دانلود کتاب های پنجم دبستان

دانلود کتاب های آموزش قرآن، هدیه های آسمان، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی، ریاضی، فارسی و نگارش فارسی پنجم دبستان

 در پایه تحصیلی پنجم ابتدایی کتاب های آموزش قرآن، پیام های آسمان، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی، ریاضی، فارسی و نگارش فارسی در طی دو نیم سال تحصیلی تدریس می شود.

در این پست مجموعه کتاب های درسی پنجم برای دانلود دراختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در ادامه متن ابتدا بخش هایی از کتاب درسی آمده است و سپس لینک دانلود کتاب تعبیه شده است که با کلیک بر روی آن  فایل پی دی اف هر کتاب را می توانید دریافت کنید.

دانلود کتاب آموزش قرآن پنجم

دانلود کتاب های پنجم

 در ادامه بخش هایی از کتاب آموزش قرآن پنجم ابتدایی  را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب آموزش قرآن پنجم ابتدایی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

دانش آموزان عزيز!

ورود شما را به کلاس پنجم تبريک میگوييم. اميد است امسال نيزبا توکل برخداوباتلاش بيشتر، قرآن کريم را بهتر بياموزيد. به ياد داشته باشيد، خواندن روزانهی قرآن کريم، کليد اصلی انس دائمی شما با قرآن است. در اين جلسه برای يادآوری آموخته های قبلی، تمرينهای زير را انجام دهيد 

تمرین

1)و هذا کتاب انزلنامبارک

2)لرایته وخاشعا متصدعا

3)یتلووحق تلاوته

دانش آموزان عزيز! برای آشنايی بيشتر شما با قرآن کريم، برخی ازآيات کتاب درسی به صورت ساده ترجمه شده است. اين ترجمه ها برای مطالعه ی آزاد است و نيازی به حفظ آنها نيست. در بخشی از تمرينهای اين کتاب و نيز در کتابهای سالهای آينده با روش صحيح فهم معنای آيات قرآن بيشتر آشنا خواهيد شد.

برای دانلود بخش به بخش کتاب قرآن پنجم به صفحه کتاب قرآن پنجم ابتدایی و برای دانلود فایل کامل کتاب به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود کتاب هدیه های آسمان پنجم

دانلود کتاب های پنجم

در ادامه بخش هایی از کتاب هدیه های آسمان پنجم ابتدایی می باشد که فایل کامل کتاب هدیه های آسمان پنجم ابتدایی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

نظم ‌و‌هماهنگي‌که ‌در‌جهان‌اطراف ‌ما‌وجود ‌دارد،‌نشانه‌ي ‌چيست؟

می‌دانيم‌همه‌ي‌نيازهاي‌دانه ‌براي‌رشد‌از‌پيش‌اندیشيده،‌و‌در‌طبيعت ‌آفریده‌شده‌ است غذاي‌دانه‌ از‌قبل ‌در‌خاك ‌آماده ‌شده ‌است .‌باد،‌ابرها‌را ‌از‌بالای ‌دریاها ‌به‌سوي‌مزرعه ‌مي‌آورد ‌و‌آب ‌مورد‌نياز‌ دانه ‌را‌فراهم‌مي‌کند. ‌خورشيد ‌نيز‌نور‌و‌گرماي ‌مورد‌نياز‌آن ‌را‌تأمين ‌مي‌کند.‌

هنگامي‌که ‌دانه‌در‌دل‌خاك‌جاي‌مي‌گيرد‌و‌آب‌بر‌آن‌جاري‌مي‌شود،‌جوانه‌مي‌زند،‌خاك‌‌را‌با‌ قدرت‌ مي‌شكافد‌ و‌ کم‌کم‌ به‌ سبزه‌اي‌ شادي‌آفرین‌ و‌ با‌طراوت‌ تبدیل‌ مي‌شود.

برای دانلود بخش به بخش کتاب هدیه پنجم به صفحه کتاب هدیه های آسمانی پنجم ابتدایی و برای دانلود فایل کامل کتاب به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود کتاب فارسی پنجم

دانلود کتاب های پنجم

در ادامه بخش هایی از کتاب فارسی پنجم ابتدایی را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب فارسی پنجم ابتدایی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

رازگل سرخ

در دشتی بزرگ و سرسبز، پروانهای زندگی میکرد، با بال هایی زیبا و خوشرنگ. پروانه آنقدر زیبا بود که پروانه های دشت همیشه دربارهی او حرف میزدند و بعضی از آنها به زیبایی بال های او حسرت میخوردند. هر روز صبح که خورشید زیبا از پشت کوه بیرون می آمد، پروانه از خواب بیدار می شد؛ صورتش را با شبنم گلها میشست. بعد به سراغ برکهای مي رفت که در کنار دشت قرار داشت، چرخی روی آن میزد و بال های رنگارنگش را در آب میدید و زیبایی خودش را تحسین میکرد. او با غرور شاخک هایش را باال می گرفت و در دشت به پرواز در میآمد تا بال های زیبایش را به نمایش بگذارد.

برای دانلود فصل به فصل کتاب فارسی پنجم به صفحه کتاب فارسی پنجم دبستان و برای دانلود فایل کامل کتاب به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود کتاب نگارش پنجم

دانلود کتاب های پنجم

 در ادامه بخش هایی از کتاب نگارش پنجم ابتدایی را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب نگارش پنجم ابتدایی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

رازی وساخت بیمارستان 

  • بند آخر درس را خوش خط و خوانا بنویسید و زیر واژههایی که از نظر شما ارزش املایی دارند، خط بکشید .

...................................................................................................................................

.................................................................................................................................

................................................................................................................................

................................................................................................................................

جدول زیر را مانند نمونه کامل کنید و سپس یکی از کلمههای جدید را به دلخواه انتخاب کنيد و جمله بسازید.

کفش + گر = كفشگر

.....+گر =...........

برای دانلود فصل به فصل کتاب نگارش پنجم به صفحه کتاب نگارش پنجم و برای دانلود فایل کامل کتاب به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود کتاب مطالعات اجتماعی پنجم

دانلود کتاب های پنجم

در ادامه بخش هایی از کتاب مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب مطالعات اجتماعی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

من با دیگران ارتباط برقرارمی کنم 

همه ی ما انسانها از زمانی که متولّد میشویم، با دیگران زندگی می کنیم و با آنها ارتباط داریم. در هنگام نوزادی و کودکی با چه کسانی ارتباط داریم؟ وقتی وارد مدرسه می شویم، با چه کسانی ارتباط برقرار می کنیم؟

ما انسانها برای زندگی کردن نه تنها به آب، غذا و هوا بلکه به ارتباط با دیگران هم نیازمندیم و اگر این ارتباط نباشد، احساس تنهایی می کنیم. ما برای اینکه با دیگران ارتباط برقرار کنیم، خواسته ها، افکار و نظرات خود را درباره ی یک موضوع با آنها در میان میگذاریم یا احساس خود را به آنها ابراز می کنیم.

برای دانلود فصل به فصل کتاب مطالعات پنجم به صفحه کتاب مطالعات اجتماعی پنجم و برای دانلود فایل کامل کتاب به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود کتاب ریاضی پنجم

دانلود کتاب های پنجم

در ادامه بخش هایی از کتاب ریاضی پنجم ابتدایی را مشاهده می کنید. می توانید فایل کامل کتاب ریاضی پنجم دبستان را در بخش دانلود دریافت نمایید.

یادآوری عددنویسی و محاسبات عددی

1ــ یک بازی دو نفره انجام دهید.

 هرکدام 8 مهرهی کوچک بردارید. مهرههای خود را روی صفحه ی روبه رو. بیندازید.باتوجه  به محل قرار گرفتن مهره ها، ابتدا جدول ارزش مکانی را کامل کنید سپس، عدد به دست آمده را بنویسید هر دانش آموزی که عدد بزرگتری بیاورد، برنده است.اگر مهره ی شما خارج از صفحه افتاد، کوچکترین عدد روی صفحه ی بازی (یعنی عدد یک) را در نظر بگیرید. اگر مهره روی خط قرار گرفت، بزرگترین عدد نزدیک به آن را در نظر بگیرید. برای نمونه، در صفحه ی بازی 8 مهره به صورت روبه رو قرار گرفته اند. بنابراین، عدد حاصل را به صورت زیر به دست آورده ایم.

(طبق شکل مندرج در فایل دانلود)

برای دانلود فصل به فصل کتاب ریاضی پنجم به صفحه کتاب ریاضی پنجم دبستان و برای دانلود فایل کامل کتاب به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود کتاب علوم تجربی پنجم

دانلود کتاب های پنجم

در ادامه بخش هایی از کتاب علوم تجربی پنجم ابتدایی را مشاهده می کنید. می توانید فایل کامل کتاب علوم تجربی پنجم دبستان  را  می توانید در بخش دانلود دریافت نمایید.

ماده تغییر می کند؟

ما در زندگی روزانه نیازهایی داریم و برای برطرف ّ کردن این نیازها مواد اطراف خود را تغییر می دهیم. تکه کردن نان، تاکردن لباس، حل کردن شکر در چای، خردکردن میوه، روشن کردن کبریت، پختن غذا، تهیه ی ماست، بافتن دستکش،کلاه و شال گردن و دوختن لباس، بعضی از این تغییرها هستندشما ّ نیز با توجه به مثال های بالا، در گروه خود چند نمونه از تغییرهایی را که در اطرافتان میبینید، بیان کنید در هر یک از این تغییرها برای مواد چه اتفاقی می افتد؟برای یافتن ّ پاسخ این پرسش، فعالیت صفحه ی بعد را انجام دهید.

برای دانلود فصل به فصل کتاب علوم پنجم به صفحه کتاب علوم پنجم و برای دانلود فایل کامل کتاب به لینک زیر مراجعه کنید.

 

برای دانلود کتاب های پنجم دبستان به باکس زیر مراجعه کنید


نظرات ارسال شده 0