نمونه سوال دوم ابتدایی

نمونه سوالات امتحانی فارسی و نگارش، ریاضی و علوم دوم دبستان در نوبت اول (دی ماه) و نوبت دوم (خرداد ماه) همراه با جواب

نمونه سوالات دوم دبستان

به روز رسانی آذر99 : [ اضافه شدن نمونه سوالات جدید ]

بیشتر از چهل مجموعه نمونه سوال دوم ابتدایی را در این صفحه جمع آوری کرده ایم. این مجموعه شامل نمونه سوالات امتحانی دوم دبستان نوبت اول (دی ماه) و همچنین نمونه سوالات امتحانی دوم دبستان نوبت دوم (خرداد ماه) را در درس های ریاضی، فارسی و علوم می شود.

می توانید نمونه سوالات هر درس را به صورت جدا گانه در هر نوبت به رایگان دانلود نمایید. ما تا حد امکان بر آن بوده ایم تا نمونه سوالات به روز و متنوعی را  گرد آوری کنیم.

نمونه سوالات گرد آوری شده مربوط به آزمون ها و امتحانات برگزار شده در سال های 99، 98، 97، 96 می باشد. 

نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص محتوای این صفحه و نمونه سوالات موجود از ما دریغ نکنید. نظرات شما در ارتقای مطالب همکلاسی بسیار اثرگذار است.

برای دانلود نمونه سوالات دوم ابتدایی کافی است بر روی لینک هر درس که در ادامه مطلب آمده است کلیک کنید تا به صفحه دانلود هدایت شوید.

دانلود رایگان نمونه سوالات ریاضی دوم ابتدایی همراه با جواب

نمونه سوال ریاضی دوم ابتدایی با جواب

ریاضی دوم دبستان شامل هشت فصل است و هر فصل شامل 4 واحد درسی و یک واحد حل مساله که به آموزش راهبرد حل مساله می پردازد. در ارزشیابی توضیفی ریاضی دوم ابتدایی چنان چه در راهنمای ارزشیابی توصیفی ذکر شده موارد زیر حائز اهمیت است و مورد سنجش قرار می گیرد:

- عدد (شمارش، اعداد تا چهار رقمی، پول و واحدهای آن، مقایسهٔ اعداد، اعداد تقریبی، کسر)

-عملیات روی اعداد (جمع و تفریق اعداد دورقمی و سه رقمی به روش فرایندی و تکنیکی)

-هندسه (اشکال هندسی، تقارن)

-اندازه گیری (طول و زمان)

-آمار و احتمال (آمار و سرشماری، رسم نمودار، احتمال)

-حل مسئله [به کار بردن راهبردهای حل مسئله (رسم شکل، الگوسازی، تبدیل مسئله به زیر مسئله، الگویابی، حل مسئلهٔ ساده تر، روش نمادین، حدس و آزمایش، حذف حالت های نامطلوب)،حل مسئله]

ما بر آن بوده ایم تا مجموعه نمونه سوالات متنوع و به روزی را برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان ابتدایی با ارزشیابی ریاضی در این مقطع فراهم کنیم. با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه دانلود نمونه سوالات ریاضی دوم هدایت می شوید. در این صفحه قبل از دانلود هر نمونه سوال می توانید تصویری از نمونه سوالات را مشاهده نمایید و در صورت رضایت از کیفیت فایل اقدام به دانلود نمایید.

نمونه سوالات ریاضی دوم ابتدایی 

دانلود رایگان نمونه سوالات فارسی و نگارش دوم ابتدایی 

دانلود نمونه سوالات فارسی دوم ابتدایی

در دوم دبستان همچون مقاطع دیگر کتاب فارسی و نگارش فارسی از هم جدا شده اند به عبارتی یک کتاب فارسی و یک کتاب نگارش فارسی برای این مقطع تالیف شده است. در کتاب فارسی مهارت خواندن و در کتاب نگارش فارسی مهارت نوشتن مورد توجه واقع شده است و تدریس این دو کتاب در مدرسه همراه و همگام با هم صورت می گیرد. بنا به آنچه در راهنمای ارزشیابی توصیفی بیان شده است در امتحانات توصیفی فارسی و نگارش دوم دبستان موارد زیر مورد توجه است:

- مهار تهای خواندن (گوش دادن، سخن گفتن و خواندن)

- مهار تهای نوشتن (درست نویسی و املا، جمله سازی)

برای آشنایی دانش اموزان کلاس دومی با  آزمون های فارسی نمونه سوالات متعددی را فراهم کرده ایم. نمونه سوالات گردآوری شده شامل نمونه سوالات فارسی و نگارش و همچنین املا دوم ابتدایی در نوبت اول و نوبت دوم می باشند با کلیک بر روی لینک زیر می توانید نمونه سوالات فوق را دریافت نمایید.

 نمونه سوالات فارسی دوم ابتدایی

نمونه سوالات نگارش دوم ابتدایی

دانلود رایگان نمونه سوالات علوم دوم ابتدایی 

نمونه سوالات علوم دوم دبستان

"در ارزشیابی علوم زمان خاصّی وجود ندارد. تمامی لحظه های کلاس علوم، زمان مناسب مشاهده ی رفتار و عملکرد دانش آموز و سوق دادن او به سمت یادگیری بهتر است. این پیام اصلی رویکرد «ارزشیابی در خدمت یادگیری» است." جملات فوق، جملاتی هستند که در پیشگفتار کتاب علوم دوم  دبستان آمده است. در فهرست زیر مواردی را مشاهده می کنید که در ارزشیابی توصیفی علوم دوم دبستان مورد سنجش قرار می گیرند:

- مهارت های فرآیندی و روش علمی (زنگ علوم، "گردش در باغ" بسازیم و لذت ببریم، از گذشته تا آینده)

- مواد و تغییرات آن (برای جشن آماده شویم، بعد از جشن)

- دنیای زنده، بدن انسان و سلامت (هوای سالم، آب سالم، سرگذشت دانه، درون آشیانه ها، من رشد می کنم)

- حرکت و انرژی (پیام رمز را پیدا کن-1، پیام رمز را پیدا کن -2، اگر تمام شود)

-  زمین و پیرامون آن (زندگی ما و گردش زمین-1، زندگی ما و گردش زمین-2)

برای آشنایی با چگونگی آزمون های توصیفی درس علوم اول ابتدایی و دانلود آزمون های علوم دوم دبستان بر روی لینک زیر کلیک کنید. در مجموعه فوق نمونه سوالات علوم دوم ابتدایی در دو نوبت دی ماه و خرداد ماه برای دانلود فراهم شده است که می توانید به صورت رایگان فایل ها را دانلود نمایید. 

نمونه سوالات علوم دوم ابتدایی

امیدواریم مجموعه نمونه سوالات فوق رضایت خاطر شما عزیران را فراهم کند.


نظرات ارسال شده 4

ع
علیرضا دهقانی

بله متن خوبی بود و عالی بود

ب
بهار احمدیان چاشمی

اره سوالات خوبی بود من که خوشم اومد البته این رای برای باز یه جرعت و حقیقت بود و پیشنهاد میگم باز یه جرعت و حقیقت را نصب یا دانلود کنید بای بای

ف
فرحناز یزدان پناه

سوالات خیلی عالی و کاربردی می باشد

م
مرتضی سعادتمندی

از کوشش و بذل توجه شما در راستای پرورش نوگلان آینده بسیار سپاسگزارم. تلاشتان را ارج مینهیم