دانلود کتاب مطالعات هفتم

در ادامه مطلب می توانید کتاب مطالعات اجتماعی هفتم سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید.

درباره کتاب مطالعات اجتماعی هفتم

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم می باشد. کتاب مطالعات اجتماعی هفتم چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه هفتم می باشد.

برای دانلود تمامی کتاب های درسی هفتم به صفحه کتاب های هفتم مراجعه کنید 

در ادامه بخش هایی از کتاب مطالعات اجتماعی هفتم می باشد که فایل کامل کتاب مطالعات اجتماعی هفتم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

من حق دارم

همه ی ما مخلوق خداوند هستیم. خداوند انسان را عزیز و محترم و گرانقدر آفریده و درباره ی گرامی بودن مقام او در قرآن فرموده است :

ما فرزندان آدم را بسیار گرامی داشتیم ...

.... و آنها را بر بسیاری مخلوقات دیگر برتری بخشیدیم.      سوره ی اسرا آیه ی 70

کتاب مطالعات اجتماعی هفتم

خداوند با آفرینش انسان، حقوقی به او اعطا کرده است. منظور از حق چیزهایی است که یک انسان به دلیل مقام انسانی اش ، شایستگی داشتن آنها را دارد. انسان ها از ابتدای خلقت و تولد دارای حقوق طبیعی می شوند.

برای مثال همۀ انسان ها حق حیات یا زندگی دارند که مهم ترین حق آنها است.

آنها حق دارند از نعمت های الهی برخوردار شوند. برای تأمین نیازهای خود كار و تلاش کنند، ازدواج کنند و تشکیل خانواده بدهند، یاد بگیرند راه زندگی خود را انتخاب كنند.

انسان ها حق دارند آزاد باشند؛ یعنی برده و بنده انسان های دیگر نباشند زیرا خداوند آنها را آزاد آفریده است.

فعّالیت

١ـ چند مورد از نعمت های الهی و حق برخورداری از آنها را نام ببرید.

٢ـ آیا همۀ انسان ها صرف نظر از قوم، نژاد، زبان، اعتقادات، ثروت، فقر و ... دارای حقوق طبیعی هستند؟ چرا؟

هیچ کس نمی تواند به تنهایی زندگی کند. ما از ابتدای تولد با مادر و پدر و برادر و خواهر و خویشان ارتباط برقرار می کنیم. سپس به مدرسه می رویم و آنجا نیز هر روز با معلمان و همکلاسی هایمان ارتباط داریم. وقتی بزرگ تر می شویم، ازدواج می کنیم، صاحب فرزند می شویم، با همسر و فرزندان زندگی می کنیم و در محله یا شهر و روستا برای رفع نیازهای مادی و معنوی خود از دیگران کمک می گیریم. بنابراین ما در روابطی که به طور دائم با یکدیگر داریم، از حقوقی برخوردار می شویم....

لینک های دانلود


نظرات ارسال شده 0