نمونه سوال سوم ابتدایی

نمونه سوالات امتحانی ریاضی، فارسی و نگارش، علوم، مطالعات اجتماعی، هدیه های آسمانی سوم دبستان را در نوبت اول (دی ماه) و نوبت دوم (خرداد ماه) همراه با جواب

نمونه سوالات سوم دبستان

به روز رسانی آذر 99: [ اضافه شدن نمونه سوالات جدید]

حل کردن نمونه سوالات مختلف در آمادگی قبل از آزمون بسیار اهمیت دارد. به خصوص در دوران ابتدایی که دانش آموزان هنوز چندان با ارزشیابی آشنا نیستند.

در این مطلب بیشتر از شصت مجموعه نمونه سوال سوم ابتدایی را جمع آوری کرده ایم. این مجموعه شامل  نمونه سوالات امتحانی سوم دبستان نوبت اول (دی ماه) و همچنین نمونه سوالات امتحانی سوم دبستان نوبت دوم (خرداد ماه) را در درس های ریاضی ، فارسی و نگارش، علوم ، مطالعات و هدیه های آسمان (دینی) می شوند.

می توانید نمونه سوالات هر درس را به صورت جداگانه از همکلاسی دریافت کنید. در این مطلب در خصوص ارزشیابی هر یک از دروس سوم نیز توضیح کوتاهی ارائه شده است.

تمام تلاش ما بر آن بوده است تا نمونه سوالات استاندارد و به روزی را برای دانش اموزان فراهم کنیم. نمونه سوالات گرد آوری شده مربوط به آزمون ها و امتحانات برگزار شده در سال های 99، 98، 97 ،96  می باشد.

نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص سطح و کیفیت نمونه سوالات ارائه شده با ما در میان بگذارید. نظرات شما برای ما ارزشمند است و ما را در بهبود همکلاسی یاری خواهد داد.

برای دانلود نمونه سوالات سوم ابتدایی کافی است بر روی لینک هر درس که در ادامه مطلب آمده است کلیک کنید تا به صفحه دانلود هدایت شوید.

دانلود رایگان نمونه سوالات ریاضی سوم ابتدایی

نمونه سوال ریاضی سوم ابتدایی با جواب

ریاضی سوم دبستان شامل هشت فصل است و هر فصل شامل 4 واحد درسی و یک واحد حل مساله که به آموزش راهبرد حل مساله می پردازد. در ارزشیابی توضیفی ریاضی سوم ابتدایی موارد فهرست شده در ذیل مورد ارزشیابی قرار می گیرند:

- عدد

-هندسه 

-انداز ه‌گیری 

-آمار و احتمال 

-راهبردهای حل مسئله

ما بر آن بوده ایم تا مجموعه نمونه سوالات متنوع و به روزی را برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان ابتدایی با ارزشیابی ریاضی در این مقطع فراهم کنیم. با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه دانلود نمونه سوالات ریاضی سوم هدایت می شوید.وبرای دانلود کلی نمونه سوالات برروی لینک زیرکلیک کنید:

 نمونه سوالات ریاضی سوم ابتدایی با جواب 

دانلود رایگان نمونه سوالات فارسی و نگارش سوم ابتدایی 

دانلود نمونه سوالات فارسی سوم

در سوم دبستان همچون دیگر مقاطع تحصیلی کتاب فارسی و نگارش فارسی از هم  تفکیک شده اند بدین معنا که یک کتاب فارسی و یک کتاب نگارش برای این مقطع تالیف شده است. درکتاب فارسی  دانش آموزا طّلاعات و معارف را از طریق متن در س‌ها و آموز ه‌ها، دریافت می‌کند و این کار، سبب پرورش ذهن و زبان، گسترش دامنه‌ی واژگان و تقویت توانایی تفکّر و تحلیل دانش آموز می‌شود امّا در کتاب نگارش، آموخته‌ها، مجموعه‌ی دید ه‌ها، شنیده‌ه‌ها، خوانده‌ها  در قالب نوشته، نمایان می‌شوند. در ارزشیابی درس فارسی و نگارش به ترتیب موارد زیر مورد سنجش قرار می گیرند:

- مهار تهای خواندن 

- مهار تهای نوشتن 

ما در همکلاسی نمونه سوالات فارسی و نگارش را برای سوم دبستان در دو دسته بندی جدا فراهم آورده ایم که بیش از ده نمونه سوال فارسی و ده نمونه سوال نگارش را در هر دو نوبت گردآوری کرده ایم. برای دانلود بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

 نمونه سوالات فارسی سوم ابتدایی

نمونه سوالات نگارش سوم ابتدایی

دانلود رایگان نمونه سوالات علوم  سوم ابتدایی 

نمونه سوالات علوم سوم  دبستان

"در ارزشیابی علوم زمان خاصّی وجود ندارد. تمامی لحظه های کلاس علوم، زمان مناسب مشاهده ی رفتار و عملکرد دانش آموز و سوق دادن او به سمت یادگیری بهتر است. این پیام اصلی رویکرد «ارزشیابی در خدمت یادگیری » است. جملات فوق، جملاتی هستند که در بخشی از مقدمه کتاب علوم سوم دبستان نگاشته شده. توجه به موارد زیر در ارزیابی و آزمون های توصیفی علوم سوم دبستان مورد توجه قرار می گیرند:

- مهارت های فرایندی و روش علمی 

-مواد و تغییرات آن

- دنیای زنده، بدن انسان و سلامت 

-حرکت و انرژی

-زمین و پیرامون آن

برای آشنایی با چگونگی آزمون های توصیفی درس علوم سوم ابتدایی و دانلود آزمون ها بر روی لینک زیر کلیک کنید. در مجموعه فوق نمونه سوالات علوم سوم دبستان در دو نوبت دی ماه و خرداد ماه برای دانلود فراهم شده است که می توانید به صورت رایگان فایل ها را دانلود نمایید. 

نمونه سوالات علوم سوم ابتدایی

دانلود رایگان نمونه سوالات مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

نمونه سوالات مطالعات سوم ابتدایی با جواب

سوم دبستان اولین مقطع تحصیلی است که دانش آموزان با درسی با نام مطالعات اجتماعی آشنا می شوند. کسب مهارت های زندگی اجتماعی از اهداف اصلی این کتاب تحصیلی ذکر شده است. در مقدمه این کتاب در خصوص نحوه ارزشیابی از این درس چنین آمده است :" به منظور سنجش میزان تحقّق اهداف مهارتی و نگرشی کتاب باید از به کارگیری صِرف شیوه های مرسوم و کلیشه ای آزمون های نوشتاری و چهارگزینه ای خودداری کنید. به ارزشیابی مستمر فعّالیت ها توجّه کنید. مشاهده، گفت وگو، مشارکت در کار گروهی، جمع آوری اطّلاعات و همه ی فعّالیت های انش آموزان را درنظر بگیرید." با این حال آزمون کتبی مطالعات اجتماعی در دبستان ها برگزار می گردد. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید نزدیک ده نمونه سوال مطالعات اجتماعی سوم دبستان را دانلود نمایید.

نمونه سوالات مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

دانلود رایگان نمونه سوالات هدیه های آسمانی سوم ابتدایی

نمونه سوالات هدیه سوم ابتدایی

مطابق با آنچه که در راهنمای ارزشیابی توصیفی معلمان دبستان آمده است درارزشیابی توصیفی  درس هدیه های آسمانی سوم دبستان توجه به موارد زیر حائز اهمیت است:

خداشناسی - پیامبری- امامت-جهان آخرت- قرآن کریم

آداب و اخلاق اسلامی- احکام اسلامی- مراسم اسلامی- شخصیت های دینی- خودشناسی

برای دانلودرایگان مجموعه نمونه سوالات هدیه های آسمانی سوم دبستان بر روی لینک زیر کلیک کنید.  

نمونه سوالات هدیه های آسمانی سوم ابتدایی


نظرات ارسال شده 10

ر
راشد

عالیه خیلی خوبه

س
سارا

سلام فقط می تونم بگم آنچه خوبان دارند تویک جا داری

ا
ارین

سلام من آرین هستم نمونه سوالا عالی بودن ممنون بابت زحمتتون

آ
آنیتایادگاری

سلام این نمونه سوال مطالعات اجتماعی عالی بود

پ
پرستو حیدری

من پرستو و درس ها خیلی عالی بودن ممنون

آ
آیلین کریمی راد

ممنون از سایت بسیار خوبتون.عالی بود

ا
ایوب بهمرام

سلام . عالیه ممنونم.

س
سرا مغانس

واقعا عالی بودبا تشکر

ع
عباس کریمی

با تشکر از زحمات شما عالی بود

ا
امید حسنی

خیلی خوب عالی سپاس

ز
زهرا. H

بسیار عالی. سپاسگزارم.