دانلود کتاب اجتماعی ششم

در ادامه مطلب می توانید کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید.

درباره کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی می باشد. کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی می باشد.

برای دانلود تمامی کتاب های درسی ششم دبستان به صفحه کتاب های ششم دبستان مراجعه کنید 

در ادامه بخش هایی از کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی می باشد که فایل کامل کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

دوستی

دوستی یک نیاز است انسان موجودی اجتماعی است و نمی تواند تنها زندگی کند. تنهایی برای انسان ها احساس ناخوشایندی است. دوستی یکی از مهم ترین نیازهای ما به شمار می رود. همه ی ما نیاز داریم که دوستانی داشته باشیم تا هم به آنها محبت کنیم و هم مورد توجه و مهربانی قرار بگیریم. خداوند در سرشت ما انسان ها میل به محبت کردن و مجبت دیدن و نیاز به برقراری ارتباط با دیگران را قرار داده است.

 کتاب اجتماعی ششم دبستان

فعّالیت ١

نام یک یا چند نفر از بهترین دوستانی را که تا به حال داشته اید، روی یک ورق کاغذ بنویسید؛ بعد در مقابل نام هر کدام بنویسید که چرا دوستی با این افراد برای شما مهم بوده است یا چرا می خواستید با آنها دوست باشید؟ نتیجه را در کلاس بخوانید.

اهمیت دوستی

از فعالیت 1 چه نتیجه ای گرفتید؟

داشتن دوستان خوب مزایا و فواید زیادی دارد:

انسان از صحبت کردن و همنشینی با دوستان خوب لذت می برد. هر یک از ما گاهی با موضوعاتی برخورد می کنیم که می خواهیم درباره ی آنها با دیگران صحبت و همفکری کنیم.

همه ی ما دوست داریم گاهی شادی ها یا ناراحتی های خود را با دوستانمان در میان بگذاریم. صحبت کردن با دوست عاقل و صبور باعث می شود احساس سبکی و آرامش کنیم.

همه ی ما در زندگی به کمک دیگران نیاز داریم. دوستان به ما در مشکلات یاری می کنند.

یکی دیگر از فواید مهم دوستی این است که انسان از طریق همنشینی و گفت و گو با دیگران چیزهای جدیدی یاد می گیرد و به آگاهی های خود می افزاید.


نظرات ارسال شده 2

ن
نرگس رضایی

عالیییییی بود‌مممنون

ر
رومینا

عالی بود خیلی‌امزنده‌است.