دانلود کتاب فلسفه دوازدهم انسانی

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب فلسفه دوازدهم انسانی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید

دانلود کتاب فلسفه دوازدهم انسانی

در این بخش کتاب فلسفه دوازدهم انسانی در در سال تحصیلی 1401-1400 چاپ شده است جهت دانلود در این پست قرار میگیرد .کتاب فلسفه دوازدهم شامل تمام فصل های کتاب درسی فلسفه پایه دوازدهم نظام جدید رشته ی انسانی می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب فلسفه دوازدهم انسانی را میتوانید مطالعه کنید و فایل کامل این کتاب را در بخش دانلود همین پست دریافت کنید

  روش مابعدالطبیعه

قلمرو مابعدالطبیعه مجموع هستی است نه بخش و قسمت ویژه ای از آن. مابعدالطبیعه در هر جا که موجودی وجود و حضور داشته باشد، حاضر است و حرفی برای گفتن دارد. فلسفه در شناخت هستی اشیا تا آنجا ریشه یابی می کند که به وجود محض برسد. فلسفه می خواهد پرده از چهره های گوناگون یک موجود مثل رنگ، شکل، جرم، انرژی، حرارت، حیات و ... کنار بزند و با واقعیت آنها روبه رو شود. مطالعه در چهره های ظاهری اشیا وظیفة علوم گوناگون است، اما فلسفه به مطالعة عمق واقعیت اشیا می پردازد. چنین تعمقی در اشیا به روش تجربی و با اسباب و ابزار آزمایشگاهی مقدور نیست؛ زیرا این روش و ابزار تنها برای شناخت ظواهر و چهره های محسوس اشیا به کار می آید نه برای مطالعه در عمق و حقیقت نادیدنی آنها. مابعدالطبیعه، وجود اشیا را به کمک تبیین عقلانی، یعنی به روش تعقلی می شناسد و با قدم عقل و برهان عقلی به پیش می رود.

 

کتاب فلسفه دوازدهم

هدف مابعدالطبیعه

همان طورکه مقصود خواننده از درک معانی کلمات و جملات یک کتاب، دریافت معنای کل کتاب است و تا این معنا برای خواننده حاصل نشود، غرض و هدف از مطالعه تأمین نخواهد شد، مباحث وجود نیز در فلسفه به قصد شناخت کل جهان هستی است. فیلسوف می خواهد تصویری جامع و صحیح از جهان هستی به دست آورد. در حقیقت، یک تحقیق فلسفی به دنبال پاسخ گویی به پرسش هایی چون پرسش های زیر است: هستی از کجا آمده است و به کجا می رود؟

لینک های دانلود


نظرات ارسال شده 0