جزوه فصل هشتم زیست یازدهم ( استاد آقامحمدی )

در ادامه این پست می توانید جزوه فصل هشتم زیست یازدهم را به طور رایگان دریافت کنید.

درباره جزوه فصل هشتم زیست یازدهم

جزوه ای که در ادامه این بخش جهت دانلود قرار گرفته است ، جزوه ی کامل از فصل هشتم زیست یازدهم میباشد که توسط استاد آقا محمدی تالیف و آماده شده است و این جزوه شامل توضیحات جامع و کامل در مورد فصل 8 زیست یازدهم می باشد  . جزوه فصل هشتم زیست یازدهم شامل درسنامه های جامع میباشد و به همه ی دانش آموزان و داوطلبان توصیه میگرد جزوه تولید مثل نهاندانگان را همراه با کتاب درسی مطالعه نمایند .

در ادامه بخش هایی از جزوه فصل 8 را می توانید مشاده کرده و فایل کامل آن را در بخش دانلود دریافت کنید .

اهمیت ونقش میوه در گیاهان نهان دانه :

نهاندانگان تنها گیاهانی هستند که گل تولید می کنند به همین خاطر به ان ها گیاهان گلدار نیز گفته می شود

تولید گل ومیوه برای گیاهان هزینه دارد .البته هزینه مالی ندارد !منظور صرف انرژی است به نظر می رسد که این انرژی هدر می رود !چگونه ؟

گیاه می تواند به جای اینکه مواد آلی را صرف رشد ونمو گل ومیوه ها کند وآنها را درمیوه ها ذخیره می کند این مواد را درجهت رشد بیشتر وبهتر استفاده کند .

واقعا تولید میوه چه نفعی برای گیاه دارد ؟میوه های که جانداران (مخصوصا انسان )ازدرخت جدا کرده ونوش جان می کند !ایا واقعا گیاهان گلدار دلشان برای ما وسایر جانوران سوخته است !


جزوه فصل هشتم زیست یازدهم ( استاد آقامحمدی )


پس از کمی تفکر وتامل به این نتیجه می رسیم که گیاه میوه رابرای جانوران تولید می کند تا بخورند ولی درپشت این موضوع هدف بسیار مهمی نهفته است هدفی که ارزش آن به اندازه بقای گیاه است .

چرا به گیاهان نهاندانه نهاندانه می گوییم !!! خب چون دانه های این گیاهان به طور معمول قابل مشاهده نیست ودرون میوه پنهان شده است .

چراباید دانه ها درون میوه مخفی شده باشند ؟چرا گیاه به جای صرف هزینه برای رشد میوه ها دانه ها را مثلا رو ی شاخ وبرگ ها تولید نمی کند که با ریختن دانه ها د رپای گیاه گیاهان جدید رشد کنند ؟


نویسنده : آقامحمدی (زیست)
حجم : 4.46 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 5

ک
ک

عالی بود ممنونم

Z
ZAHRA

عالیه جزوتون استاد

پ
پسرخوب

استاااااااااااااااااد من که خیلی باهات حال می کنم ممنونم واقعا اجرکارهاتونو ببینید تدریس های صوتی تون عالیه

س
سایه

بابا دممت گرم استاد واقعا از اقای اقامحمدی عزیز این دبیر و مدرس نمونه تشکر میکنم که دلسوزانه ما را در یادگیری یاری میکنند تدریس های صوتی و جزوات رایگانتون محشره ممنونم

N
N

دمتون گرم