دانلود کتاب علوم هفتم

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب علوم تجربی هفتم سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید

درمورد کتاب علوم تجربی هفتم

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی علوم تجربی هفتم می باشد. کتاب علوم تجربی هفتم چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی علوم تجربی هفتم می باشد 

برای دانلود تمامی کتاب های درسی هفتم به صفحه کتاب های هفتم مراجعه کنید 

در ادامه بخش هایی از کتاب علوم تجربی هفتم می باشد که فایل کامل کتاب علوم تجربی هفتم را در بخش دانلود دریافت نمایید

علم وفناوری  فناوری تبدیل به عمل است ساخت خودرو رایانه ،تلفن ،نیروگاه ،هسته ای ،داروو... نمونه هایی از تبدیل دانش علمی  به عمل هستند. دانشمندان تلاش می  کنند با تبدیل علم به فراورده ای مناسب به نیازهای زندگی پاسخ دهند؛ برای نمونه انسان ها با اختراع تلفن توانستند به راحتی از فواصل دور با هم ارتباط برقرار کنند. ساخت خودرو و سپس هواپیما باعث شد تا جابه جایی مسافران با سرعت بیشتر و در مدت زمان کوتاه تری انجام شود.

کتاب علوم هفتم

اندازه گیری درعلوم وابزارهای آن 

برای اینکه  مشخص کنید در مدت یک سال چقدر رشد کرده اید، قد و وزن خود را اندازه  می  گیرید. برای به موقع رسیدن به مدرسه با اندازه گیری زمان سر وکار داریم. پزشک با اندازه گیری فشار خون، دمای بدن، ضربان  آزمایش های انجام شده به سلامتی یا بیماری ما پی ٔ قلب و استفاده از نتیجه ار با اندازه گیری طول، عرض، ارتفاع و زاویه ها و با استفاده از ّ می  برد. نج مقدارهای به دست آمده به طراحی و سپس ساخت لوازم چوبی می  پردازد

این نمونه ها  و ده ها نمونه دیگر نشان می دهد که زندگی ما به اندازه گیری و ابزارهای آن وابسته است. شما در این فصل با برخی اندازه گیری ها و ابزارهای آنها آشنا می  شوید

کتاب علوم تکمیلی هفتم

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی علوم تکمیلی هفتم تیزهوشان می باشد. کتاب علوم تکمیلی هفتم تیزهوشان استعداد درخشان چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی علوم تکمیلی هفتم تیزهوشان می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب علوم تکمیلی هفتم تیزهوشان می باشد که فایل کامل کتاب علوم تکمیلی هفتم تیزهوشان را در بخش دانلود دریافت نمایید.

علوم و ابزارهای آن

با وجود اینکه مراحل روش علمی امروزه بسیار ساده و بدیهی به نظر می رسند، انسان زمان بسیار زیادی را برای آموختن این روش صرف کرده است. در طول تاریخ، انسان همواره سعی در توجیه پدیده های دنیای اطراف خود داشته است. استفاده از یک روش درست و منطقی مهم ترین شرط رسیدن به کشفیات صحیح و قابل اطمینان است.

انسان امروزی برای شناخت و بررسی دنیای اطراف خود از روش علمی استفاده می‌ کند. با وجود تأثیر مهمی که افرادی مانند گالیله، بیکن، دکارت، نیوتن و ... در به وجود آمدن روش علمی داشته اند، نمیتوان از شخص خاصی به عنوان ابداع کننده این روش نام برد. روش علمی حاصل تلاش تعداد زیادی از دانشمندان است که از هزاران سال پیش به دنبال یافتن پاسخ برای پرسش های گوناگون خود بوده اند. امروزه نظری های که مراحل روش علمی را به درستی طی نکرده باشد مورد قبول سایر دانشمندان قرار نخواهد گرفت.

فعالیت

ابتدا کلاس را گروه بندی کرده و در هر گروه بر اساس یکی از موارد زیر نمایشنامه ای تهیه کنید که در آن افراد گروه با استفاده از مراحل روش عملی سعی در یافتن پاسخ صحیح دارند. بعد از تمرین و تدارکات لازم، نمایش خود را در کلاس برای سایر دانش آموزان اجرا کنید. توجه داشته باشید که در نمایش خود بیش از یک فرضیه را آزمایش کنید تا به فرضیه درست برسید. (برای مثال دو فرضیه اول نادرست بوده و رد می شوند)

1- در زمان های قدیم که امکانات تشخیص پزشکی امروزی وجود نداشت، بیماری ناشناخته ای در شهر مشاهده شده و پزشکان سعی دارند تا عامل آن را پیدا کنند.

2- خودروی دانشمندانی که قصد انجام یک سفر علمی را دارند روشن نمی شود. دانشمندان به دنبال یافتن علت خرابی خودرو هستند.

3- چراغ کلاس روشن نمی شود و دانش آموزان سعی می ‌کنند تا دلیل آن را بیابند.

4- عده ای گردشگر به روستایی می رسند که مردهای ساکن در آن قد بسیار بلندی دارند. گردشگران می خواهند عامل بلندی قد مردان روستا را پیدا کنند.

5-  تعداد گربه های محله تان بسیار بیشتر از گذشته شده است. با دوستان خود سعی کنید تا علت این موضوع را کشف کنید.


نظرات ارسال شده 5

ن
نازنین جهانگیری

خوب نبود.عالی بود

ا
اااا

تشکککککککر عجب بابا میخوام متن کوتاه باشه

ک
کیمیا نایب حبیب

عالی بود و خیلی خوب لازم داری

ف
فاطمه ابراهیمی

عالیییییییییییییییییییییییییی

M
Mehdi

عالی خیلی خوبه سایت شما خسته نباشید ???❤❤