در ادامه مطلب می توانید دانلودکتاب تفکروسواد رسانه ای یازدهم تجربی را به طور رایگان از همکلاسی دریافت کنید.
در این بخش کتاب تفکروسواد رسانه ای یازدهم تجربی در سال تحصیلی 97 - 98 چاپ شده است جهت دانلود در این پست قرار میگیرد .
کتاب تفکروسواد رسانه ای یازدهم تجربی شامل تمام فصل های کتاب درسی تفکروسواد رسانه ای پایه یازدهم نظام جدید رشته ی( تجربی) می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب تفکروسواد رسانه ای یازدهم را میتوانید مطالعه کنید و فایل کامل این کتاب را در بخش دانلود همین پست دریافت کنید
اقناع چیست؟
زندگی بدون ارتباط و تفهیم و تفاهم با دیگران امکان ندارد ولازمه آن نیز تبادل پیام است آیا فرستادن پیام بدون هدف مشخص معنا دارد؟ روشن است که فرستادن پیام از سوی فرستنده ام و سازندۀ آن برای دیگران با یک هدف صورت می گیرد. بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام، تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه، مطابق نظر فرستنده است که به آن اقناع می گویند
رسانه ها نیز با استفاده از شیوه های اقناعی سعی میکنند از طریق عقل(منطق)یا احساس یا هردوی آنها بر ما تأثیر بگذارند. تأثیرات رسانه ها بر ذهن و قلب مخاطب، دقیق، ماهرانه و پیچیده است. این مهم توسط فنون و روش هایی برای:
جلب توجه و نظر ما پدید آوردن اعتبار و اعتماد برای خودشان شبیه سازی آمال و آرزوهای خودشان در وجود ما تحریک ما برای انجام دادن کاری مانند خرید، رأی دادن، سرمایه گذاری و...
و در مجموع قانع کردن ما انجام می شود. این روشها و فنون (زبان اقناع) نامیده میشود. یاد گرفتن زبان اقناع از مهمترین مهارت های سواد رسانه ای است. اگر شما بفهمید که رسانه چطور و به چه روشی سعی میکند پیام خود را بفرستد تا بتواند شما را قانع کند که به چیزی اعتقاد پیدا کنید یا کاری را انجام دهید، آن وقت شما بهتر و با چشمان بازتر می توانید تصمیم بگیرید