کتاب اقتصاد دهم

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب اقتصاد دهم انسانی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید

دانلود کتاب اقتصاد دهم انسانی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی اقتصاد دهم رشته ی انسانی می باشد. کتاب اقتصاد دهم انسانی چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی اقتصاد دهم رشته ی انسانی می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب اقتصاد دهم انسانی می باشد که فایل کامل کتاب اقتصاد دهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

اقتصاد چیست؟

چرا علم اقتصاد را می آموزیم؟

انسان به عنوان جانشین خدا روی زمین اهداف، برنامه ها و مأموریت هایی از جمله آبادانی زمین و رفع نیازهای خود، خانواده و دیگران را دارد. رفع این نیازها از طریق منابع و امکاناتی است که خداوند در اختیار انسان گذاشته است. در این تصویر بسیار ساده از حیات انسان با دو مفهوم یعنی «نیازهای انسان» و «منابع و امکانات» روبه رو می شویم.

کتاب اقتصاد دهم

دانش اقتصاد کمک می کند انسان برای رفع نیازها، از منابع و امکانات به نحو صحیح و بهینه استفاده، و بهترین ها را انتخاب کند.

نیازهای انسان

نیازهای انسان محرک فعالیت و تلاش او است؛ به عبارت دیگر، انسان به دنبال احساس نیاز تصمیم می گیرد که آن نیاز را برطرف سازد و بعد از رفع نیاز، احساس رضایت می کند.

نیازهای انسان مراتبی دارد. به طور طبیعی اولین مرتبه از نیازهای اولیه زندگی، مادی است؛ نیاز به غذا که با آن رفع گرسنگی کند، آب سالم که رفع تشنگی کند، سرپناهی که در آن از گزند سرما، گرما و درندگان مصون بماند و نیاز به امنیت از نیازهای اولیه انسان به شمار می رود. نیازهای انسان به نیازهای مادی محدود نمی شود بلکه نیازهای عاطفی، روحی، نیاز به علم، هنر، فرهنگ، دین و اخلاق، نیاز به ارتباط و تعامل با انسان ها و ... از جمله نیازهایی است که بدون رفع آنها انسان به کمال خود نخواهد رسید.

لینک های دانلود


نظرات ارسال شده 3

۰
۰۹۱۲۳۹۶۷۴۲۳

از اینکه ا را در این ضمینه آگاه می کنید سپاسگزارم

گ
گ خویشتن دار

خیلی ممنون از وبسایت خوبتون

م
مهراد

با تشکر از وبسایت خوبتون خیلی کار راه بندازه مرسی