دانلود گام به گام فارسی نهم

دانلود رایگان گام به گام فارسی نهم شامل معنی شعر، جواب خودارزیابی ها و فعالیت های نوشتاری مطابق با کتاب درسی 99-1400

گام به گام فارسی نهم (معنی شعر و جواب خودارزیابی ها)

از نظر بسیاری از دانش آموزان فارسی درس شیرینی است آنقدر شیرین که حتی روخوانی درس های آن لذت بخش است به خصوص روخوانی شعرهای موجود در کتاب.

ما در این صفحه گام به گام فارسی نهم را برای شما گردآوری کرده ایم. این گام به گام تمامی میاحث و دروس فارسی نهم از جمله معنی تمام شعرها و حکایت های کتاب، جواب خودارزیابی ها و جواب فعالیت های نوشتاری را در بردارد.

گام به گام فوق در 6 فصل تنظیم شده و شامل 15 درس می باشد که درس های 5 و 15 آن جزء درس های آزاد می باشند و در این گام به گام قرار ندارند. هر درس شامل چند بخش است که در بخش اول معنی لغات مهم درس، در بخش دوم معنی ابیات موجود در کتاب و در بخش های بعدی جواب خودارزیابی ها، گفت و گوها، نوشتن ها و معنی حکایت ها را می توانید ببینید.

فایل گام به گام با کتاب فارسی سال تحصیلی جاری یعنی سال 99-1400 همخوانی دارد و این موضوع بررسی شده است.

توجه! برای دانلود گام به گام سایر درس های نهم به صفحه گام به گام نهم بروید.

گام به گام فارسی نهم

برای آنکه استفاده بهتری از گام به گام داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که در ابتدا خودتان فعالیت های نوشتاری و خودارزیابی های کتاب را جواب دهید و سپس برای آنکه از درستی جواب های خود مطمئن شوید، به گام به گام نگاهی بیاندازید.

در مورد معنی شعرهای موجود در کتاب نیز همین پیشنهاد را به شما می کنیم. در ابتدا خودتان سعی کنید معنا و مفهوم شعرهای موجود در کتاب را بفهمید و سپس برای آنکه ببینید آیا برداشتتان درست بوده یا نه به گام به گام مراجعه کنید.

فایل گام به گام فوق، معنی اشعار و جواب خودارزیابی های تمام درس های کتاب را به صورت یکجا دربردارد. اما اگر می خواهید گام به گام مربوط به هر درس را به طور جداگانه داشته باشید، باز هم می توانید روی همکلاسی حساب کنید.

در جدولی که در انتهای صفحه آمده است، لینک صفحات مربوط به گام به گام هردرس از فارسی نهم گنجانده شده است. با کلیک بر روی هر لینک به صفحات مربوط هدایت خواهید شد و در آنجا می توانید گام به گام هر درس از فارسی نهم را به صورت جداگانه دانلود کنید.

اگر به فهرست کتابتان نگاهی بیاندازید خواهید دید که فارسی نهم در شش درس ارائه شده است. هر درس شامل چندین درس، حکایت و روان خوانی است. فارسی نهم در مجموع شامل هفده درس می شود.

البته علاوه بر شش درس گفته شده ، دو درس دیگر نیز با نام درس آزاد در کتاب گنجانده شده است.

محتوای درس های آزاد با خود شما و دبیرانتان است و موضوعشان با توجه به فرهنگ و ادبیات بومی تعیین می شود. در حقیقت در این درس ها فرصتی فراهم می شود تا خودتان در تولید محتوای کتاب فارسی مشارکت داشته باشید.

گام به گام فارسی نهم فصل اول

گام به گام فصل اول فارسی نهم شامل درس 1 (آفرینش همه تنبه خداوندِ دل است) و درس 2 (عجایب صنع حق تعالی) کتاب درسی فارسی نهم می باشد. در گام به گام فصل اول در ابتدای هر درس معنی لغات و عبارت های مهم آن درس قرار گرفته و در ادامه جواب بخش های گفت و گو، نوشتن و معنی شعر آورده شده است.

گام به گام فارسی نهم فصل دوم

ترجمه لغات، عبارات مهم و معنی شعر این فصل در گام به گام فصل دوم فارسی نهم گردآوری شده است. این فصل درس 3 و 4 کتاب درسی با عنوان های مثل آیینه و هم نشین را دربرمی گیرد. درس 5 کتاب فارسی نهم درس آزاد می باشد و در این گام به گام وجود ندارد.

گام به گام فارسی نهم فصل سوم

گام به گام فصل سوم فارسی نهم سه درس را دربرمیگیرد که شامل جواب کلیه تمرین ها و ترجمه متن درس های آداب زندگی، پرتو امید و همزیستی با مام میهن می شود که به ترتیب درس های شش و هفت و هشت کتاب درسی فارسی نهم می باشد. در گام به گام فصل سوم در ابتدای هر درس ترجمه لغات و عبارت مهم آمده است و سپس به ترتیب پاسخ خودارزیابی، گفت و گو، نوشتن و معنی عبارت ها و بیت های حکایت قرار گرفته است.

گام به گام فارسی نهم  فصل چهارم

گام به گام فصل چهارم فارسی نهم مانند فصل قبل 3 درس کتاب درسی فارسی نهم آورده شده است. این فصل شامل ترجمه لغات و عبارت مهم درس، پاسخ خودارزیابی، گفت و گو، نوشتن و معنی عبارت ها و بیت های حکایت درس های 9، 10 و 11 با عناوین راز موفقیت، آرشی دیگر و زن پارسا می باشد.

گام به گام فارسی نهم فصل پنجم

گام به گام فصل پنجم فارسی نهم درس های 12، 13 و 14 یعنی درس های پیام آور رحمت، آشنای غریب و پیدای پنهان را پوشش می دهد. در ابتدای هر درس معنی لغات و عبارت های مهم آن درس قرار گرفته و در ادامه جواب بخش های گفت و گو، نوشتن و معنی شعر آورده شده است.

گام به گام فارسی نهم فصل ششم

گام به گام فصل ششم فارسی نهم شامل درس های 16 و 17 کتاب فارسی نهم است. درس 15 درس آزاد می باشد و مانند درس 5 در گام به گام فارسی نهم قرار نگرفته است. در این گام به گام می توانید ترجمه لغات، عبارات مهم و معنی شعردرس 16 با عنوان آرزو و درس 17 با عنوان شازده کوچولو را مشاهده کنید.


نظرات ارسال شده 4

N
N

عالییییییییییی .

ا
ااا

خوبه بد نیس ...

م
مینا

واقعا دستتون درد نکنه اینا عالی هستن

گ
گمنام

عالیه ، همه دروس هست و کامل و جامع توضیح داده ، سپاس