نمونه سوالات امتحانی تفکر و سواد رسانه ای دهم ریاضی به همراه پاسخ تشریحی نوبت دوم ( نمونه هشتم )

در ادامه متن می توانید قسمتهایی از عناوینی که در فایل مطرح شده است را مشاهده کنید و نسبت به دانلود فایل نمونه سوالات تفکر و سواد رسانه ای دهم ریاضی نوبت دوم اقدام کنید

در این مطلب برای شما دانش آموزان عزیز پایه دهم ریاضی متوسطه که به دنبال امتحانات نوبت دوم (خرداد) هستید،نمونه سوال امتحانی تفکر و سواد رسانه ای دهم ریاضی به همراه پاسخ تشریحی نوبت دوم ( نمونه هشتم ) قرار داده شده است که می توانید نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

در صورتی که نیاز به نمونه سوالات نوبت دوم ( خرداد) بیشتری دارید میتوانید به صفحه نمونه سوالات امتحانی تفکر و سواد رسانه ای دهم ریاضی نوبت دوم (خرداد ماه) مراجعه و اگر به نمونه سوالات تفکر و سواد رسانه ای دهم ریاضی در نوبت اول (دی ماه) و نوبت دوم ( خرداد ماه) به صورت یک جا نیاز داشتید به صفحه نمونه سوالات امتحانی تفکر و سواد رسانه ای دهم ریاضی مراجعه کنید.

در ادامه مطلب توجه شما را به بخشی از موارد مطرح شده در فایل نمونه سوالات تفکر و سواد رسانه ای دهم ریاضی نوبت دوم (خرداد ماه)  جلب می کنیم:

1-سواد رسانه اي را تعریف کنید.

2-مفاهیم کلیدي سواد رسانه اي کدامند؟

3- سه جنبه عناصر سواد رسانه اي را توضیح دهید.

نمونه سوالات امتحانی تفکر و سواد رسانه ای دهم ریاضی به همراه پاسخ تشریحی نوبت دوم ( نمونه هشتم )

4- آموزش سواد رسانه اي چه اهدافی را دنبال می کند ؟

5- کسب سواد رسانه اي چه مراحلی دارد ؟

6- شیوه هاي برخورد با رسانه ها را نام ببرید .

7-سوالات کلیدي سواد رسانه اي کدامند؟

8- توانایی مرتبط با سواد رسانه اي را شرح دهید.

9- تاریخچه پیدایش سواد رسانه را توضیح دهید .

10- چرا پرداختن به سواد رسانه اي از نظر خانواده ها وفرزندان حائز اهمیت است؟

11- سه فلسفه اي مرکز تحقیقات رسانه اي اروپا براي آموزش سواد رسانه اي طرح می کند کدامند؟

12- عناصر سواد رسانه اي را نام برده و یکی را به اختیار توضیح دهید .

13- تعریف رسانه اي ازدیدگاه جیمز پاترچیست ؟

14- از مجموعه مهارت هاي کنشی در سواد رسانه اي 3 مورد نام ببرید .

15- ترفندهاي رسانه اي را نام ببرید .

16- سواد رسانه اي چه رویکردهایی دارد ؟

همچنین در ادامه بخشی از کتاب که مربوط به فایل نمونه سوالات تفکر و سواد رسانه ای نوبت دوم (خرداد ماه) می باشد را مشاهده می کنید:

آیا تا به حال به پیام هایی که یک اسکناس می تواند برای ما داشته باشد، فکر کرده اید؟ اسکناس می تواند بازگوکنندۀ هویت یک کشور باشد، تصاویر روی آن بازگو کننده هویت فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و سیاسی یک کشور است.
محیط اطراف ما سرشار از پیام است؛ پیام های رسانه ای بخشی از آنها هستند. هدف کتاب تفکر و سواد رسانه ای، پرورش توانایی تحلیل و نقد پیام های رسانه ای است. پس بهتر است که با تعریف رسانه بیشتر آشنا شوید.
رسانه ابزاری است که فرستنده به کمک آن، معنا و مفهوم مورد نظر خود (پیام) را به گیرنده منتقل می کند.
رسانۀ فردی ابزاری است که فرستنده به کمک آن، امکان فرستادن پیام به تعداد محدود،مشخص، طبقه بندی شده و قابل کنترلی از مخاطبان را دارد؛ مانند تلفن همراه.
رسانۀ جمعی ابزاری است که پیام را به سرعت، آسانی و هزینۀ کم به تعداد انبوه، گونه گون و غیرقابل کنترلی از مخاطبان منتقل می کند؛ مانند تلویزیون.

گفت وگوی کلاسی

رسانه ها انواع متنوعی دارند. در جدول زیر، برخی خصوصیات رسانه ها با هم مقایسه شده است. شما چه نکاتی می توانید به آن اضافه کنید؟ یادتان باشد که سواد رسانه ای می خواهد از یک مصرف کننده منفعل، ساده و خام، یک مخاطب فعال، خلاق، هوشمند، جست وجوگر و گزینش گر بسازد که هم تولید مناسب و هم مصرف متناسب داشته باشد.( طبق شکل جدول مندرج در کتاب درسی )

مطالب مرتبط

فعّالیت در خانه

دنیای آیندۀ رسانه ای، چه مزایا و چالش هایی خواهد داشت؟ برای پیش بینی پاسخ این پرسش، می توانید از جدول مزایا و چالش های آموزش مجازی کمک بگیرید.

مزایا و چالش های آموزش مجازی
              مزایا                                                                                                        چالش ها
هزینه های آموزش کاهش می یابد.                                                               ارتباطات اجتماعی  انسانی کم می شود.
آموزش همگانی می شود.                                                                              دسترسی به اینترنت و فناوری مشکلاتی دارد.
محدودیت های زمانی و مکانی کاهش می یابد.                                               دشواری زبانی و فرهنگی وجود دارد.
هزینه های انرژی و کاغذ کاهش می یابد.                                                          امکان ارتباط چهره به چهره با معلم کاهش می یابد.
امکان هم افزایی و تعامل جمعی و گروهی افزایش می یابد.                                  امکان انتقال احساسات بی واسطه کاهش می یابد.
کیفیت و کمیت یادگیری افزایش می یابد.                                                          فردگرایی و تک بعدی شدن بیشتر می شود.
دسترسی سریع و وسیع به منابع امکان پذیر می شود.                                           سرریز اطّلاعات، احتمال کاهش عمق آموزش را افزایش می دهد.

توجه! در متن بالا جاهایی که به شکل مندرج در کتاب درسی اشاره شده است،بیان گر شکلی است که در کتاب درسی موجود می باشد..

ضمنا برای دانلود نمونه سوالات تمام دروس دهم ریاضی متوسطه در نوبت اول ( دی ماه ) و نوبت دوم ( خرداد ماه ) هم میتوانید به صفحه ی نمونه سوالات امتحانی دهم ریاضی مراجعه کنید.

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 1.1 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسالی

تمامی حقوق متعلق به همکلاسی میباشد
ساخته شده با
همکلاسی