نمونه سوالات اول ابتدایی

نمونه سوالات امتحانی فارسی، ریاضی و علوم اول ابتدایی را در نوبت اول (دی ماه) و نوبت دوم (خرداد ماه) و همراه با جواب به صورت کاملا رایگان دانلود کنید.

 بیش از سی و یک مجموعه نمونه سوال اول ابتدایی را در این مطلب می‌توانید به رایگان دانلود نمایید. مجموعه نمونه سوالات فوق  نمونه سوالات امتحانی اول ابتدایی نوبت اول (دی ماه) و همچنین نمونه سوالات امتحانی اول ابتدایی  نوبت دوم (خرداد ماه) را در درس های  ریاضی ، فارسی و علوم  پوشش می دهد.

می توانید نمونه سوالات هر درس را به صورت جدا گانه در هر نوبت و همراه با جواب تشریحی به رایگان دانلود نمایید. همچنین در این متن توضیح مختصری در خصوص نحوه ارزشیابی در هر یک از دروس ارائه شده است. ما تا حد امکان بر آن بوده ایم تا نمونه سوالات به روز و متنوعی را در این مطلب پوشش دهیم. نمونه سوالات گرد آوری شده مربوط به  آزمون ها و امتحانات برگزار شده در سال های 98، 97 ، 96 و سال های پیشتر می باشد.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص سطح و کیفیت نمونه سوالات ارائه شده با ما در میان بگذارید. نظرات شما در ارتقای نمونه سوالات جمع آوری شده بسیار موثر خواهد بود. 

برای دانلود نمونه سوالات اول ابتدایی کافی است بر روی لینک هر درس که در ادامه مطلب آمده است کلیک کنید تا به صفحه دانلود هدایت شوید. در صفحات دانلود قبل از دانلود هر نمونه سوال بخشی از متن و عکسی از نمونه سوالات قرار داده شده است تا شما بتوانید قبل از دانلود فایل، کیفیت نمونه سوالات طراحی شده را بررسی نمایید.

دانلود رایگان نمونه سوالات ریاضی اول ابتدایی همراه با جواب

نمونه سوال ریاضی اول ابتدایی با جواب

ریاضی اول دبستان شامل بیست و پنج بخش است و هر بخش با یک لوحه تصویری آغاز می شود که در بردارنده مفاهیم کلی آن بخش است. در ارزشیابی توضیفی ریاضی اول ابتدایی موارد زیر حائز اهمیت است و مورد سنجش قرار می گیرد:

- اعداد (شمارش مفهوم عدد و نماد آن، اعداد تا سه رقمی، مقایسه اعداد)

- عملیات روی اعداد (جمع، تفریق)

- هندسه (موقعیت مکانی، اشکال هندسی، تقارن)

- اندازه گیری (طول، زمان، جرم)

- آمار و نمودار (سرشماری و جدول داده ها، نمودار ستونی)

- حل مساله (راهبردهای حل مساله شامل رسم شکل، الگویابی، حدس و آزمایش، زیرمساله، الگوسازی و تشخیص اطلاعات نامطلوب، مربع شگفت انگیز، حل مساله)

ما بر آن بوده ایم تا مجموعه نمونه سوالات متنوع و به روزی را برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان ابتدایی با ارزشیابی ریاضی در این مقطع فراهم کنیم. با کلیک بر روی لینک زیر میتوانید این نمونه سوالات را در هر دو نوبت (نوبت اول و نوبت دوم) دریافت کنید.

دانلود رایگان نمونه سوالات ریاضی اول ابتدایی 

دانلود رایگان نمونه سوالات فارسی اول ابتدایی 

دانلود نمونه سوالات فارسی اول ابتدایی

در اول ابتدایی همچون مقاطع بالاتر کتاب فارسی و نگارش فارسی از هم جدا شده اند به عبارتی یک کتاب فارسی و یک کتاب نگارش فارسی برای این مقطع تالیف شده است اما در اکثر موارد ارزشیابی فارسی و نگارش همراه با هم و در قالب یک آزمون صورت می گیرد. در کتاب فارسی مهارت خواندن و در کتاب نگارش فارسی مهارت نوشتن (رو نویسی، کلمه نویسی؛ جمله نویسی، بندنویسی و ... ) مورد توجه واقع شده است و این دو کتاب در مدرسه همگام با هم تدریس می شود.  در ارزشیابی توصیفی فارسی اول دبستان موارد زیر مورد سنجش قرار می گیرد:

- مهارت‌های خواندن (گوش دادن، سخن گفتن، تصویرخوانی، خواندن)

- مهارت‌های نوشتن (درست نویسی، زیبا نویسی، جمله سازی)

برای آشنایی دانش اموزان کلاس اولی با  آزمون های فارسی نمونه سوالات متعددی را فراهم کرده ایم که می توانید با مراجعه صفحه زیر این سوالات را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید. نمونه سوالات فوق حاوی نمونه سوالات فارسی نوبت اول و نمونه سوالات فارسی نوبت دوم می باشند.

دانلود رایگان نمونه سوالات فارسی اول ابتدایی

دانلود رایگان نمونه سوالات علوم اول ابتدایی 

نمونه سوال علوم اول ابتدایی با جواب

"در ارزشیابی علوم زمان خاصّی وجود ندارد. تمامی لحظه های کلاس علوم، زمان مناسب مشاهده ی رفتار و عملکرد دانش آموز و سوق دادن او به سمت یادگیری بهتر است. این پیام اصلی رویکرد «ارزشیابی در خدمت یادگیری » است." جملات فوق، جملاتی هستند که در پیشگفتار کتاب علوم اول دبستان آمده است.  در ادامه مواردی لیست شده اند که در آزمون علوم اول ابتدایی مورد سنجش قرار می گیرند:

- مهارت های فرایندی و روش علمی ( در درس هایی با عنوان : زنگ علوم، سلام به من نگاه کن، چه می خواهم بسازم، از گذشته تا آینده)
- دنیای زنده، بدن انسان و سلامت (در درس های:  سالم باش، شاداب باش، دنیای جانوران، دنیای گیاهان)
- حرکت و انرژی (در درس های: دنیای سرد و گرم، از خانه تا مدرسه، آهن ربای من)
- زمین و پیرامون آن (در درس های: زمین خانه پر آب ما، زمین خانه سنگی ما، زمین خانه خاکی ما، در اطراف ما هوا وجود دارد)

برای آشنایی با چگونگی آزمون های توصیفی درس علوم اول ابتدایی و دانلود آزمون های علوم اول دبستان بر روی لینک زیر کلیک کنید. در مجموعه فوق نمونه سوالات علوم اول ابتدایی در دو نوبت دی ماه و خرداد ماه برای دانلود فراهم شده است که می توانید به صورت رایگان فایل ها را دانلود نمایید. 

دانلود رایگان نمونه سوالات علوم اول ابتدایی

امیدواریم مجموعه نمونه سوالات فوق رضایت خاطر شما عزیران را فراهم کند.


نظرات ارسال شده 8

م
محمود عطا

از زحمات اساتید و دست اندرکاران سایت همکلاسی تشکر ویژه داریم. گنبدکاووس

ز
ز.ص

عالی و بینظیر ممنونم

ع
عفاف سعیدی

خدا خیرتون بده / عالی و تر و تمیز و مرتب بود.

ا
اکرم خلیلی

بسیار عالی است خسته نباشید

ر
راحله

سلام من راحره هستم ممنونم از این آزمون ها من کلی یاد گرفتم به دوستانم نعرفی کردم

ف
فاطمه

بسیار جامع و کارآمد خسته نباشید

م
محبوبه شیردل انجی خان

بسم الله الرحمن الرحیم بسیار خوب است طرح سوال از یاد گیریها چیزی که مسلم است اجرای نهادینه شدن یادگیری در لحظه های کاربردی زندگی مسلم است .

آ
آراز

سلام وخسته نباشید خدمت عوامل این سایت مفید وباارزش من چندماه بوددنبال یه سلیت جامع وکامل بودم ومیتونم بگم شما عالی هستیدوبه همه دوستان پیشنهادتون میکنم