دانلود کتاب روانشناسی یازدهم

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب روانشناسی یازدهم انسانی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید

دانلود کتاب روانشناسی یازدهم انسانی

در این بخش کتاب روانشناسی یازدهم انسانی در سال تحصیلی 1401-1400 چاپ شده است جهت دانلود در این پست قرار میگیرد .

کتاب روانشناسی یازدهم انسانی شامل تمام فصل های کتاب درسی روانشناسی پایه یازدهم نظام جدید رشته ی انسانی می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب روانشناسی یازدهم انسانی را میتوانید مطالعه کنید و فایل کامل این کتاب را در بخش دانلود همین پست دریافت کنید.

کتاب روانشناسی یازدهم

تعریف روان شناسی رشد

آیا تاکنون به ویژگی های مشترک خودتان با دیگر افراد خانواده، از بزرگ ترین فرد مثل پدربزرگ تا کوچک ترین فرد تازه به دنیا آمده فکر کرده اید؟ سؤال آن است که  این افراد چه ویژگی های متفاوت یا مشابهی دارند؟

خود شما نسبت به یک سال، سه سال و شش سال گذشته چه تغییراتی کرده اید؟ در سال های آینده در زمان تحصیل یا بعد از آن در مرحله ازدواج و هنگام مادر و پدر شدن چه تغییراتی خواهید داشت؟  به عبارت دیگر آیا می توان تغییراتی را که در طول زندگی رخ می دهد شناسایی و پیش بینی کرد؟

روانشناسی رشد  ، به عنوان یکی از گرایش های روان شناسی، به این گونه سؤالات پاسخ می دهد شناسایی وپیش بینی تغییرات درطول زندگی که به آن فراخنای زندگی نیز گفته می شود مورد توجه روانشناسان قرار گرفته است مورد توجه روان شناسان قرار گرفته است روان شناسانی رشد شاخه ای ازعلم روان شناسی است تلاش می کند تغییراتی را که طول زندگی اززمان تشکیل نطفه تا زمان مرگ در ادمی رخ می دهد مطالعه کند مهم است بدانیم این تغییرات از چه نوعی است به طور مثال شما می دانید نسبت به گذشته تغییر کرده اید ودر شش سال گذشته به طور کلی چیز متفاوتی بودید ؟اما سوال این است که برای شناخت بهتر این تفاوت کلی آیا می توان این تغییرات را طبقه بندی کرد ؟تغییرات شما نسبت به گذشته کدام است ؟قد شما بلند تر شده ؟مطالب بیشتری فرا گرفته اید ؟مسائل را بهتر حل می کنید ؟کم حوصله تر وهیجانی تر شده اید ؟اجتماعی تر شده اید ؟

در پاسخ به پرسش های فوق می تـوان جنبه های مختلف انسان را از یکدیگر تفکیک کـرد؛

جنبه های جسمانی (بلند شدن قد)، شناختی (حل مسائل)، هیجـانی (ابراز خشم)، اجتمـاعی (روابط با همسالان) و اخلاقی (رعایت حقوق دیگران) بر همین اساس، روان شناسی رشد دامنه گسترده ای از حیطه های رشد جسمانی، شناختی، هیجانی، اجتماعی و اخلاقی در فراخنای زندگی فرد را شامل می شود

عوامل مؤثر بر رشد

آیا تاکنون به شما گفته شده چقدر شبیه پدر یا مادر خود هستید؟ چه تفاوت هایی با دوستان و هم کلاسی های خود دارید؟ این تفاوت در چه زمینه ای است؟جسمانی ورفتاری یا اخلاقی ؟به نظر شما علت این تشابه ها وتفاوت ها چیست ؟آیا هرفردی از ابتدای تشکیل نطفه خصوصیات ثابتی به دست می آورد یا برای شکل گیری خصوصیات در افراد به اموزش ومحیط های مناسب نیاز است مثلا یکی از هم کلاسی های شما بلند قد است دلیل آن تغذیه مناسب وورزش است یا بلند قامت بودن مادر وپدرش ؟پاسخ به سوال های فوق آسان است اما به مطالب زیر به راحتی نمی توان پرداخت .علی بسیار فعال وزود جوش است ودوستان زیادی دارد اما محمد در کلاس تا ازوی سوال نشود حرف نمی زند ودوستانش بسیار محدود ودرگروه دوستان هم کم حرف است

لینک های دانلود


نظرات ارسال شده 1

ا
ابارقی

دمتون گرم عالیه خیلی خوبه ممنون