احکام را اجتهاد می نامند.

پیروی فرد غیرمجتهد از عالم مجتهد، تقلید نام دارد و به انجام دهنده ی تقلید، مقلد می گویند. تقلید تصمیمی عاقلانه است که مقلد برای اطمینان از درستی اعمال دینی خود، آن را انجام می دهد.

باید دانست که تقلید در مسائل اعتقادی و باورهای دینی، صحیح نیست، چون هر فرد وظیفه دارد به اندازه ی توانش از مسائل اعتقادی آگاه شود. از طرف دیگر اعمال دینی از اعتقادات دینی سرچشمه می گیرد و باید هر کس برای خود دارای عقیده ای همراه با شناخت و باور شخصی باشد.

برخی از شرایط مجتهد عبارت اند از

: 1ــ تسلط بر قرآن، (یعنی احکامی که در قرآن بیان شده است)

2ــ تسلط بر سنت (یعنی احکامی که در سنت بیان شده است)

3ــ تسلط بر آراء و نظرات صحابه و مجتهدان در زمینه ی احکام

4ــ دانستن زبان عربی در حدی که برای درک و دریافت احکام لازم است.

البته ایمان و پایبندی به دین وعادل بودن، لازمه ی کار مجتهد است و اینکه این موارد معمولا در شرایط مجتهد ذکر نمی شود، به دلیل شدت آشکار بودن آنهاست....

دانلود کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق هفتم ویژه اقلیت های دینی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی تعلیمات ادیان الهی و اخلاق هفتم ویژه اقلیت های دینی می باشد. کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق هفتم چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی تعلیمات ادیان الهی و اخلاق هفتم می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق هفتم می باشد که فایل کامل کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق هفتم ویژه اقلیت های دینی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

هماهنگی جهان آفرینش گواه چیست؟

عموی من کشاورز خوش سلیقه و زحمت کشی است. با تلاش و کوشش شبانه روزی خود، ِ مزرعه و باغ خوب و زیبایی درست کرده است. او زندگی در روستا و کشاورزی را خیلی دوست دارد و می گوید: «کشاورزی بهترین کارهاست.»

در یکی از روزهای فصل بهار، وی ما را به باغ دعوت کرده بود. چه باغ زیبا و باصفایی! درختان پر از گل و شکوفه بودند. پدر و مادر و عمو به اتاقی که در وسط باغ بود رفتند، ما هم در باغ مشغول تفریح و بازی شدیم. روز خوش و زیبایی بود. سرگرم بازی بودیم که هوا ابر شد و باران تندی باریدن گرفت و بازی ما را برهم زد. دوان دوان به سوی اتاق رفتیم. وقتی به اتاق رسیدیم کاملا خیس شده بودیم،  من گفتم: باران تفریح و بازی ما را برهم زد، ای کاش باران نمی بارید و ما می توانستیم بازی کنیم. عمو تبسم کرد و در حالی که شیر گرم برای ما می ریخت به من گفت: خیلی ناراحت نباش! اگر باران نبارد پس از مدتی گاوها از گرسنگی و تشنگی تلف می شوند، آن وقت چگونه می توانی شیر بنوشی؟! مگر نمی دانی که زندگی ما و تمام موجودات به آب و باران بستگی دارد؟ مگر نمی دانی که اگر باران نبارد، این درختان پرشکوفه و این گیاهان سبز و خرم، خشک و پژمرده می شوند؟ اگر باران نبارد، ما هم نمی توانیم زنده بمانیم، چون ما از شیر و گوشت حیوانات استفاده می کنیم، از میوه و سبزی و حبوبات بهره می بریم.

در اینجا یکی از بچه ها پرسید: عموجان! راستی باران چگونه درست می شود؟

عمو گفت: سؤال خوب و جالبی کردی، چه کسی می تواند این سؤال مریم را جواب دهد؟


نظرات ارسال شده 0