نمونه سوالات یازدهم انسانی

دانلود رایگان نمونه سوالات امتحانی تمامی دروس پایه یازدهم انسانی شامل درس های جامعه شناسی، روانشناسی، تاریخ، جغرافیا، ریاضی و آمار، فلسفه، عربی، دین و زندگی، علوم و فنون ادبی، فارسی و نگارش، زبان، انسان و محیط زیست

دراین بخش مجموعه نمونه سوال یازدهم انسانی برای دانلود در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. مجموعه نمونه سوالات فوق  نمونه سوالات امتحانی دهم انسانی نوبت اول (دی ماه) و همچنین نمونه سوالات امتحانی دهم انسانی نوبت دوم (خرداد ماه) را در درس های جامعه شناسی، روانشناسی، تاریخ، جغرافیا، ریاضی و آمار، فلسفه، عربی، دین و زندگی، علوم و فنون ادبی، فارسی و نگارش، زبان، انسان و محیط زیست پوشش می دهد.

می توانید نمونه سوالات هر درس را به صورت جدا گانه در هر نوبت و همراه با جواب تشریحی به رایگان دانلود نمایید. همچنین در این متن توضیح مختصری در خصوص نحوه ارزشیابی در هر یک از دروس ارائه شده است.

ما تا حد امکان بر آن بوده ایم تا نمونه سوالات به روز و متنوعی را در این مطلب پوشش دهیم. نمونه سوالات گرد آوری شده مربوط به آزمون ها و امتحانات برگزار شده در سال های 98، 97 می باشد.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص سطح و کیفیت نمونه سوالات ارائه شده با ما در میان بگذارید. نظرات شما در ارتقای نمونه سوالات جمع آوری شده بسیار موثر خواهد بود. 

برای دانلود نمونه سوالات یازدهم انسانی کافی است بر روی لینک هر درس که در ادامه مطلب آمده است کلیک کنید تا به صفحه دانلود هدایت شوید.

دانلود رایگان نمونه سوالات جامعه شناسی یازدهم انسانی

نمونه سوال یازدهم

جامعه شناسی یازدهم مشتمل بر چهار فصل با عناوین فرهنگ جهانی، فرهنگ معاصر غرب و نظام نوین جهانی، چالش های جهانی، بیداری اسلامی و جهان جدید است. هر فصل دربردارنده سه تا چهار درس است و در هر درس، فعالیت هایی با عناوین مختلف مانند "گفت و گو کنید"، "نمونه بیاورید" ، "بیندیشید" وجود دارد.

ارزشیابی از این درس به دو شیوه ارزشیابی مستمر و ارزشیابی پایانی انجام می شود. مطابق با آنچه در پیشگفتار این کتاب آمده است ارزشیابی مستمر شامل موارد زیر است:

حضور فعال و پر شور در کلاس و شرکت در بحث و گفت وگو های کلاسی.
انجام فعالیت های آموزشی درون و بیرون کلاس.
همکاری در کار های گروهی.
انجام فعالیت های پژوهشی، نوآوری ها، خلاقیت های علمی، ادبی و هنری.
 پرسش های کلاسی به صورت کتبی و شفاهی از تمام کتاب از جمله "بخوانیم و بیندیشیم"

ارزشیابی پایانی در پایان هر نیم سال به صورت کتبی و براساس بارم بندی مشخص انجام می شود.این ارزشیابی از تمامی کتاب به جز " بخوانیم و بدانیم" و "ببینیم و بدانیم" صورت می گیرد.

برای دانلود رایگان نمونه سوالات متنوع و به روز جامعه شناسی یازدهم انسانی در نوبت اول و نوبت دوم بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان نمونه سوالات جامعه شناسی یازدهم انسانی

دانلود رایگان نمونه سوالات روانشناسی یازدهم انسانی

نمونه سوالات روانشناسی یازدهم تجربی

روانشناسی از جمله دروس تخصصی رشته انسانی می باشد و تنها در سال یازدهم انسانی تدریس می شود به بیان دیگر  در پایه های دهم و دوازدهم انسانی روانشناسی ارائه نمی گردد.

روانشناسی یازدهم شامل هشت درس می باشد. و بنا به آنچه در مقدمه این کتاب ذکر شده است ارزشیابی از این درس بر اساس رویكرد به بازده های یادگیری كه در حین آموزش اتفاق می افتد توجه دارد نه صرفاً نتایج یادگیری در پایان آموزش. ارزشیابی براساس یك سیستم فرایند مدار صورت می گیرد. عمده نمرات دانش آموزان نیز بر مبنای میزان مشاركت دانش آموزان در بحث های كلاسی و همچنین شركت فعال در فعالیت های پیش بینی شده در كتاب و فعالیت های خارج از كلاس به دست می آید.

برای آشنایی با نمونه سوالات جامعه شناسی یازدهم انسانی ما بیش از ده مجموعه نمونه سوال را در دو نوبت اول و دوم گردآوری کرده ایم. با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه دانلود هدایت خواهید شد. در این صفحه قبل از دانلود هر نمونه سوال تصویری از ان را خواهید دید که در صورت رضایت از کیفیت فایل می توانید آن را دانلود نمایید. 

دانلود رایگان نمونه سوالات روانشناسی یازدهم 

دانلود رایگان نمونه سوالات تاریخ یازدهم انسانی

نمونه سوالات تاریخ یازدهم با جواب

تاریخ یازدهم انسانی دوره های بعثت پیامبر تا پایان دوره صفویه را پوشش می دهد و مشتمل بر چهار فصل است که در فصل اول توضیحاتی در خصوص تاریخ شناسی ارائه شده است در فصل دوم به ظهور اسلام پرداخته شده است. فصل سوم به تاریخ ایران از ورود اسلام تا پایان صفویه می پردازد و فصل چهارم شامل درس هایی از اروپا در قرون وسطا و عصر جدید است.

برای آشنایی بیشتر با نمونه سوالات تاریخ یازدهم انسانی می توانید به صفحه زیر مراجعه نمایید. نمونه سوالات فوق نمونه سوالات نوبت اول (دی ماه) و همچنین نوبت دوم (خرداد ماه) را پوشش می دهند که می توانید به رایگان از طریق لینک زیر دریافت نمایید.

دانلودرایگان نمونه سوالات تاریخ یازدهم انسانی باجواب

دانلود رایگان نمونه سوالات جغرافیا یازدهم انسانی

نمونه سوالات جغرافیا یازدهم با جواب

جغرافیا از دیگر دروس تخصصی رشته انسانی می باشد. جغرافیا یازدهم انسانی چهار فصل دارد فصل اول به تعریف ناحیه می پردازد و  فصل دوم تا چهارم به ترتیب نواحی طبیعی، انسانی و سیاسی را بررسی می کند.

در خصوص ارزشیابی از این درس چنان چه در مقدمه این کتاب آمده است: در آزمون های کتبی کلاسی و پایانی و همچنین آزمون های ورودی دانشگاه ها و مؤسسات طرح هرگونه سؤال از بخش های "بیشتر بدانیم"، "مطالعه برای انجام فعالیت"، "مطالعه های موردی 1 تا4"، "متن فعالیت هایی که درس با آن آغاز می شود"، زیرنویس عکس ها و نقشه ها" و "واژه نامه پیوسته آخر کتاب" ممنوع است.

برای دانلود نمونه سوالات جغرافیا یازدهم انسانی  در نوبت اول (دی ماه) و در نوبت دوم (خرداد ماه) بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلودرایگان نمونه سوالات جغرافیا یازدهم انسانی با جواب

دانلود رایگان نمونه سوالات ریاضی و آمار یازدهم انسانی

نمونه سوال یازدهم انسانی

ریاضی یازدهم انسانی در سه فصل با عناوین آشنایی با منطق و استدلال ریاضی، تابع و آمار ارائه شده است.

نحوه بارم بندی ریاضی یازدهم انسانی مطابق با آنچه در راهنمای ارزشیابی منتظر شده توسط دفتر تالیف آمده است، به شکل زیر است.

مجموعه متنوعی از نمونه سوالات دی و خرداد ریاضی یازدهم انسانی را از صفحه زیر می توانید دریافت کنید. لازم به ذکر است کلیه نمونه سوالات موجود در لینک زیر رایگان هستند.

دانلودرایگان نمونه سوالات ریاضی و آمار یازدهم انسانی با جواب

دانلود رایگان نمونه سوالات فلسفه یازدهم انسانی

نمونه سوالات یازدهم انسانی با جواب

فلسفه از جمله دروس اختصاصی رشته انسانی می باشد که در پایه های یازدهم و دوازدهم تدریس می شود. فلسفه یازدهم انسانی شامل سه فصل و یازده درس می باشد. 

چنان‌چه در مقدمه این کتاب آمده است کتاب فلسفه یازدهم در بستری موضوعی تاریخی تألیف شده تا در ضمن طرح موضوعات اساسی فلسفه، چگونگی فرایند و شکل‌گیری دیدگاه های مربوط به هر موضوعی نیز تبیین گردد و با نقادی و مقایسۀ دیدگاه ها، فرصت تفکر و اندیشه ورزی نیز به دست آید و قدرت انتخاب و ارزیابی تقویت گردد.

چنان چه در پیشگفتار فلسفه یازدهم آمده است ارزشیابی مستمر شامل موارد زیر است:

پاسخ به سوال‌های د بیر،

 توانایی در انجام فعالیت های داخل درس و حین تدریس

توانایی در انجام فعالیت های پایانی (به کار ببندیم و تحقیق)

مشارکت در حین تدریس یا فعالیت های فوق برنامه

برای دریافت رایگان نمونه سوالات نوبت اول و نوبت دوم فلسفه یازدهم انسانی به صفحه زیر مراجعه کنید.

دانلودرایگان نمونه سوالات فلسفه یازدهم انسانی باجواب

دانلود رایگان نمونه سوالات عربی یازدهم انسانی

نمونه سوال یازدهم انسانی

عربی یازدهم انسانی دربردارنده هفت درس است. و بنا به آنجه در مقدمه این کتاب ذکر شده است تشخیص نوع و صیغه فعل از اهداف آموزشی این کتاب است.

مطابق با آنچه در راهنمای ارزشیابی دفتر تالیف آمده است، ارزشیابی مستمر نوبت اول و نوبت دوم به صورت شفاهی و کتبی صورت می گیرد. به بخش شفاهی مستمر پنج نمره اختصاص می یابد در حالی که مستمر کتبی 15 نمره دارد. اما امتحان پایانی نوبت اول و نوبت دوم فقط کتبی و از بیست نمره است.

در صفحه زیر می توانید مجموعه  نمونه سوالات امتحانی عربی یازدهم انسانی را در نوبت اول و نوبت دوم و به رایگان دریافت نمایید.

دانلودرایگان نمونه سوالات عربی یازدهم انسانی با جواب

دانلود رایگان نمونه سوالات دین و زندگی یازدهم انسانی

نمونه سوالات امتحانی یازدهم انسانی

دین و زندگی یازدهم انسانی شامل دو بخش و هجده درس است. 

مطابق با آنچه در پیشگفتار کتاب درسی دین و زندگی یازدهم آمده است ارزشیابی مستمر این درس شامل موارد زیر است:

1 قرائت صحیح آیات شریفه: 4 نمره
2 انجام فعالیت های داخل درس(مانند تدبّر در قرآن، فعالیت کلاسی و...) و پرسش از متن: 8 نمره
3 حضور فعال در فرایند تدریس و مشارکت در گفت و گوهای کلاسی: 5 نمره
4 پاسخ به سؤال های بخش اندیشه و تحقیق: 3 نمره

ارزشیابی پایانی نیز به صورت کتبی و شفاهی صورت می گیرد. آزمون کتبی 16 نمره دارد و 4 نمره آزمون شفاهی به قرائت صحیح آیات قرآن اختصاص می یابد.

برای دریافت رایگان مجموعه نمونه سوالات دین و زندگی یازدهم در نوبت اول و نوبت دوم بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلودرایگان نمونه سوالات دین و زندگی یازدهم انسانی با جواب

دانلود رایگان نمونه سوالات علوم و فنون ادبی یازدهم انسانی

نمونه سوال یازدهم انسانی

علوم و فنون نیز از جمله کتاب های تخصصی پایه یازدهم انسانی می باشد.

این کتاب در قالب چهار فصل و دوازده درس تنظیم شده است.  چنان چه در مقدمه این کتاب آمده است هر فصل با درس تاریخ ادبیات یا سبک شناسی آغاز می شود. در درس های تاریخ ادبیات و سبک شناسی، سیر تاریخی زبان و ادبیات فارسی از قرن هفتم تا یازدهم تبیین می شود و در کنار ویژگی های تاریخی، به ویژگی های سبکی آثار نظم و نثر ادبی نیز پرداخته می شود.

ارزشیابی  درس علوم و فنون تماما کتبی است.  شیوه نامه ارزشیابی درس علوم و فنون (2) چنان چه در راهنمای ارزشیابی آمده است به صورت زیر است:

در صفحه زیر می توانید مجموعه نمونه سوالات امتحانی دی و خرداد علوم و فنون ادبی یازدهم انسانی را بدون پرداخت هیچ هزینه ای دریافت نمایید.

دانلودرایگان نمونه سوالات علوم و فنون یازدهم انسانی با جواب

دانلود رایگان نمونه سوالات فارسی یازدهم انسانی

نمونه سوالات فارسی یازدهم با جواب

فارسی از جمله دروس عمومی پایه یازدهم است که در بین تمامی شاخه های نظری مشترک می باشد. فارسی یازدهم در بردارنده هشت فصل و در مجموع هجده درس می باشد.

بنا به راهنمای ارزشیابی مشنتر شده توسط دفتر تالیف در 98-99 ، بارم بندی فارسی یازدهم در امتحانات پایانی به شیوه زیر انجام می شود.

بارم بندی فارسی یازدهم 
قلمرو زبانی ( معنای واژه، املای واژه، دستور) 7 نمره
قلمرو ادبی (آرایه ها، حفظ شعر) 5 نمره
قلمرو فکری (درک مطلب، معنی و مفهوم نظم، معنی و مفهوم نثر)  8 نمره

مجموعه ای از نمونه سوالات متنوع و به روز فارسی یازدهم نوبت اول و نوبت دوم را می توانید از طریق لینک زیر و به رایگان دانلود نمایید.

دانلود رایگان نمونه سوالات فارسی یازدهم

دانلود رایگان نمونه سوالات نگارش یازدهم انسانی

نمونه سوالات یازدهم انسانی

نگارش نیز همچون فارسی از جمله دروس عمومی مشترک پایه یازدهم می باشد.

نگارش یازدهم شامل شش درس است که به ترتیب اجزای نوشته، گسترش محتوا (زمان و مکان، شخصیت، گفت و گو)، سفرنامه و خلاصه نویسی می باشند.

بنا به راهنمای ارزشیابی مشنتر شده توسط دفتر تالیف در 98-99 ، بارم بندی نگارش یازدهم در امتحانات پایانی به شیوه زیر انجام می شود.

بارم بندی نگارش یازدهم
بازشناسي (توانايي بازشناسي آموزه هاي درس) 2 نمره
توليد متن (خوش آغازي، پرورش موضوع يا شيوه بيان نوشته، خوش فرجامي، رعايت نشانه هاي نگارشي، نداشتن غلط املايي) 14 نمره
سازه هاي نوشتاري مثل نويسي/ حكايت نگاري/ شعر گرداني( درک و دريافت هسته معنايي مثل،حكايت و شعر- پروراندن موضوع- رعايت املا و نشانه‌هاي نگارشي) 4 نمره

مجموعه ای از نمونه سوالات نگارش را گردآوری کرده ایم که می‌توانید با کلیک بر روی لینک  زیر به رایگان دریافت نمایید.

دانلود نمونه سوالات نگارش یازدهم

دانلود رایگان نمونه سوالات زبان یازدهم انسانی

نمونه سوالات زبان یازدهم با جواب

آزمون پایانی نوبت اول و نوبت دوم زبان یازدهم مشتمل بر موارد زیر است:

speaking
reading
writing
listening
grammar
vocabulary

چنان چه در راهنمای ارزشیابی منتشر شده توسط سازمان تالیف آمده است در ارزشیابی زبان براي نيمسال دوم پنج  نمره به مطالب تدريس شده در نيمسال اول و ده  نمره به مطالب تدريس شده در نيمسال دوم اختصاص مي يابد. مهارتهاي listening و speaking آزمون پاياني( مجموعاً هشت نمره) يك تا دو هفته پيش از آغاز امتحانات پايانيهر نيمسال برگزار مي گردد. مابقي آزمون (دوازده نمره)  در روز امتحان پاياني برگزار خواهد شد.

لینک زیر شما را به صفحه دانلود نمونه سوالات زبان یازدهم هدایت خواهد کرد. در این صفحه می توانید بیش از ده نمونه سوال دی ماه و خرداد ماه زبان یازدهم را دانلود کنید.

دانلودرایگان نمونه سوالات زبان یازدهم  با جواب

دانلود رایگان نمونه سوالات انسان و محیط زیست یازدهم

نمونه سوالات انسان و محیط زیست یازدهم با جواب

ارزشیابی انسان و محیط زیست یازدهم به صورت ارزشیابی مستمر و پایانی در هر نوبت انجام می گیرد و از بخش های "بیشتر بدانیم" و "مطالعه برای انجام فعالیت" در آزمون های پایانی سوال مطرح نمی شود.

برای دانلود نمونه سوالات انسان و محیط زیست یازدهم در نوبت اول و نوبت دوم به صفحه زیر مراجعه کنید.

دانلودرایگان نمونه سوالات انسان و محیط زیست  یازدهم با جواب


نظرات ارسال شده 1

م
محمد جواد آقابابایی

بسیار بسیار عالی خدا قوت