دانلود کتاب جامعه شناسی دهم

در ادامه مطلب می توانید کتاب جامعه شناسی دهم انسانی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید.

کتاب جامعه شناسی دهم انسانی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی جامعه شناسی دهم رشته ی انسانی می باشد. کتاب جامعه شناسی دهم انسانی چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی جامعه شناسی دهم رشته ی انسانی می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب جامعه شناسی دهم انسانی می باشد که فایل کامل کتاب جامعه شناسی دهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

کنش ما چه آثار و پیامدهایی دارد؟

مدتی از شروع کلاس درس سپری شده است؛ همه غرق درس­ اند. ناگهان دانش­ آموزی در می ­زند و اجازۀ ورود می ­خواهد. به نظر شما کنش او چه تغییراتی در کلاس ایجاد می ­کند؟ دربارۀ آثار و پیامدهای کنش او گفت وگو کنید. آیا می ­توانید آنها را دسته بندی کنید؟

کتاب جامعه شناسی دهم

از لقمان حکیم پرسیدند؛ حکمت از که آموختی؟ گفت: از نابینایان که تا جای نبینند پای ننهند!

سعدی در این بیان، چه چیزی را به ما توصیه می کند؟ به نظر شما شناخت آثار و پیامدهای کنش، چه اهمیتی دارد؟

هر کنشی آثار و پیامدهایی دارد. آیا پیامدهای کنش نیز همانند خود کنش، وابسته به آگاهی و ارادۀ انسان هاست؟

 برخی از پیامدهای کنش، به ارادۀ افراد انسانی؛ یعنی خود کنشگر یا افراد دیگر وابسته است.

 به همین دلیل به آنها «پیامدهای ارادی» می گویند. این دسته از پیامدها، خودشان، کنش هستند و باید کنشگری، آنها را انجام دهد. دانشجویی کتاب درسی خود را مطالعه می ­کند و در پی آن؛ اولا به پرسش های آزمون پاسخ می دهد؛ ثانیا استاد متناسب با تلاش او، نمره می دهد. پاسخ به پرسش­ های امتحانی و نمره دادن استاد، پیامد ارادی مطالعۀ اوست که اولی به ارادۀ خود او، و دومی به ارادۀ استاد، وابسته است.

 فردی سلام می ­کند. پاسخ سلام او پیامد ارادی کنش او محسوب می شود که به ارادۀ جواب دهندۀ سلام، وابسته است.

 اما همۀ پیامدهای کنش این گونه نیستند؛ یعنی به ارادۀ افراد انسانی بستگی ندارند. به همین دلیل به آنها «پیامدهای غیر ارادی» می گویند. این دسته از پیامدها، کنش نیستند که لازم باشد کنشگری آنها را اراده کند؛ بلکه نتیجۀ طبیعی کنش اند. وقتی شما در و پنجره ها را باز می ­کنید، هوای کلاس تغییر می ­کند. فردی که وضو می گیرد، دست و صورت او پاکیزه می شود....

لینک های دانلود


نظرات ارسال شده 3

آ
آیدا

مرسی از لطف شما

ا
امیر حسین

بسیار عالی???? خیلی خوبه سایتتون

ح
حامد

سلام ممنون از سایت خوبتان