دانلود کتاب علوم و فنون دهم

در ادامه مطلب می توانید کتاب علوم و فنون ادبی دهم انسانی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید.

دانلود کتاب علوم و فنون ادبی دهم انسانی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی علوم و فنون ادبی دهم رشته ی انسانی می باشد. کتاب علوم و فنون ادبی دهم انسانی چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی علوم و فنون ادبی دهم رشته ی انسانی می باشد.

کتاب علوم و فنون دهم

در ادامه بخش هایی از کتاب علوم و فنون ادبی دهم انسانی می باشد که فایل کامل کتاب علوم و فنون ادبی دهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

کالبد شکافی متن 1 (شعر)

بدان سان که خواندیم، مقصود از«متن» در این کتاب، فقط آثار مکتوب ادبی است. در یک نگاه کلی، متون یا آثار ادبی را به دو بخش، تقسیم می کنیم.

 الف) شعر 

ب) نثر

در این درس، به سراغ نمونه متن های شعری می رویم و بر پایۀ آموخته های پیشین، به طور عملی تلاش می کنیم، نمونه های شعری را بررسی کنیم. شعر، مانند هر پدیدۀ دیگر، پیکره و ساختمانی دارد. بررسی پیکر و کالبد شعر و شناخت عناصر و سازه های آن را  «کالبد شکافی» می گوییم. برای این کار، روش و چهارچوب پیشنهادی، همان است که در درس گذشته، آموختیم؛ اکنون آن را به چند گام تبدیل می کنیم:

خوانش؛

شناسایی و استخراج نکات زبانی؛

شناسایی و استخراج نکات ادبی؛

شناسایی و استخراج نکات فکری؛

نتیجه گیری و تعیین نوع.

1.خوانش شعر

خواندن دقیق متن، نخستین گام مؤثر در رویارویی با متون است؛ البته پیش از خوانش، نگاهی کلی به متن از آغاز تا انجام برای کشف لحن و آهنگ، ضروری است. پس از شناسایی لحن مناسب با حال و هوای محتوای اثر، خواندن اتفاق می افتد. لازم است تمام اثر، یک باره و بی گسست، خوانده شود تا درک ارتباط طولی و فهم محتوا دچار اختلال نشود...

لینک های دانلود


نظرات ارسال شده 1

ن
نجفی

سلام ممنون از برنامه ی خوبتون