سوالات علوم کلاس اول با جواب

در ادامه این مطلب میتوانید به آرشیوی از نمونه سوالات علوم اول ابتدایی دسترسی داشته باشید و فایل های مختلفی با موضوع سوالات علوم کلاس اول با جواب را از سایت همکلاسی دریافت کنید

جزوه جامع عربی سال دهم ویژه ی رشته ی ریاضی و تجربی

در این پست جزوه جامع عربی سال دهم ویژه ی رشته های تجربی و ریاضی تالیف شده است. تالیف کتاب عربی دهم نسبت به کتاب های قدیمی عوض شده است و جزوه جامع عربی دهم که برای شما آماده شده است بر طبق تالیف جدید کتاب عربی دهم می باشد. روند سوالات عربی کنکور در سال های گذشته روند منظمی داشته و تغییرات زیادی در نحوه ی طراحی سوالات روی نداده است . دروس عمومی در کنکور سراسری برای بهتر شدن رتبه داوطلب بسیار مهم است و داوطلبان کنکور باید نگاه ویژه ای به دروس عمومی داشته باشند.دانش آموزان سال دهم از هم اکنون برای کسب رتبه های عالی در کنکور سراسری باید شروع به مطالعه نمایند.

جزوه جامع عربی سال دهم

درباره ی جزوه جامع عربی سال دهم

جزوه جامع عربی دهم شامل دو بخش قواعد و واژه آموزی است که برای دانش آموزان دهم و کنکوری ها تالیف شده است. در هر درس ابتدا قواعد مربوطه مورد بحث قرار گرفته است سپس با توجه به قواعد آموخته شده به ترجمه جملات متن درسی پرداخته شده است.

کتاب عربی پایه ی دهم در هشت درس تنظیم شده است. آنچه که در پیشگفتار این کتاب بسیار بر آن تاکید شده است تسلط دانش آموزان بر مطالب عربی سالهای هفتم ،هشتم و نهم میباشد. درس اول دوره ی آموخته های پيشني است و در هفت درس ديگر نيز اين مرور انجام شده است.در درس دوم عددها آموزش داده می شود. در اين کتاب عددهای اصلی از يک تا صد و عددهای ترتيبی از يکم تا بيستم آموزش داده خواهد شد. دانش آموزان در دورۀ اول متوسطه با فعل های مجرد و مزيد در کتاب درسی آشنا شده اند.هدف آموزشی درس سوم و چهارم اين است که با استفاده از آموخته های سه سال اول با فعل هايی آشنا شوند که {ماضی سوم شخص مفرد} آنها بيش از سه حرف است. در درس پنجم جملە اسمیه و فعلیه تدريس می شود. هدف شناخت اجزای جمله يعنی فعل، فاعل، مفعول ّ به، مبتدا و خبر است.در درس شش فعل مجهول تدريس می شود. هدف اين است که دانش آموز جمله های دارای فعل مجهول را درست معنا کند.در درس هفتم معانی حروف جر آموزش داده می شود. دانش آموز بايد بتواند حروف جر و جار و مجرور را در جمله درست تشخيص داده و ترجمه کند.در درس هشت مهم ترين وزن های اسم های مشتق تدريس می شود. فقط شناخت نوع آنها و دانستن معنايشان مطلوب است. دانش آموز پايۀ دهم باید بتواند در پايان سال تحصيلی متون و عبارات سادۀ قرآنی را در حد ساختارهای خوانده شده، درست بخواند و معنای آنها را بفهمد و ترجمه کند.

دانش آموزان سال دهم برای تسلط کامل بر مباحث عربی سال دهم و امادگی برای کنکور باید در طول سال تحصیلی و با توجه به فرصت زمانی خوبی که دارند خود را باید اماده کنند. در کنار کتاب درسی داوطلبان کنکور از کتاب های کمک آموزشی معتبر و با محتوای خوب حتما استفاده کنند و نکته ی بسیار مهم برای تسلط هر چه بیشتر انجام تمرین تست زنی و مطالعه سوالات کنکور سراسری سال های قبل که جزء نکات بسیار مهم میباشد.


نظرات ارسال شده 14

س
سهرابی

عالی بودن ممنون

م
ملودی بلوکی

سوالات واقعا عالی بود

س
سبحانی

مفید و کاربردی ممنون

م
مد یسا حسن زاده

خیلی خوب واقعاً کیف کردم ممنون که این سوال هارو دادین

ج
جنتی

خیلی خوب بود نمونه سوالات اول ابتدایی ممنون.

آ
آیسان معصومی

خوب بوده است ممنون از اینکه به من کمککردید

.
.

خوب بود و کامل و من راضی بودم

م
مهناز‌

 

خیلی‌عالی‌بود ممنون

 

م
مهین علیزاده

سوالات و تست های خیلی خوبی رو طرح کرده بودین از زحماتتون خیلی ممنون

ا
امیر رضا

 

سوالات بسیار خوب وکاربردی هست ممنون از زحماتتون

 

ب
بهار

عالی بود و برای مادر ها هم خیلی خوبه

ن
نرگسی

باسپاس وقدردانی ...واقعاعالی وکمک کننده هست وکارمادراروخیلی راحت کردین...بسیارممنونم

ک
کبری معصومی

سوالت بسیار مفید و جامع و در حد درک وفهم دانش آموزان پایه اول دبستان می باشد

ز
ز قربانی

بسیار مفید و عالی با سپاس فراوان از ششما