نمونه سوالات دهم انسانی

دانلود رایگان نمونه سوالات امتحانی تمامی دروس پایه دهم انسانی شامل درس های جامعه شناسی، منطق، اقتصاد، جغرافیا، تاریخ، ریاضی و آمار، عربی، دین و زندگی، علوم و فنون، فارسی و نگارش، آمادگی دفاعی، تفکر و سواد رسانه ای، زبان

دراین بخش مجموعه نمونه سوال دهم انسانی برای دانلود در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. مجموعه نمونه سوالات فوق  نمونه سوالات امتحانی دهم انسانی نوبت اول (دی ماه) و همچنین نمونه سوالات امتحانی دهم انسانی نوبت دوم (خرداد ماه) را در درس های جامعه شناسی، منطق، اقتصاد، جغرافیا، تاریخ، ریاضی و آمار، عربی، دین و زندگی، علوم و فنون، فارسی و نگارش، آمادگی دفاعی، تفکر و سواد رسانه ای، زبان  پوشش می دهد.

می توانید نمونه سوالات هر درس را به صورت جدا گانه در هر نوبت و همراه با جواب تشریحی به رایگان دانلود نمایید. همچنین در این متن توضیح مختصری در خصوص نحوه ارزشیابی در هر یک از دروس ارائه شده است.

ما تا حد امکان بر آن بوده ایم تا نمونه سوالات به روز و متنوعی را در این مطلب پوشش دهیم. نمونه سوالات گرد آوری شده مربوط به آزمون ها و امتحانات برگزار شده در سال های 98، 97 ،96 می باشد.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص سطح و کیفیت نمونه سوالات ارائه شده با ما در میان بگذارید. نظرات شما در ارتقای نمونه سوالات جمع آوری شده بسیار موثر خواهد بود. 

برای دانلود نمونه سوالات دهم انسانی کافی است بر روی لینک هر درس که در ادامه مطلب آمده است کلیک کنید تا به صفحه دانلود هدایت شوید.

دانلود رایگان نمونه سوالات جامعه شناسی دهم انسانی با جواب

نمونه سوالات دهم انسانی

جامعه شناسی دهم انسانی در دو فصل و  شانزده درس ارائه شده است.

چنان چه در پیشگفتار این کتاب آمده است : فصل اول روایت زندگی اجتماعی انسان هاست و در خصوص جهان اجتماعی، روابط انسان ها با خودشان با یکدیگر،با طبیعت و مابعد طبیعت سخن گفته شده است. همچنین در این فصل به ملاک هایی برای نقد و ارزیابی جهان های اجتماعی پرداخته شده است.

فصل دوم روایت هویت یا "کیستی؟" انسان هاست. در این فصل ابتدا از ابعاد فردی و اجتماعی هویت  سخن گفته شده است  که ما را به بررسی رابطه فرد و جهان اجتماعی می کشاند. هویت اجتماعی افراد، حاصل
عضویت آنها در جهان اجتماعی و هویت جهان اجتماعی حاصل فرهنگ آن است. هویت اجتماعی افراد و هویت فرهنگی جهان اجتماعی به یکدیگر وابسته اند. از این رو تداوم و تحول هویت جهان اجتماعی
مطرح می شود و هویت ایرانی در گذر زمان بررسی می گردد.

برای دانلود رایگان بیش از15نمونه سوال جامعه شناسی درهردو نوبت اول ودوم می توانید به لینک زیرمراجعه کنید:

دانلود رایگان نمونه سوالات جامعه شناسی دهم انسانی باجواب

دانلود رایگان نمونه سوالات منطق دهم انسانی با جواب

نمونه سوالات دهم انسانی

کتاب منطق دهم انسانی در قالب هفت بخش و ده درس تنظیم شده است.

مطلبق به آنچه در مقدمه این کتاب درسی آمده است هدف از تدریس این درس شیوه های صحیح اندیشیدن و تقویت مهارت تفکر و شیوه های مقابله با خطاهای فکری است. تأکید این کتاب بر نگرش کاربردی به منطق است و کوشیده است عملاً نشان دهد که چگونه می توان منطق را در علوم دیگر به کار گرفت. بدین جهت سعی شده است با طرح مطالب متنوع، حیطۀ کاربرد گستردۀ منطق را به مخاطبان آموزش دهد.

باکلیک برروی  لینک زیرشما می توانید بابیش از 15نمونه سوالات منطق دهم انسانی دسترسی رایگان داشته باشید.

دانلود رایگان نمونه سوالات منطق دهم انسانی

دانلود رایگان نمونه سوالات اقتصاد دهم انسانی با جواب

نمونه سوالات دهم انسانی

کتاب اقتصاد دهم انسانی شامل 5 فصل می باشد و هر فصل دو تا پنج بخش را دربردارد. این کتاب آخرین بار در سال 95 مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفته است و از آن تاریخ به بعد تغییراتی نداشته است.

بارم بندی درس اقتصاد دهم انسانی در نوبت اول نوبت دوم و شهریور ماه مطابق با راهنمای ارزشیابی که توسط سازمان تالیف کتب درسی منتشر شده است به صورت زیر است. 

بارم بندی اقتصاد دهم انسانی

برای دسترسی کامل ورایگان نمونه سوالات اقتصاد دهم انسانی به لینک زیرمراجعه کنید

دانلود رایگان نمونه سوالات اقتصاد دهم انسانی 

دانلود رایگان نمونه سوالات جغرافیا دهم انسانی با جواب

نمونه سوالات دهم انسانی

کتاب جغرافیای دهم در سه فصل و ده درس تنظیم شده است. این درس بین تمامی شاخه های نظری پایه دهم مشترک می باشد. شیوه ارزشیابی در درس جغرافیا طبق آنچه در راهنمای ارزشیابی منشتر شده توسط دفتر تالیف آمده به شکل زیر است:

1 .در آزمون کتبي نوبت اول کتاب جغرافياي ايران، 15 نمره با توجه به حداقل و حداکثر نمره براي هر درس، سؤال طراحي شود.

2 .آزمون نوبت دوم (خرداد، شهريور)کتاب جغرافياي ايران، 15 نمره دارد که به بخش اول کتاب (دروس 1 الي 5 )5 نمره وبه بخش دوم کتاب دروس (6 الي 10)10 نمره تعلق ميگيرد.

3 .در طراحي 5 نمره بخش اول کتاب، طراح سؤال بايد دو بسته سؤال 5نمره اي طراحي کند. بسته اول شامل دروس 1 الي 5وبسته دوم شامل دروس 4 و 4 مي شود. سپس دانش آموزان فقط يكي از اين دو بسته را انتخاب کنند و به سؤالات پاسخ مي دهند. در آزمون پاياني 10نمره بخش دوم کتاب، طبق جدول بارم بندي بين دروس توزيع ميشود

بامراجعه به لینک زیرشما عزیزان می توانید بادانلود رایگان به تمامی نمونه سوالات نوبت اول ودوم دسترسی کامل داشته باشید:

دانلودرایگان نمونه سوالات جغرافیا دهم  باجواب

دانلود رایگان نمونه سوالات تاریخ دهم انسانی با جواب

نمونه سوالات دهم انسانی

تاریخ دهم انسانی شمال سه فصل و شانزده درس است. این سه فصل به ترتیب به تاریخ شناسی، جهان در عصر باستان و ایران در عصر باستان می پردازد. شیوه ارزشیابی کیفی در تاریخ دهم انسانی مطابق با آنچه دفتر تالیف در راهنمای ارزشیابی منتشر کرده است به صورت زیر انجام می گیرد:

با مراجعه به لینک زیر شما عزیزان می توانید نمونه سوالات تاریخ کلی هردونوبت با بیش از15نمونه بصورت رایگان دانلودکنید:

دانلودرایگان نمونه سوالات تاریخ دهم انسانی با جواب

دانلود رایگان نمونه سوالات ریاضی و آمار دهم انسانی با جواب

دانلود نمونه سوالات دهم انسانی

ریاضی و آمار دهم انسانی شامل چهار فصل با عناوین معادله درجه دوم، تابع، کار با داده های آماری و نمایش داده هاست. چنان چه در مقدمه این کتاب درسی آمده است ساختار کتاب از سه بخش اصلیِ فعّالیت ، کار در کلاس  و تمرین  و نیز مثال های
حل شده و توضیحات به صورت متنی، نکات مهم و تعاریف، تشکیل شده است.

در جدول زیر بارم بندی ریاضی و آمار دهم انسانی را در نوبت اول نوبت دوم و همچنین شهریور ماه  مشاهده می کنید. جدول فوق در راهنمای ارزشیابی دهم آمده است.  این راهنما  توسط سازمان تالیف کتب درسی منتشر شده است.

برای دانلود نمونه سوالات ریاضی و آمار دهم انسانی بر روی لینک زیر کلیک کنید. بیش از ده مجموعه نمونه سوال ریاضی و آمار (1) را می توانید در صفحه زیر و به رایگان دریافت نمایید.

دانلود رایگان نمونه سوالات ریاضی و آمار دهم انسانی

دانلود رایگان نمونه سوالات عربی دهم انسانی با جواب

نمونه سوالات دهم انسانی

عربی از جمله دروس تخصصی پایه دهم انسانی است. این کتاب مشتمل بر هشت درس است و چنان چه در مقدمه این کتاب ذکر شده هر درس در سه جلسه تدریس می شود. در خصوص شیوه ارزشیابی مطابق با آنچه در راهنمای ارزشیابی امده است ارزشیابی به دو صورت کتبی و شفاهی صورت می گیرد. در ارزشیابی کتبی مهارت های واژه شناسی، ترجمه متون عربی به فارسی، شناخت و کاربرد قواعد، مهارت درک و فهم و مهارت مکالمه مورد سنجش قرار می گیرد

برای دانلود نمونه سوالات به روز و استاندارد عربی دهم انسانی بر روی لینک زیر کلیک کنید. نمونه سوالات فوق شامل نمونه سوالات نوبت اول و نوبت دوم عربی دهم انسانی می باشند و کاملا رایگان هستند.

دانلودرایگان نمونه سوالات عربی دهم انسانی باجواب

دانلود رایگان نمونه سوالات دین وزندگی دهم انسانی با جواب

نمونه سوالات دهم انسانی

دین و زندگی از جمله دروس تخصصی پایه دهم انسانی می باشد.  این کتاب در دو بخش و 14 درس ارائه شده است.

ارزشیابی دین وزندگی دهم انسانی چنان چه در راهنمای ارزشیابی دهم آمده است از بیست نمره و در دو بخش قرائت قرآن کریم  (4 نمره) و امتحان کتبی (16 نمره) صورت می گیرد.

در امتحان قرائت هردانش آموز در هر امتحان پاياني دو نيم صفحه ازآيات شريفه ابتداي هر درس را قرائت می کند. 

برای دانلود نمونه سوالات دینی دهم انسانی بر روی لینک زیر کلیک کنید. تمام نمونه سوالات موجود در لینک زیر رایگان می باشند

دانلود رایگان نمونه سوالات دین وزندگی دهم انسانی باجواب

دانلود رایگان نمونه سوالات علوم و فنون دهم انسانی با جواب

دانلود نمونه سوالات دهم انسانی

علوم و فنون نیز از جمله کتاب های تخصصی پایه دهم انسانی می باشد. این کتاب در قالب چهار فصل و دوازده درس تنظیم شده است.  چنان چه در مقدمه این کتاب آمده است هر فصل با درس تاریخ ادبیات یا سبک شناسی آغاز می شود. در درس های تاریخ ادبیات و سبک شناسی، سیر تاریخی زبان و ادبیات فارسی از پیش از اسلام تا قرن ششم تبیین می شود و در کنار ویژگی های تاریخی، به ویژگی های سبکی آثار نظم و نثر ادبی نیز پرداخته می شود.

ارزشیابی  درس علوم و فنون تماما کتبی است.  شیوه نامه ارزشیابی درس علوم و فنون (1) چنان چه در راهنمای ارزشیابی آمده است به صورت زیر است:

دانلود رایگان نمونه سوالات علوم و فنون دهم انسانی با جواب

دانلود رایگان نمونه سوالات فارسی دهم  با جواب

نمونه سوالات دهم انسانی

فارسی دهم بین تمام شاخه های نظری مشترک است.

ارزشیابی فارسی دهم به صورت کتبی انجام می شود. توجه به موارد زیر بنا به راهنمای ارزشیابی حائز اهمیت است:

- سوال هاي معنايي و دستوري، بايد در جمله پرسيده شود.
- در املایي واژگان، تشديد ارزش املايي ندارد.
- گسسته يا پيوسته نويسي واژه هايي که ساخت ترکيبي دارند(مانند کتابخانه يا کتابخانه)، يكسان است و ارزش املاي ندارد.
- در حفظ شعر، از آوردن جاي خالي بايد پرهيز کرد؛ سروده کامل يا بخشي از آن خواسته شود.
- در آزمون ها و پرسش هاي فرايندي که در جريان يادگيري کلاسي به صورت شفاهي برگزار مي شود، به موضوع هاي خوانشي يا پاره مهارتهاي خوانداري مانند لحن، تكيه، مكث و درنگ، فراز و فرودهاي آوايي و... وفنّ بيان بايد توجّه شود.
- درآزمون هاي نوبت دوم و شهريورماه، سؤال از کل کتاب طرح خواهد شد

برای دانلود نمونه سوالات فارسی دهم در نوبت اول (دی ماه) و نوبت دوم (خرادماه) به لینک زیر مراجعه نمایید.

دانلود رایگان نمونه سوالات فارسی دهم  باجواب

دانلود رایگان نمونه سوالات نگارش  دهم انسانی با جواب

نمونه سوالات دهم انسانی

کتاب درسی نگارش به تقویت مهارت های نوشتاری دانش آموزان می پردازد.

ارزشیابی از این درس در سه بخش بازشناسی، تولید متن و سازه های نوشتاری صورت می گیرد که به بخش اول دو نمره، به بخش دوم چهارده نمره و به بخش آخر چهار نمره تعلق می گیرد.

برای دانلود نمونه سوالات نگارش دهم بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلودرایگان نمونه سوالات نگارش دهم انسانی باجواب

دانلود رایگان نمونه سوالات آمادگی دفاعی دهم انسانی با جواب

نمونه سوالات دهم انسانی

آمادگی دفاعی دهم انسانی مشتمل بر دو فصل و دوازده درس می باشدکه درس ششم و یازدهم به صورت درس آزاد تدریس می شود. چنان چه در مقدمه این کتاب امده است هدف اصلی این درس کسب دانش و شناخت دفاعی و سپس فراگیری مهارت های رزم و دفاع سخت و نرم و نیز فعالیت های امداد و نجات می باشد.

نحوه ارزشیابی این درس بر اساس 12 نمره کتبی توسط دبیر درس و 8 نمره عملی توسط مربی سازمان بسیج صورت می گیرد.

شما عزیزان برای دانلود رایگان نمونه سوالات آمادگی دفاعی دهم انسانی می توانید به لینک زیرمراجعه کنید:

دانلود رایگان نمونه سوالات آمادگی دفاعی دهم  باجواب

دانلود رایگان نمونه سوالات تفکروسواد رسانه ای دهم با جواب

نمونه سوالات دهم انسانی

کتاب درسی تفکر و سواد رسانه ای در قالب شش فصل و بیست و دو درس ارائه شده است. ارزشیابی از این درس به دو ارزشیابی مستمر و پایانی تقسیم می شود.

 نمره گذاري اين درس بر اساس نمره گذاري 20 نمره ا ي است. 20 نمره به ارزشيابي مستمر و 20 نمره به ارزشيابي تراکمي تخصيص مي‌يابد. 

با مراجعه به صفحه نمونه سوالات تفکر و سواد رسانه ای دهم را در نوبت اول و نوبت دوم به رایگان دانلود نمایید.

دانلودرایگان نمونه سوالات تفکروسواد رسانه ای دهم انسانی باجواب

دانلود رایگان نمونه سوالات زبان دهم انسانی با جواب

نمونه سوالات دهم انسانی

زبان با نام اختصاصی vision در پایه دهم بین تمامی شاخه های نظری مشترک است. بنا به آچه در راهنمای ارزشیابی منشتر شده توسط دفتر تالیف آمده است شیوه ارزشیابی این درس به شکل زیر است:

آزمون مستمر
اين آزمون، از بخش هاي مختلف کتاب دانش آموز و کتاب کار به صورت مستمر در هر نيمسال تحصيلي توسط دبيران محترم ارزشيابي مي گردد. مجموع نمره آزمون هاي مستمر اول و دوم، هر يك 15 نمره مي باشد که توزيع نمرات به صورت متناسب با بخش هاي کتبي و شفاهي توسط دبيران گرامي انجام مي شود.


آزمون پاياني :
آزمون هاي پاياني اول و دوم شامل موارد زير است


Speaking
Reading
Writing
Listening
Grammar
Vocabulary


براي نيمسال دوم 4 نمره به فصل 1،1 و 14 نمره به فصل 6 و 4 اختصاص مي يابد.
بخش هاي speaking , listening آزمون پاياني( مجموعاً 4 نمره) يك تا دو هفته پيش از آغاز امتحانات پاياني هر نيمسال برگزار مي گردد. مابقي آزمون (11 نمره) در روز امتحان پاياني برگزار خواهد شد.

برای دانلود نمونه سوالات زبان دهم به صفحه زیر مراجعه کنید. نمونه سوالات فوق شامل نمونه سوالات نوبت اول و نوبت دوم می باشند که می توانید به رایگان دریافت نمایید.

دانلود رایگان نمونه سوالات زبان دهم باجواب


نظرات ارسال شده 0